Gå til innhold

Hvor mange trimmer "lovlig"?

Ranger emnet


WaBBiT

Anbefalte innlegg

bare si at bilen er under innkjøring og at hvis de vil ha bilen opp på rulle, så må du ha det skriftlig at de betaler alle eventuelle kostnader som måtte oppstå..

 

Tror både skyline'n og rx'n min blir værende i fred da.. blir fort dyrt hvis noe skulle skje..

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bare si at bilen er under innkjøring og at hvis de vil ha bilen opp på rulle, så må du ha det skriftlig at de betaler alle eventuelle kostnader som måtte oppstå..

 

Tror både skyline'n og rx'n min blir værende i fred da.. blir fort dyrt hvis noe skulle skje..

 

In your dreams... :D

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøh hør på geeken :P trimmer uansett jeg ass :P

bare lurte på hvor mange som faktisk gidder å registrere at de har gjort det...

 

er jo egentlig det samme som å trimme en moped... ;)

btw hvor mye tror dere det koster av penger til den norske stat ved effektøkning på 70hk? 150hk=>220hk?

og ja bilen er førstegangsregistrert i år :O

 

 

visste du at om du kjører ned en ung jente, gjør henne invalid, du har 300hk i en bil som har 120 på papiret, er du ansvarlig, ikke forsikringsselskapet, fordi du betaler for en bil med 120 hk, ikke en med 300. Da blir u nødt til å betale en goood slump med penger til denne jenta, en som blir invalid kan fint får 1-1,5 mill i erstatinig. :( greit å vite

08 BMW 120d M-sport Alpinweiss med ALT

x - 07 BMW 116 M-sport - alt utst.

x - 08 Opel Corsa GSi 210hk (chip)

x - 06 BMW 116 M-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare si at bilen er under innkjøring og at hvis de vil ha bilen opp på rulle, så må du ha det skriftlig at de betaler alle eventuelle kostnader som måtte oppstå..

 

Tror både skyline'n og rx'n min blir værende i fred da.. blir fort dyrt hvis noe skulle skje..

 

Haha, tror du de gir seg da? Hvis de vil ha bilen din opp på rulle, kommer den på rulle. Med mindre du vil ikke vil ha bilen din godkjent og planlegger langt liv på rødskilter.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

visste du at om du kjører ned en ung jente, gjør henne invalid, du har 300hk i en bil som har 120 på papiret, er du ansvarlig, ikke forsikringsselskapet, fordi du betaler for en bil med 120 hk, ikke en med 300. Da blir u nødt til å betale en goood slump med penger til denne jenta, en som blir invalid kan fint får 1-1,5 mill i erstatinig. :( greit å vite

I så fall er det jævlig mange som er utrolig ille ute her i landet.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, tror du de gir seg da? Hvis de vil ha bilen din opp på rulle, kommer den på rulle. Med mindre du vil ikke vil ha bilen din godkjent og planlegger langt liv på rødskilter.

 

Det var ikke alvorlig ment da...

Får håpe at de stopper meg under innkjøringa av rx'n til våren, så får vi se.....

PS. hva skal man med røde skilter når man har hvite...

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noen gang skjedd at en trimmet (men likevel forsvarlig mht til bremser/understell) bil har drept eller skadet noen alvorlig og at det har blitt regress av det?

 

Litt OT bare.. så på signaturen din.. skjønner at du er interessert i alt som gjelder forsikring..."krasjet av kompis", "krasjet av lillebror" +++ måtte bare le litt.. Sorry, back til regress + div..

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå stiller jeg kanskje dumme spørsmål, men hvorfor er det egentlig så mye avgifter på å trimme en nyere bil konta gammel ? At garantien går vekk er greit, men bremser,sikkerhet på bilene osv er jo generellt mye bedre på en nyere bil. Det er jo "tryggere" å trimme en ny bil, og hvorfor har dem ikke gjort motsatt da ?

 

283 000kr måtte jeg betalt visst min var ny... damndamn

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite tankeeksperiment.

 

Hvis man har en bil hvor man må betale effektavgift for effektøkningen på, og trimmer bilen moderat med grenrør, effektanlegg, chip og kamaksling. Så har man kanskje fått ca 30hk til, betaler for de og alt er i skjønneste orden.

 

Hva da om man styrer resten av effektøkningen med turbotrykket? La oss si at man får 50-60hk til med å øke trykket, og styrer dette med en booscontroller. Vil det ikke bli vanskelig for biltilsynet å avdekke noe slikt?

 

De kan stoppe deg og se at bilen "ser trimmet ut", de sjekker vognkortet og de ser at bilen er lovlig trimmet. Alt i orden, god tur videre. De kan jo ikke vite hvilket trykk du setter grensen på, og om det skjer en ulykke så er det bare å rive løs boost-controlleren og hive den til skogs eller noe i den gata.

 

Kan det være så enkelt, eller er det noe jeg overser nå?

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er så enkelt... så vidt jeg vet, men krasjer du og du ikke får mulighet til å fjerne den så er det mulig at du får høre det:P

 

men finnes det ikke noe så gennialt som turtallsperre på moped bare at den er koblet til turboen, så når du starter bilen kjører du på orginal chippen, og må trykke inn en bryter som switcher over på trim chip..

 

så når du krasjer, vrir du om tenninga og vips så har du orginal effekt... samme hvis det er kontroll.... Og hvis de skulle si noe på det, så sier du bare at den er der for banebruk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knuste en nissan 200sx s13 22august i år. i bilen sto det en s14 silvia motor.225hk originalt om ik eg tar feil.va oppunder 300hk med ladetrykke som ble kjørt.eg satt på og ble skadet, grunnet person skader ble bilen sendt rett på BT. de skulle gå igjenom hele bilen..så kom rapporten fra de: bilen er i ekstremt god teknisk stand, som ikkje ligner disse bilen te vanlig. Derfor stiller vi spørsmålstegn til hendelsen..det gikk i boks..ingenting gale i deres øyne.

 

vi fikk jo litt oppsig på sykehuset etter den rapporten.

1990 4x4 sierra cosworth

1993 MKIV supra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår