Gå til innhold

Mitt lille Vento-prosjekt...

Ranger emnet


tor_erik

Anbefalte innlegg

Okay, da har det endelig begynt å skje ting igjen... :)

 

Har ikke hatt nett på ukesvis, så jeg har ikke fått sjekket noe særlig. Men nå fant jeg en pc med nett igjen!

 

Har gått til anskaffelse av 17" R-Tech 21 felger, med 205/40-17. Godt fornøyd med de, takk til wildkin for masse hjelp! Fikk også bestilt et 40/40-sett fra Maxtrac, satser på å smelle det på før jeg drar hjem til Bergen neste helg...

 

Bilder kommer, men det var da i alle fall en liten oppdatering. ;)

Jeg kjøpte nye felger til min vento 2. mai ble 17" selv om planen var 18" grunnen til at det ble sånn var at jeg punkterte et av de gamle dekkene natt til 1. mai på vei til porsgrunn når jeg da hadde hatt bilen stående 2 dager uten å kjøre måtte jeg ha nye dekk fort så jeg sjekka med an kamerat som jobber på e 18 motorsenter han hadde 4 brukte dekk i den dimensjonen jeg trengte til 400 så jeg kjørte bort på den lefsa som var igjen når jeg kom dit kunne man se innsiden av felgen gjennom dekket men det viste seg fort at jeg måtte betale i kassa for omlegg og det kom på syke 800 kr. faen har dekkomleggere legeutdannelse nå om dagen eller? hvis jeg kjøpte fire nye dekk så kosta det 1300 og 100 for omlegg så jeg regna fort ut at jeg ville bli satt tilbake 1200-1400 kr hvis jeg kjøpte det og så fikk jeg barmhjetighets rabatt på 17" med dekk siden jeg sto der på et ihjælkjørt hjul da var ikke saken så vanskelig å avgjøre så jeg klinte til med de felgene jeg hadde lyst på bare i 17" i stedet for 18" for de kom ikke før i slutten av mai men jeg angrer ikke så veldig etterpå de er store nok og får en pen avstand og går jamt med hjulbuen på bilen. men nok om det nå er jeg spent på hvordan din bil har blitt og foresten, har du tatt av ekstralysa på fangeren? bilder bilder bilder.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hørt om tegnsetting, ell? ;) I alle fall, gratulerer med nye felger!

 

Ble en liten forsinkelse for min del, butikken som bestilte for meg klarte å bestille bare fjærer, ikke dempere... Jeg dret selvsagt i dem, en uke på overtid var de også... Må få fingeren ut og bestille en gang til.

 

Som sagt, bilder kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da var det gått forferdelig lang tid uten at det har skjedd noe særlig :/

 

Har bestilit 40/40 sett for lenge siden, men det har kunnet gå galt, har gått galt... Settet ble liggende hos tollen en evighet, så reiste han som eier butikken på ferie, og nå er jeg usikker på om de kan brukes, ettersom det står 2L 16V på pakka... Noen som vet om 2-literen har samme understell som 1,6-literen forresten..?

 

Blir uansett ikke montering før etter Gatebil på Rudskogen, verken jeg eller min gode hjelper har tid før det... Såh... Vi satser på at jeg har kommet noen centimetre nærmere bakkenivå innen 1. august eller no :)

 

Var ute og tok et bilde av bilen for en stund siden, det viser i alle fall felgene...

 

1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynner å bli fin bilen din også nå:) bare du får den ned på bakken, jeg synest jeg hadde det problematisk når jeg skulle senke, men når jeg ser på hva du har måttet gjennomgå ser jeg at jeg hadde det forholdsvis greit;)

skal ikke lage klare blinklys da? slik jeg har gjort? syntest det gjorde seg altså, selv om jeg har putta oransje pærer i så ser det litt mer eksklusivt ut:)

tar bare en halvtime maks:)

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Demperne passer nok de. Kjørte selv med VR6-dempere på min TDK.

Også en ting til: PERSONLIG synes jeg egentlig grillist er penest på Vento (jeg har selv panserforlenger. Angrer litt...)

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da hadde man fått senka foran, men ikke bak :/ Viste seg at fjørskåla ikke passet på den nye demperen! Er dette et kjent problem eller? Settet jeg monterer er fra Maxtrac, og står at skal fungere på Vento 1.4-2.0... Ser ikke problemet!

 

Får man tak i nye fjørskåler med større "ring"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår