Gå til innhold

Mitt lille Vento-prosjekt...

Ranger emnet


tor_erik

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke da spare penger og kjøpe normalt prisede 16"? ;)

 

Eneste 17" jeg tror kan bli kult på Vento

 

http://ersatzteile.autoscout24.de/ShowPart.aspx?part=20733402&listcat=3&referrer=0

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sett at jeg kjøper meg et nytt felgsett fra Sharif i Oslo, de billige sakene hans, hvor mye gummi bør jeg ha da? Holder 205/45 på 16"? Litt redd det fort blir retting... Er vel ikke allverdens kvalitet ute og går.

 

Det var det jeg hadde på mine

VW GOLF V GTI 2005 modell

VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt

VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt

VW JETTA 1,8gl 90modell solgt

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer an på hvor breie felgene er det.. jeg hadde 205/40 på 7,5x17 og det er akkurat passe :D

Var jo du som preiket om kantkjøring osv tidligere i dag... Men då skulle jo 205/45 i alle fall holde, og 205/40 og. Skal ikke være så brei over ræven uansett.

 

Husker ikke hva du sa, var de på Vectraen billigfelger?

 

Fan må få meg jobb no, hehe... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Helsikens lenge siden det skjedde noe her nå, mye pga at pengene jeg hadde satt av til felg og senk forsvant på dramatisk vis i vinterferien. Kubbet toppakning og service var ikke helt gull for lommeboka... ;)

 

I alle fall, har begynt å smake på inntekter igjen etter lang tids tørke, så jeg lurer på å fikse meg litt til sommern. Satte i gang med litt forberedelser hin dagen her, og fikk kjapt et par spørmål. Som f.eks, åssen i helsiken kommer man til for å skifte fjærer/dempere (har ikke bestemt meg) på denne her? Tenker da på bakdemperne... Saken er jo en tanks fra torpedoveggen og bakover...

 

Skal skaffe meg Haynes, men gidder ikke kjøpe den svenske møkkversjonen de har på Biltema...

 

Så, åssen kommer man til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsikens lenge siden det skjedde noe her nå, mye pga at pengene jeg hadde satt av til felg og senk forsvant på dramatisk vis i vinterferien. Kubbet toppakning og service var ikke helt gull for lommeboka... ;)

 

I alle fall, har begynt å smake på inntekter igjen etter lang tids tørke, så jeg lurer på å fikse meg litt til sommern. Satte i gang med litt forberedelser hin dagen her, og fikk kjapt et par spørmål. Som f.eks, åssen i helsiken kommer man til for å skifte fjærer/dempere (har ikke bestemt meg) på denne her? Tenker da på bakdemperne... Saken er jo en tanks fra torpedoveggen og bakover...

 

Skal skaffe meg Haynes, men gidder ikke kjøpe den svenske møkkversjonen de har på Biltema...

 

Så, åssen kommer man til?

"møkkaversjon" ? Boka er grom den gitt svensk er da lett å skjønne.

få med deg en kompis som har skrudd litt så har du senka bilen på 1-2-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"møkkaversjon" ? Boka er grom den gitt svensk er da lett å skjønne.

få med deg en kompis som har skrudd litt så har du senka bilen på 1-2-3

Hehe, boka er grom den, men det er språket jeg synes er møkk. ;)

Lese svensk byr alltid på problemer for meg, vil heller ha den engelske versjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...gå inn på http://www.ventos.piczo.com så kanskje du får noen ideer om hva du kan gjøre med en vento.Min bil den røde som er der.

Et godt tips...sett deg ned.,finn ut hva du vil gjøre med bilen,og send mail til flere forhandlere om sponsing eller rabatter.

Har du noen spm om hvor du kan få tak i deler,så bare send meg en mail på http://www.noggi_hoggi@hotmail.com

 

Hilsen Tor Erik

"Ingen ting er umulig,det er bare litt vanskeligere og få til"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Okay, da har det endelig begynt å skje ting igjen... :)

 

Har ikke hatt nett på ukesvis, så jeg har ikke fått sjekket noe særlig. Men nå fant jeg en pc med nett igjen!

 

Har gått til anskaffelse av 17" R-Tech 21 felger, med 205/40-17. Godt fornøyd med de, takk til wildkin for masse hjelp! Fikk også bestilt et 40/40-sett fra Maxtrac, satser på å smelle det på før jeg drar hjem til Bergen neste helg...

 

Bilder kommer, men det var da i alle fall en liten oppdatering. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må legge ut bilder etter å ha senket den og montert nytt enderør og felger.

 

Vurderer å gjøre akkurat samme selv på en "97 Vento, bortsett fra å skifte felger da. Har ihvertfall ganske likt syn på hva som er "fint" på Ventoen da.cheers

 

Hadde også vært fint om du forteller hvor mye kostnadene ble for senking 40/40 og nytt enderør. ;P

"I can accept failure, but I can't accept not trying."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på to pene Ventoer snart, jeg... ;)

 

Senking koster akkurat så mye som du vil legge i det. Du kan gå for kun fjærer, det koster deg ca 1000 kr. Selv har jeg gått for mellomtingen, nye dempere og fjærer. Koster meg rundt 5 lapper, dog med noe rabatt. Skal du dra den helt ut, kjøper du justerbart sett til 8-9 lapper, og senker alt fra 35mm til 80mm, avhengig av hva du selv vil.

 

Enderør er piss i havet, skal du bare ha et pen avslutning, altså ikke ny potte, koster deg deg mellom 3 og 500 kr vil jeg tro... ;)

 

Lykke til da, bilder kommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår