Gå til innhold

VENTO 16v turbo PROSJEKTET

Ranger emnet


MUNKORAMA

Anbefalte innlegg

Da var det på tide med en ny tråd, med motor nr 3 som har vært i ventoen.

For ca.2uker siden kjøpte jeg inn en passat 2.0 16v delebil.

Der fulgte det med nye bremser rundt hele bilen og en motor som har vært ekstremt godt holdt. Etter å ha tatt fra hverandre motoren fant jeg ikkenoe oljedritt eller slitte sylinderkanaler. alt var så å si som nytt. Så fikk jeg i dag turboen og grenrøret fra s6 som skal brukes på motoren, og 2stk 2e toppakninger ankommer meg i morgen. Er en del arbeid igjen, men har motet oppe, og klar til å gjøre dette ferdig.

 

Specs:

-2.0 16v 9a

-s6 turbo og grenrør (mangler wastegate)

-440cc dyser (ikke fått tak i enda)

-sns chip (ikke fåt tak i enda)

-scirocco innsug (ikke fått tak i til riktig penge)

-hybrid intercooler (stor)

 

 

etter en liten tur for å se hvordan dette grenrøret funker på toppen, fikk jeg noen små ideer til olje og vann slanger til turboen, samt hvordan jeg må sveise downpipe!

 

Pitcha025.jpg[/img]

 

pyntet litt på toppdekselet også. varmebestandig lakk og slipe ned rillene på toppdekselet. ble bra ;)

 

Pitcha026.jpg

 

neste kveld blir det sannsynligvis tilpassing av intercooler, og sveising av downpipe.

 

noen som har brukt dette oppsettet med vannkjølt turbo? tips til hvor jeg kan ta vann fra til inn- og utgang av turbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan tilpasser du grenrøret fra S6 5syl til en 4syl motor? :)

 

Se nøye på bildet

 

Pitcha025.jpg

 

Den ene eksoskanalen på manifolden stikker utenfor toppen. Denne kapper du av og sveiser igjen hullet

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se nøye på bildet

 

http://i5.photobucket.com/albums/y188/munkorama/Pitcha025.jpg

 

Den ene eksoskanalen på manifolden stikker utenfor toppen. Denne kapper du av og sveiser igjen hullet

 

ja... skjønte det var no slikt... men ser det egentlig ikke så godt på bilde...

 

Passer da alle kanalene rett på? ikkeno forskjell i utforming osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

detta skulle bli bra får bare håpe vi slipper å se dette til salgs hel eller i deler. stå på..... happyhappy

 

 

he he ;) blir nok ikke solgt hel eller i deler med første omgang. går sakte,men sikkert fram med dette prosjektet. planen er å være ferdig til sesongen for sommerdekk igjen. kanskje før!

 

kommer med fler oppdateringer i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt passer rett på. siste eksosrøret er nå kappet av og sveiset igjen. kostet meg 100lappen å få gjort det.

 

Danna - hvordan har du lagd downpipen din med tanke på wastegaten? sveiset du selv hele greia, eller har du brukt litt av original s-eksosen og skjøtet på under?

 

Den er vel custom-lagd..Brukt delen mot manifold og wastegate, og laget downpipe derfra og ned, hvis du skjønner hva jeg mener..

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk tilbake grenrøret i dag ferdig kappet og sveiset!

Pitcha029.jpg

 

fikk også overtatt ic fra en kompis som byttet ut sin. stor nok. kanskje litt for stor ;)

Pitcha028.jpg

 

blir jævlig trangt mot torpedoveggen gitt. var vel usle 5cm eller noe. blir nok å lage et nytt motorfeste av ishockey pusker til å begynne med ;) jalla, men funker bra visstnok.

Pitcha030.jpg

 

et siste bilde for i kveld av halveis motorrom

Pitcha033.jpg

 

fant også ut hvordan man skjøter alle ledningene i dag så alt i instrumentet mitt funker normalt igjen. hadde en del problem med det elektriske, men skal snart begynne å lappe ledningsnett. gleder meg akuratt ikke. hvis det er noen andre som skal gjøre om monojetronic innspruten sin til digifant er det bare å si fra, så skal dere får en nøyaktig beskrivelse (på engelsk) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende søskenbarnet mitt har en S2 wastegate billig ;) skal høre med han jeg..

Bruker fuelrail fra Passat 1.8..Usikker om det er fra vanlig 1.8 eller fra 1.8T..

 

Var ikke din en modda s2 da? Var det jeg fikk vite når vi styret med fpr?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår