Gå til innhold

girkasse tråden

Ranger emnet


jettamaster

Anbefalte innlegg

ser mange er usikre på dette emnet inkl. meg;)

 

så derfor, skriv inn kva kasser som passer til kvar enkel motor.

og kva som er best til den og den typen motor. utan store modifikasjoner.

 

PRØV Å HOLDE DENNE TRÅDEN SERIØS!!!!!

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, hovedsaklig, så er det to typer kasser til 827 blokkene( den blokka som er på alt av golf utenom de små modellen eks 1,3).. den gamle stag-skift kassa med wire clucth.. denne kommer i forskjellige utvekslinger og 4/5 girs.. alt fra 4 trinns på 1,6 75hk, 1,8, gti 8v, gti 16v osv.. mellom disse modellene så er det to varianser fysisk sett; 90 og 100mm drivflenser.

 

så kommer 02a kassene som kom på for eksempel g60 eller nyere golf 3/ passat, vento osv.. disse har wireshift på gir og noen hydraulisk clutch. Disse passer også på alle 827 blokker, selvsagt med litt andre svinghjul og slik.. men da må man montere wireshift og nytt pedalbrett til hydraulisk clutch.. her finnes det og forskjellige utvekslinger.

 

9a kom vel egentlig med ei 02a kasse, men ei stag-skift 16v kasse passer rett på sammen med 16v svinghjul og er mye lettere å få til.. ei gti 8v kasse vil og gungere greit..

 

håper dette klarnet opp litt for noen :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, hovedsaklig, så er det to typer kasser til 827 blokkene( den blokka som er på alt av golf utenom de små modellen eks 1,3).. den gamle stag-skift kassa med wire clucth.. denne kommer i forskjellige utvekslinger og 4/5 girs.. alt fra 4 trinns på 1,6 75hk, 1,8, gti 8v, gti 16v osv.. mellom disse modellene så er det to varianser fysisk sett; 90 og 100mm drivflenser.

 

så kommer 02a kassene som kom på for eksempel g60 eller nyere golf 3/ passat, vento osv.. disse har wireshift på gir og noen hydraulisk clutch. Disse passer også på alle 827 blokker, selvsagt med litt andre svinghjul og slik.. men da må man montere wireshift og nytt pedalbrett til hydraulisk clutch.. her finnes det og forskjellige utvekslinger.

 

9a kom vel egentlig med ei 02a kasse, men ei stag-skift 16v kasse passer rett på sammen med 16v svinghjul og er mye lettere å få til.. ei gti 8v kasse vil og gungere greit..

 

håper dette klarnet opp litt for noen :)

 

Og i tillegg til alt det riktige Gallagher skriver her er det verdt å nevne at det på 02-kassene finnes to ulike diametere på inngående aksel:

 

- Alle modeller tom. 8V GTI har 20,5mm aksel med 24 splines.

 

- GTI 16V har 22 mm aksel med 18 splines.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, kassa til g60 er jo normal å bruke, men krever wire shift og hudr. clutch.. ei td kasse av gamle stag skift typen vil tåle mye juling, men for å være ærlig synes jeg at toer 16v kassene er noe av det beste av stag-skift kassene.. hva er felles betegnelsen på de gamle kassene forresten ? 2y mener jeg å ha lest en plass..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, kassa til g60 er jo normal å bruke, men krever wire shift og hudr. clutch.. ei td kasse av gamle stag skift typen vil tåle mye juling, men for å være ærlig synes jeg at toer 16v kassene er noe av det beste av stag-skift kassene.. hva er felles betegnelsen på de gamle kassene forresten ? 2y mener jeg å ha lest en plass..

 

du tenker vel på 020 - stagoverføring .. 02A er wire og hydr. clutch.

 

på min g60 satt jeg på en kasse fra en ABF motor.. husker ikke girkassekoden, men utvekslingen er ikke noe landeveisvennlig akkurat :-)

 

bare spør speedwell om hvor morro det var å kjøre fra mantorp og hjem på 4000 omdr.. hehe

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

020 var det ja :)

 

jo, takk.. jeg fikk høre klagene til sverre etter bugrun :)

men hvorfor er abf kassa så lavt giret på 5 giret den da ? hmm..

 

Kassen har kode CDA:

GKB Typ Art Bauzeit 1. Gang 2. Gang 3. Gang 4. Gang 5. Gang

CDA 02A 5-Gang 01/93 - 03/96 3,300 1,944 1,308 1,029 0,837

 

den er giret slik fordi den er en 16v kasse antar jeg :)

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

har vel forstått detta slik att har jeg spm ang kasse, så spør jeg her..

 

så da fyrer jeg løs..

 

kjøpte meg ei 02a kasse i dag, KUNN kasse..

 

det jeg lurer på er, hvor mange splines er det her? hvor stor clutch(mm?) og hvor stort svinghjul skal inn? hvilke drivaksler? hvilke biler finner jeg drivaksler som passer til golf 2?! eller var alt detta likt?!

 

og en ting til.. stort problem og gjøre om orig golf pedalsett fremfor bytte ut?

 

på forhand takk.. :)

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

 

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår