Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Har satt bort hele jobben til et rørleggerfirma.

Vi skal ha energi brønn.(Borrehull med vann/vann varmepumpe.)

En kan bruke luft/vann varmepume, da slipper man borrehull.

Noe rimligere men en får ikke varmet opp vannet til mer enn ca 45 grader.

 

Virkningsgraden på luft/vann blir dårligere jo kaldere det blir.

Borrehull med vann/vann har samme virkningsgrad året rundt,

Putter inn 1 kW så får vi igjen mellom 5 og 6 kW. :D

En får 65 grader på vannet med vann/vann.

 

Varmepumpa vi skal ha heter IVT. IVT Varmepumper – varmepumpe luftvarmepumpe nordic inverter fjellvarme varmtvannsberedere miljø energispar m.m.

Har montert større varmtvannstank til forbruksvannet også.

Det blir også varmet opp av varmepumpa.

 

Røra blir lagt slik som man legger varmekabler i sløyfer i rommene. En sløyfe/kurs i hvert sitt rom.

Det er trådløse termostater som styrer shunter som igjen regulerer tempen på vannet.

 

Vet ikke hva rør, pumpe etc heter.

Skal si fra til deg når det er montert så kan jeg sende deg noen bilder av åssen rørleggerene har gjort jobben.

 

Håper dette var svar på noe av det du lurte på.

Om ikke så si fra.

 

Genialt gjort, Bam.

Jeg skaffer forresten sånne trådløse termostater for gulvvarmestyring, fra Honeywell. Den enkle modellen har ikke nattsenking, men justeringsratt på hver termostat finnes.

F.eks. HCC80 eller HCE80, og HCW82, og MT4-230-xx

RF underfloor heating zone control system HCE80

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

angry2

 

ikke prøv deg Onkel Skrue...

å mange år har du kjørt impala uten Gulvteppe???

Banken må snart bygge nytt pengelager og du kniper på 1800kr...

 

Så låkk igjen...angry2

Trenger ikke gulvteppe i racerbil vel? Hi hi!

Sjøl har jeg vel klart meg uten teppe i drøye 12 år. Og fortsatt ikke planer om det heller. :crazysant:

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey!

bare send alt oppover. tar 70 cm ! Glatt!!! :)

Og som i første året vi bodde her. strømløs, denne gangen fikk jeg lysbua på egne tomt rettm over hesteinnhegningen, et av mine grantretopper dro med seg høyspenten i falleet og slik blir det mykkje lys av midt på natta, satt tilfeldigvis oppe og hadde panorautsikt til showet. :happyhappy: 22 strømløse timer ble det i år, litt over 4 dager for 2 år siden så det går jo fremover.:hide

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke med min beste vilje se en eneste positiv ting med snø

:puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke:

 

Snøen er fin den, det som er problemet her sør er at det blir gjort en for dårlig jobb fra sånne som Agder Energinett, jeg melde fra om dette treet som tokk høyspenten, tret er nokk ca. 20 meter høydt og hadde begynt å helle over linja på forsommeren trefellerene kom og dro den uforståelige konklusjonen at dette treet behøvde de ikke å fjerne. Det er et gjennomgående problem her sør, toppbrekk over ledninger. Seinest på fredag stå dem på nyhetene og fortalte å god kontroll dem hadee, tullebukkene....:eddie

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår