Kid-A Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 Supersprint grenrør og komplett 2,5" "Gruppe A" eksosanlegg med to lyddempere ligger klart til montering på Bad'roc :) En kompis hevder at grenrøret bør surres inn med eksostape for å begrense varmetapet. Han mener at varmen grenrøret avgir (som er myyye kraftigere enn på original manifold og grenrør) gjør eksostemperaturen så lav at motoren taper effekt. Eksostape vil hindre varmetapet og dermed holde eksostemperaturen oppe. Kompisen mener jeg bør surre inn hele grenrøret og eksosanlegget frem til fremre lyddempere for å få optimal eksostemperatur og effekt. Motoren er en 1983 Golf GTI 1,8 8v 112 hk DX Hva tror dere? Grenrøret: Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Desember 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2005 det som du skriver er det samme som eg har hørt. eksostape får eksosen til å holde på varmen. såg på biker bulidoff på discovery at man brukte eksostape på eksosanlegget for å holda varmen og man mista ikkje effekt. når du tapa det på så fukta han det i vattn for å holda støvet "på plass" i tapen Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Mulig jeg er i overkant uviten nå, men hvorfor skal temperaturen på eksosen spille noen rolle når det uansett er snakk om gasser motoren allerede har kvittet seg med? Jeg kan forsåvidt være med på at eksosbandasje vil holde varmen i eksosrøret og derved skape et kjøligere motorrom, noe som igjen vil si kaldere innsugsluft.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Det er vel to ting som teller her. En er at det blir kjøligere i motorrom og en annen er at varme gasser er lettere enn kalde (Varmluftsballong er jo et godt eksempel her) og det er dermed lettere å forflytte. Og da blir det bedre flow i eksosanlegget! Konge! Men hvor kjøper man slik tape? Har lurt på det en stund! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Vi har vel allerede et par tråder om dette? Spekulasjonen, og spesielt bastant fra min side, så ut til å helle imot at eksosteip gir hester. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiffy Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 uuu!! konge! som sagt: hvor får man tak i?? virker jo igrunn logisk, lettere avgass å kjøligere motorrom.... Siter Nissan Sunny GTI 16v NCCN.no(Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Fåes kjøpt på torshow, biltema osv.. Det hjelper varmen vekk fra motorrommet (For vi vil ikke ha varmt motorrom). Og katalysatoren trenger varme (For dere som ikke har kappa den vekk eller som ikke har kat) :P Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet Desember 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Da går jeg for tape :) Vil jo helst surre på tapen før jeg monterer grenrøret. Mye lettere å komme til da! Kan vel også være greit med litt beskyttende teip når grenrøret skraper i bakken, utsettes for sørpe, salt osv. Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Noen synspunkter :) 1: Effekten du kan få med eksos bandasje ror jeg bestemt knapt er målbar.. 2: Eksostape er ikke noe pent, men gir et barskt utseende på en løpsbil kanskje.. 3: Eksostape blir veldig fort stygt å se på, da det tåler minimal berøring etter bruk før det frynser opp.. Det tåler IKKE mye.. 4: Mange påstår at eksosrørene ruster fortere med eksosbandasje på, men på bildet så ditt ut som rustfritt så da spiller det liten rolle.. 5: Det eneste gode argumentet jeg ser er å holde motor rom kaldere.. Når det kommer til effekten så vil min logiske sans helle imot at kalde avgasser tar mindre plass, ergo lettere å få ut igjennom eksos anlegget.. Men mulig det er bevist annet.. Jeg for min del velger å tro at det er klistremerket som følger med pakka, som gir mest effekt :respect (Jeg hadde det selv på min bil, pga varme, men det ble jævlig fort stygt) Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiscoLars Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 http://www.thermotec.com/technology/how/how.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 "Exhaust gases respond In the same manner. Higher temperatures in a system increases the flow of the system." Der fikk jo jeg passet mitt påskrevet :D :D Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Trikset ligger jo i scavengig-effekten. Altså, der eksospulsene møtes - i kollektoren - skapes det et større sug idet pulsen farer forbi, og dette suget hjelper til med å suge inn bensin/luft-blandinga på neste sylinder. Suget blir større fordi eksosen er varmere, tar opp mere plass og farer fortere igjennom rørene. Dermed, teip = hester. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
colt Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Trikset ligger jo i scavengig-effekten. Altså, der eksospulsene møtes - i kollektoren - skapes det et større sug idet pulsen farer forbi, og dette suget hjelper til med å suge inn bensin/luft-blandinga på neste sylinder. Suget blir større fordi eksosen er varmere, tar opp mere plass og farer fortere igjennom rørene. Dermed, teip = hester. Det lærte vi på skolen også, at varmere luft strømmer fortere og suger mer inn i sylinderen ved nytt innsug. Siter Opel Vectra B 1996mod 1,8 16V -Lite gjort hittil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Er rett som mange her sier.. Varmere eksos strømmer fortere gjennom røret, og jo fortere man får det ut jo fortere kan motoren suger mer luft/drivstoff som skal ut igjen. Spesielt turbomotorerer skal ha eksosen fortest mulig ut, så det må jo lønne seg dette! Skal ha det på min ihvertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Desember 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2005 Finnes jo allerede en tråd om dette: Eksos bandasje wrap tape teip etc tråden... Personlig hadde jeg brukt eksos bandasje for og få ned hvarmen som derretter gir mer effekt, men og det er merkbart? tror neppe det. Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.