Gå til innhold

Kjørte ut - gal mann med traktor

Ranger emnet


Weezel

Anbefalte innlegg

Ja, en gang er første for oss alle, jeg holdt en vinter, men andre vinteren måtte jeg altså møte fader grøft.

 

Dette skjedde på en skogsvei langt ute på landet - det var nysnø og griseglatt på veiene. Jeg kommer tassende i 30-40 og leker meg litt, noe som resulterer i at jeg får forhjulet i "midt-fonnen" og har null styring. Koser med bremsen, men til ingen nytte, og bilen seiler ut i grøfta og sitter bom fast :<

 

En kompis og en venninde satt på, og etter 2 minutter kommer naboen kjørendes bak (dette er en blindvei). Jeg står da med nesa i grøfta og rumpa så langt ut at de ikke kommer forbi. Etterpå kommer nok en nabo og skal inn, for så å vente på tredje nabo som OGSÅ skal inn på denne ellers så øde veien. Til sist kommer moren til hun jeg skulle kjøre hjem.

 

Hun kjenner et par med traktorer rundt der, og ringer en runde. Nå rygger alle tre bilene for å gjøre plass til traktoren - dette ender med at hun ene setter seg fast lenger bak, og traktoren må dra løs hun også. Og som om ikke det var nok setter TRAKTOREN seg fast (dette var en 17 åring som aldri hadde taua biler opp av grøft før, så jeg er egentlig glad han slapp å bruke meg som jomfrutur).

 

Da ringer modern med kontaktene enda en traktor. Det jeg ikke får vite er at denne mannen er tydeligvis litt "rar" om man kan kalle det sånn. Etter fem minutter ser vi et lys komme humpedes bortover veien. Han kommer rimelig fort bortover, og ser nesten ut til å kjøre ned alle som står og venter.

 

Når han har stoppa hopper han ut av traktoren, og det første han gjør er å rette på FK capsen og fnyse til meg "Lær deg å kjør".

 

Jeg har til nå synses hele hendelsen egentlig er litt småartig, og svarer i en munter tone at det hadde jo vært kjekt, men nå fikk han ivertfall tatt førstemann i år. (Det er mange som blir sittendes her, jeg var første i 05)

 

Han ser litt surt på meg og sier "Ja, da får jeg vel bare ta å velte den ut i grøfta da". Som de fleste andre regnet jeg med at han hadde litt bondehumør og spøkte med meg, så jeg jatta med og "Ja, dytt'n helt uti, og knus noen ruter mens du er igang".

 

Han jomper opp i traktoren og starter opp. Så senker han grabben, og da skjønte jeg lite, og stod der og så på han som et spørsmålstegn. Så ruller han bort til bilen min, og plasserer grabben inn i bakdekket og begynner å løfte på bilen. Hva faen tenkte jeg og hopper bort til han og roper inn at han treffer bilen med grabben. "Ja det er jo klart, du sperrer jo for de som skal forbi, jeg må fløtte deg".

"Ja det er klart, men jeg hadde nå helst sett at du dro meg opp"

"Ikke faen, du har jo kjørt gris, så jeg dytter deg i grøfta, jeg har ikke sjangs til å dra deg opp"

 

Nå bagynner han å rygge litt og knuffe på dekket som ikke var langt fra å eksplodere av den spisse grabben. Så rygger han, og ser ut som han skal ta rennafart for å dytte ut bilen ettersom han ikke klarte å få tak til å løfte.

 

Jeg ville jo ikke ha noe av det, så jeg steller meg midt i veien. På dette tidspunktet står 10 skrekkslagne naboer og hvisker og tisker og jeg skjønner at denne mannen ikke er særlig godt likt, men han hadde den eneste traktoren med kjettinger og mulighet.

 

Så står vi og krangler, og han klager på ungdommer som kjører gris og alt mulig som ikke har noe med saken å gjøre, så da sier jeg at jeg ringer heller falken enn at han skal ødelegge bilen min - men dette kom ikke på tale, nå hadde bilene bak venta så lenge på å komme hjem at jeg skulle vekk NÅ enten jeg ville eller ei.

 

Etter ti minutter med frem og tilbake, mens diverse naboer prøver å roe han ned, og andre roer meg ned, så klarer jeg å få han til å prøve å trekke meg i det minste. Han rygger bort til bilen og jeg fester kjettingen i tauekroken foran. Og her er det ikke snakk om kommunikasjon, så han begynner å taue med en gang, og bila mi står jo med dekka mot grøfta, så jeg får hivd meg inn, starta opp og snudd hjula så bilen gikk riktig vei.

 

Han var ikke veldig forsiktig, det knaka og smalt litt i kjettingen håper jeg det var, men han fikk nå omsider dratt meg opp. Jeg hopper ut av bilen og kobler traktoren av bilen min fort som f***, og gir han et kaldt takk for hjelpen.

 

En liten hverdagshistorie fra meg - og et lite spørsmål til slutt - hva gjør man i sånne tilfeller, hvis han hadde velta den ut i grøfta hadde vel han stått til ansvar for skadeverket når jeg hadde 10+ naboer som vitner?

 

Jeg skal ivertfall melde meg inn i NAF asap og få gratis veihjelp neste gang, og ikke en sinna bonde!

 

Bilder kommer i morgen :)

- 92 Audi S4 2.2T quattro

x 92 Audi 80 2.3 quattro

x 96 Volvo 460 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...gale bønder med traktor er ikke å foretrekke på en mørk og stormfull aften nei:D Pen bil forresten, hadde en sånn en for to-tre år siden.

Tror ikke jeg hadde klart å holde meg helt rolig hvis det hadde vært meg... Greit nok at en kan fjase, men det gikk litt langt.

Bra det gikk bra, hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...gale bønder med traktor er ikke å foretrekke på en mørk og stormfull aften nei:D

 

Sett litt for mye The Julekalender eller? :D Er jo ikke traktor der, tror jeg, men samma det.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faan for et rasshøl!!!

Prøve å ødelegge en Volvo a gitt!!! (Eller er vel kanskje like mye renault?)

Skjønner ikke at det er mulig å væra så rasshøl jeg!

Hvis jeg har muligheten til å hjælpe noen som har kjørt ut eller har prob. med bilen, så prøver jeg ivaffal...

Vil til mitt eget forsvar si at ikke alle bønder er sånn...:)

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår