Gå til innhold

Flatt batteri?

Ranger emnet


Anders_

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har hatt endel startproblemer med min golf II 85 så langt i vinter..Det startet med at det tok lengre og lengre tid å starte hver morgen, og til slutt ble det helt dødt..Kjøpte nytt batteri(siden det som sto var ganske gammelt), satte det i og bilen startet med en gang igjen..

 

Men nå skjer det hele om igjen..Bilen ble seigere og seigere i starten og nå får jeg ikke start igjen..helt dødt..men jeg har strøm til lys og oljelampen osv. så det er jo strøm på batteriet. Det er jo bare en drøy måned gammelt..

 

Noen som vet hva problemet er her? Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har gammel tjukk olje på motoren din så gjøre det ikke saken bedre... bare et lite tips:).

 

Virker som at det er mange som plages med at batteriet blir tappet på golfer, man skulle egentlig ha montert seg en hovedstrømsbryter... men det er jo litt harry da.

Men om det hadde vært mulig å fått det til på et vettugt vis så ville jeg ha vurdert det.. .

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har ekstralys så bruk de minst mulig, det samme gjelder varmetrådene i bakruten! Stooort stereoanlegg med forsterker(e) trekker også strøm. Sjekk ladespenningen mens motoren går, skru av alt utenom nærlys. På tomgang og på turtall skal spenningen nærme seg den spenningen som står påstemplet regulatoren bak på dynamoen, som regel 14V eller 14,5V. Spenningen er normalt noe høyere på tomgang enn på turtall.

Om du har ladespenning godt under påstemplet verdi bør du skifte regulatoren, denne er en enhet sammen med børstene, koster rundt 250 kr.

 

Ellers vil et utladet batteri aldri bli ladet helt opp av dynamoen, lad opp med separat lader opp til en syrevekt på 1,28!

 

De beste laderene på markedet heter CTEK og selges flere steder, omtrent like selges på Clas Ohlson, men er ikke de samme!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svarene :)

 

Skal prøve ut litt av tipsene her for å se om det hjelper på noe..Går selvfølgelig an å kjøpe en lader og lade opp en gang i måneden, for jeg hadde ikke dette problemet i sommer/høst og om våren, så det er kun i vintermånedene virker det som..

 

Litt slitsomt slik det er nå..må skru ut batteriet og ta det med på jobben til fattern hver gang det må lades..men uansett, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du har litt av samme problemet som jeg har hatt et par ganger...

To dager har jeg kommet ut og batteriet har vært flatt...

 

Vi har kommet fram til at kvelden før har musikk stått på, kjørt mye med ekstralys (to ekstralys i grillen), varmetråder bak, varmeapparatet på hvertfall 2, vindusviskere...

 

Da går det litt strøm :)

De tingene jeg prøver å tenke på nå for tida:

 

* Prøv å ikke bruk varmetrådene bak mer enn nødvendig

* Skru ned et hakk på vifta når du ikke trenger mer

* Sett på parklys når du er ute og skraper is om morran

* Skru av radioen når du ikke sitter i bilen (ute og skraper is f.eks.)

FMW - Foreningen Mot Wonderbaum

Prosjekt: VW Golf 2 1991 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tomgang og på turtall skal spenningen nærme seg den spenningen som står påstemplet regulatoren bak på dynamoen, som regel 14V eller 14,5V. Spenningen er normalt noe høyere på tomgang enn på turtall.

Om du har ladespenning godt under påstemplet verdi bør du skifte regulatoren, denne er en enhet sammen med børstene, koster rundt 250 kr.

 

Ellers vil et utladet batteri aldri bli ladet helt opp av dynamoen, lad opp med separat lader opp til en syrevekt på 1,28!

 

Spenningen er LAVERE på tomgang enn ved turtall, spenningen skal ligge på rund 14,1-14,2 volt og syrevekta skal være lik på alle blypakkene. er det ett eller fler som er mindre så ligger problemet der.

På mange dynamoer begynner ikke dynamoen å lade skikkelig før den når 1500 o\min.

Og en annen ting.. kosta på meg regulator til golfen i går.. kosta meg 500!!! J**** Mogen Auto ass..(merkeverksted) de er alltid 3 ganger dyrere enn alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenningen er LAVERE på tomgang enn ved turtall, spenningen skal ligge på rund 14,1-14,2 volt og syrevekta skal være lik på alle blypakkene. er det ett eller fler som er mindre så ligger problemet der.

På mange dynamoer begynner ikke dynamoen å lade skikkelig før den når 1500 o\min.

Og en annen ting.. kosta på meg regulator til golfen i går.. kosta meg 500!!! J**** Mogen Auto ass..(merkeverksted) de er alltid 3 ganger dyrere enn alle andre.

Kosta på meg ny regulator sjöl jeg i lunde, på lunde bensin og service, blei närmere 500 det og, men var boschregulator da så.

Biltema er billig på dette.

Men pröv å bruk motorvarmer, kan bygge lader inn i den også så er mye gjort.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samma feilen her,prøvde to splitter nye batteri,uten at det bedret seg på sikt.

Ble dritlei og la opp ny jording fra batteri og ny,tykkere strømkabel til starteren. Hivde inn det gamle batteriet,og etter det så har alt funket som det skal.

 

God Jul..

 

mvh

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår