Gå til innhold

VENTO 16v turbo PROSJEKTET

Ranger emnet


MUNKORAMA

Anbefalte innlegg

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

flotte greier danna. har fått tak i dyser nå nettopp. lar poloclassic ordne chip tror jeg så jeg ikke får noe dritt. mye snusk ute å går på chip til 16v T.

hvis noen har et ledningsnett som ikke er shøtet og tukla med til g60og helst har kontakt for 4 ledninger til lambda, så må dere også si fra. det jeg har allerede er til ac og har div kontakter som ligger til overs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he ;) blir nok ikke solgt hel eller i deler med første omgang. går sakte,men sikkert fram med dette prosjektet. planen er å være ferdig til sesongen for sommerdekk igjen. kanskje før!

 

kommer med fler oppdateringer i morgen!

med den farta du holder nå så burde du jo rekke det fint jeg gruer meg til jeg skal begynne med motoren jeg har ikke så god peil som deg så jeg må få kamerater og andre folk til å hjelpe meg med en del og da vet jeg pengene og tolmodigheten flyr. gleder meg til å se denne bilen på veien. skal du på vw treffet i sverige til våren/sommern, nå husker jeg f... ikke hva det heter der men men.

:crazysant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øyvind ryeng - når man bygger på en gammel motor, så er det ofte du finner en motor med slitte sylinderkanaler, dvs at det bør borres op så du ikke mister komp. på den motoren jeg fikk tak i var det ikke tegn til noe slitasje. samt alt i toppen var rent og fint, noe som er et godt tegn på at den er godt vedlikeholdt.

 

grunnen til at jeg ikke regner med til å få den ferdig før i januar er at jeg venter på logg fra poloclassic, samt en ny chip. Kjører digifant på denne motoren, og ikke datasprut, selv om det hadde vært det beste, men også det dyreste.

 

jeg tror jeg knota med de jævla kaliperne bak i en time eller noe før jeg fikk de på. først tenkte jeg at dete var noe gamle greier som hadde kilt seg itt, men til slutt kom jeg på at mulig det kunne være skru-kalippere noe som det vise seg å være. jævlig tungvindt måte å lage ting på.

 

p.g.a eksamens tider blir det ikke like stor fremgang med skruingen, hvis jeg ike blir drittlei å lese da;) stor sjanse for det.

 

cheron- bare hyggelig! Blir ny lakk på denne bilen til våren, hvis ikke før. kjører på med todelt lakk jeg.

hvis noen kunne lagd et utgangspunkt for meg i photoshop hadde det vært kjeme fint. har tenkt å bruke originallakken som den øverste fargen, og koksgrå fra originallinjen på bilen som går rundt hele. den linja som er rett over dørhåndtaket. noen som kan lage en slik photoshop animering til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øyvind ryeng - når man bygger på en gammel motor, så er det ofte du finner en motor med slitte sylinderkanaler, dvs at det bør borres op så du ikke mister komp. på den motoren jeg fikk tak i var det ikke tegn til noe slitasje. samt alt i toppen var rent og fint, noe som er et godt tegn på at den er godt vedlikeholdt.

Joda, prinsippet med slitasje av sylindre er jeg kjent med, men du er den første jeg har hørt som kaller sylinderet/sylindrene for sylinderkanaler. Dermed forvirringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ny lakk på denne bilen til våren, hvis ikke før. kjører på med todelt lakk jeg.

hvis noen kunne lagd et utgangspunkt for meg i photoshop hadde det vært kjeme fint. har tenkt å bruke originallakken som den øverste fargen, og koksgrå fra originallinjen på bilen som går rundt hele. den linja som er rett over dørhåndtaket. noen som kan lage en slik photoshop animering til meg?

gjør gjerne et forsøk på å annimere til todelt lakk. skal du ha det til øverste eller nederste knekken på linja rundt bilen? Hvis du bare gir meg en link til det bildet/bildene du vil ha animert så skal jeg prøve å få gjort det i løpet av uka. hvis du også har bildet av en bil med den lakkfargen du vil ha nederst så skriv en link til det også. husk jo bedre kvalitet det er på bildet jo mer morro er det for meg å animere. snx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste bildet jeg har av bilen nå. det var da jeg prøvde med bmw lykter.

nederste knekken. skal være koksgrå farge, så å si samme farge som sølvfargede felger får når de har masse bremsestøv på seg. skjønner du? litt mørkere enn originalfargen min.

Jeg vet hva koksgrå er men det finnes i så mange forskjellige nøyanser så er litt vanskelig å vite hvem du vil ha, men jeg kan lage en kladd så kan du si om du vil ha den mørkere eller lysere etter det. skal sette i gang i morgen. skal noe mere gjøres? fjerning av lister, hånsdtak? jeg er ganske fersk med fotoshop men jeg skal gjøre et ærlig forsøk her er mitt siste prosjekt hvis du ikke allerede har sett det:

normal_test%20til%20klubbsiden.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår