Gå til innhold

Hva holder Bead-lock på med for prosjekter og hva holder venner å kjente på med?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Noe her...

Klippet fra Amcar.no:

- Vedrørende godkjenning av biler 1971 og nyere.

Fra 1. januar 1971 kom et helt nytt regelverk som overtok for Motorvognforskriftene av 1942. Det førte til at vi fikk nye krav til bilbelter, andre farger på lysutstyr, støykrav fra 1972, varmkjøringskrav på bremser fra 1972, avgasskrav fra 1974 osv. Det betyr i praksis at man ved førstegangsregistrering i Norge av import bil, årsmodell 1971 og nyre, skal det fremlegges dokumentasjon fra kjøretøyfabrikant eller uavhengig laboratorium på at bilen tilfredstiller disse kravene. Men det finnes unntak.

 

Altså ingen støykrav før '72.

 

Bilen er en 68 mod og i 68 så var det ikke mulig å få sidepipes som option. Det hadde dem i 65-67 og 69.

Men det var jo støyen gubben hang seg opp i.

Så hvis det ikke er noe støykrav før 72 så burde han holdt kjeften sin han da, å ikke laga sine egne lover og regler.

Trur det er alt for mange små Konger i den etaten der..

Jeg skal ringe til amcar å høre hva dem har å si.

Den som sier at sex er det beste som finns,har aldri hvært skikkelig dritatreng......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 13.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

folkens..trenger et tips her..har tenkt til å stappe nedi en storblokk i min 74 camaro. det er NYE fjærer og konidempere i front..fjærene er beregna på sb, men kordan får eg godkjent bigblocken inn i vognkortet og goe greier? hvor kan eg evt finne dokumentasjon på at der er levert 2gen camaroer med 454motor. står i vognkortet mitt nå til dags 4098cm3 motor og 14"felger

fikk beskjed av en kompis at her på vestlandet er de så trangsynt at det er umulig å få godkjent en "snill" 454 i camaroen..noen tips og litt veiledning takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir muligens litt slapp og lav forran med de fjærene.

Men det er jo bare å prøve.

 

akkurat... prøve først... Så skrike om bilen ligger på ramma etterpå...:yak:

 

Sorte Impalan til BB454 ble 3 tommer, 7,5 cm høyere med BB fjærene....:violin:

Gikk FORT å få på SB fjærene igjen...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer i her også ! Prøv først!

Juster gjere Konidemperne på max også. Bil`n blir tung foran med BB

DEt ligger en bildereportasje på bila til Asle på http://www.go-orange.no

 

Nå skal ikke dere prate skit om BB da gutter..

 

Junior har tatt en beslutning...å kommer til å bli storfornøyd med BB i Camaron sin...:thumb

 

å det med at bilen blir så tung forran, har vel nesten bare betydning for de som faktisk kjører endel på bane... ikke for en prosjektbil som kommer til å slure litt i gatene...:D:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen legge inn en oversettelses bok her snart:D

 

Trønders til NORSK...:D:D

 

FUUL = sint/forbandet

TRUUS = truse

BRØLLØP = bryllup

KLEIN = dårlig form

TASCHL = pysete

HENNE = det her

KÆLV = kalv

 

Her har du noen grunnleggende gloser i trøndersk Beadlock ;)

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke dere prate skit om BB da gutter..

 

Junior har tatt en beslutning...å kommer til å bli storfornøyd med BB i Camaron sin...:thumb

 

å det med at bilen blir så tung forran, har vel nesten bare betydning for de som faktisk kjører endel på bane... ikke for en prosjektbil som kommer til å slure litt i gatene...:D:D

 

Voldsomt på tuppa her da Bead!!! :)

Ikke ment som BB hets nei, men en blir framtung med BB , like det eller ikke!!!

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår