Gå til innhold

VENTO 16v turbo PROSJEKTET

Ranger emnet


MUNKORAMA

Anbefalte innlegg

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kjører 440cc bosch dyser, og dumpen har jeg ikke aning om hva er for noe. fikk den med dysene. kan legge ved et bilde av de hvis noen vet hva det er for noe;)

DSC00040.jpg

 

 

Den dumpen der er make til min. Jeg fikk min fra AST. Fikk veldig fin lyd i min men den henger seg opp av og til. Må smøre med varme bestandig pasta.

 

Jaggu mye stash oppi motor rommet ditt uhhmmwhat?

Ser fint ut iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dumpen der er make til min. Jeg fikk min fra AST. Fikk veldig fin lyd i min men den henger seg opp av og til. Må smøre med varme bestandig pasta.

 

Jaggu mye stash oppi motor rommet ditt uhhmmwhat?

Ser fint ut iallefall.

 

he he... har ryddet opp oppi der nå. ser ikke så ille ut nå.

veldig fornøyd med dumpen hittil ja. har vel ikke kjørt så mye at den har hengt seg opp enda. fikk den gratis med da jeg kjøpte dyser. takk for tipset angående v.pasta. får prøve å lagre det i huet når jeg trenger det:)

 

fått bilen til å gå enda bedre nå. lit jsuteringer her og der og jamen gikk det ikke bedre. kjørte på feit blanding til å begynne med. nærmere sagt 3.5liter på mila:) nå ligger den mer brukenes ned mot 2liter tenker jeg. ved gassing da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er farlige greier å kjøre med alt for feit blanding. "Ring wash", der den ekstra bensinen visker oljen av sylinderveggen, er et traumatisk fenomén som krever nye ringer og omhoning. Med flaks slipper en å borre og kan beholde de samme stemplene. Nå er jeg passe feig (i tillegg til fattig :o), men jeg hadde ikke turt å starte bilen engang uten å ha en bredbåndslambda koblet opp og umiddelbar mulighet til å kunne remappe programvaren i tilfelle den er utenfor 13.5-15.5:1 på tomgang; langt mindre kjøre den under last, til tross for at systemet er MAF-basert og 100 ganger lettere å programmere for en ukjent bil ifht. speed-density med MAP og IAT. Det var sånn å forstå at du hadde byttet dyser også? Vet personen som leverte motorprogrammet også dette?

 

Sorry at jeg er litt skeptisk her, men det er alltid sørgelig å se en motor havarére, uansett merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er farlige greier å kjøre med alt for feit blanding. "Ring wash", der den ekstra bensinen visker oljen av sylinderveggen, er et traumatisk fenomén som krever nye ringer og omhoning. Med flaks slipper en å borre og kan beholde de samme stemplene. Nå er jeg passe feig (i tillegg til fattig :o), men jeg hadde ikke turt å starte bilen engang uten å ha en bredbåndslambda koblet opp og umiddelbar mulighet til å kunne remappe programvaren i tilfelle den er utenfor 13.5-15.5:1 på tomgang; langt mindre kjøre den under last, til tross for at systemet er MAF-basert og 100 ganger lettere å programmere for en ukjent bil ifht. speed-density med MAP og IAT. Det var sånn å forstå at du hadde byttet dyser også? Vet personen som leverte motorprogrammet også dette?

 

Sorry at jeg er litt skeptisk her, men det er alltid sørgelig å se en motor havarére, uansett merke.

 

bredbåndslambdaen var i hånden ja. hadde 14.9 på tomgang og gikk helt ned i 10 ved gassing. er fullt klar over det du snakker om. fikk den til å ligge sånn ca. der den skal være nå, men skal utbedres ved mapping om ikke så lenge. bare bra du sier ifra. er kjipt å skjære motor p.g.a det ja. skal nok bytte stempler og råder til sommeren så jeg får riktig komp. med normal toppakning:) da får jeg en liten unnskyldning ti å bytte. neida....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bredbåndslambdaen var i hånden ja. hadde 14.9 på tomgang og gikk helt ned i 10 ved gassing. er fullt klar over det du snakker om. fikk den til å ligge sånn ca. der den skal være nå, men skal utbedres ved mapping om ikke så lenge. bare bra du sier ifra. er kjipt å skjære motor p.g.a det ja. skal nok bytte stempler og råder til sommeren så jeg får riktig komp. med normal toppakning:) da får jeg en liten unnskyldning ti å bytte. neida....

Ypperlig, ypperlig. Får håpe du får bra fart på 'an da. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her ser rått ut :)

 

Forsett videre med prosjektet.

 

Lykke til!

 

takk skal du ha. blir vel enda mer råere til sommeren hvis lommeboka åpner seg for smidde stempler. men tiden vil vise. nå er det bare godskjenning av dette som står for hånden.

 

har nå fått montert vr6 bremser bak og tar resten i morgen. har også fått henta meg noen originale golf4 felger 17toms og 8 i bredde. veldig fornøyd med de:)

 

bilder kommer i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår