Gå til innhold

Sykeste jeg har sett på lenge

Ranger emnet


kylling

Anbefalte innlegg

:shake Haha, til alle som faktisk tror det går ann pga de kjørte så og så fort i en bil med liten motor. dukenukem Bruk hodet, er dere klar over vanskelig det er, det skal mere enn hk til for og få en bil til og gå så fort. Er ikke lenge siden det var store overskrifter over at en Mitsubitshi EVO klarte det med mye tuning. Sså at en 740 skal klare det er borte imot umulig. Dessuten, hvordan tror dere en så tung, klossete og gammel bil oppfører seg i slike hastigheter? :hammer

 

Hvis vi ser litt i bort ifra detta med luftmotstand...

Hvis du har en seriøst tuned 740, så trur jeg vel ikke at vedkommende kjører med orginale sammensunkne dempere og senkefjører akkurat....

Så åffår den bilen skulle oppføre seg så rart bare fordi den er gammal skjønner jeg ikke helt..

 

Jeg sier ikke at denne bilen gikk i 300, men det er ikke umulig fordet...

 

F. eks. en opel corsa har jo ikke akkurat verdens beste kjøreegenskaper originalt den heller, men det er allikevel blitt laget en som runda 300...

Desverre kan jeg ikke bekrefte det, men har hørt/lest det et sted...

 

Når det gjelder EVO'en som det ifølge en eller anna blei store oppslag om, så er det vel ikke alle som sier det ut i all offentlighet om de har greid det..

 

Sier ikke at denne 740'n gikk i 300, men det er ikke umulig fordet, men for meg og hørtes det mye ut, men fortsatt ikke umulig..

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis vi ser litt i bort ifra detta med luftmotstand...

Hvis du har en seriøst tuned 740, så trur jeg vel ikke at vedkommende kjører med orginale sammensunkne dempere og senkefjører akkurat....

Så åffår den bilen skulle oppføre seg så rart bare fordi den er gammal skjønner jeg ikke helt..

 

Jeg sier ikke at denne bilen gikk i 300, men det er ikke umulig fordet...

 

F. eks. en opel corsa har jo ikke akkurat verdens beste kjøreegenskaper originalt den heller, men det er allikevel blitt laget en som runda 300...

Desverre kan jeg ikke bekrefte det, men har hørt/lest det et sted...

 

Når det gjelder EVO'en som det ifølge en eller anna blei store oppslag om, så er det vel ikke alle som sier det ut i all offentlighet om de har greid det..

 

Sier ikke at denne 740'n gikk i 300, men det er ikke umulig fordet, men for meg og hørtes det mye ut, men fortsatt ikke umulig..

 

Tar det til ettertanke, men lar det bli med det.

Hva det gjelder EVO'n som runda 300 grensa, vel... Det har seg nå slik at det blir som regel annonsert når ett tuning firma gjør ett "gjennom-brudd"

 

Og når det gjelder kjøreegenskaper er det mye annet enn << orginale sammensunkne dempere og senkefjører >> som kommer inn i bildet. Skjønte ironien din, men det har mye med karosseri, str. på stabilisatorsteg, stivhet osv osv og gjøre når det er snakk om slike hastigheter. Og når en bil blir gammel blir det svakheter i slike ting, det gjelder også andre ting enn volvo.

 

Men har egentlig ingen som helst tro på at du forstod noe som helst av dette.

Virker mest som du er sur pga at jeg "fornærmet" volvo :knob:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette virkelig noe å diskutere?? D er snakk om en person som trodde bilene gjorde 300km\t....d er vel på eget ansvar å kjøre en volvo i 300? At en volvo kan gjøre 300 tror j på...har selv sittet på m en cosworth som har gjort minst 280...så lenge vegbanen er RETT går jo d såklart...har du nok krefter....men samtidig....for å øke topphastigheten til en viss porche fra 320 til 340 trengs d mellom 300-400 hk TIL....tenk på d:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100_0045_IMG.sized.jpg

 

faen den volvoen her var fet ass. ligna den på denne?

Fint om du sier hvor du har bildet fra.. Er ikke bare å låne bilder her og der.. Ihvertfall ikke når du linker til VÅR side og ikke har lagt det på egen server..

 

Kjenner den bilen der godt, den går bra den.. Fikk ny motor og turbo i høst.. :thumb

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette virkelig noe å diskutere?? D er snakk om en person som trodde bilene gjorde 300km\t....d er vel på eget ansvar å kjøre en volvo i 300? At en volvo kan gjøre 300 tror j på...har selv sittet på m en cosworth som har gjort minst 280...så lenge vegbanen er RETT går jo d såklart...har du nok krefter....men samtidig....for å øke topphastigheten til en viss porche fra 320 til 340 trengs d mellom 300-400 hk TIL....tenk på d:P

 

Jeg får vondt i mitt lille stakkarslige hode av folk som skriver d j osv.. Var de 2 sekundene du sparte på det verdt det?

 

Bilen min sperrer på 250km/t stock. Den veier med enn en 740. :)

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:shake Haha, til alle som faktisk tror det går ann pga de kjørte så og så fort i en bil med liten motor. dukenukem Bruk hodet, er dere klar over vanskelig det er, det skal mere enn hk til for og få en bil til og gå så fort. Er ikke lenge siden det var store overskrifter over at en Mitsubitshi EVO klarte det med mye tuning. Sså at en 740 skal klare det er borte imot umulig. Dessuten, hvordan tror dere en så tung, klossete og gammel bil oppfører seg i slike hastigheter? :hammer

 

Når/Hvor/Hvilket firma var dette? Regner med at AMS fint kunne tynt ut rundt 330 km/t fra en Evo IX, hvis de hadde gjort noe med utvekslingen. De har jo 808 whp som rekord nå, og det tallet er fortsatt på vei oppover. Regner med at de knekker 950-1000 bhp innen 2006 er omme. Fra en 2 liter!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold dere til Topic. ingen grunn til å henge ut volvo`n i denne tråden her. lag heller en egen tråd.

 

Greit nok at den ikke er den mest aerodynamiske bilen, men til motsettning av andre volvoer som jeg har opplevd så fløtter denne 740`n seg helt greit. ikke noe unødvendig styling og Eiker felger.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror forresten på at Volvoen kunne ha godt i 300. La oss si at den drøyt har 450-500 hk (aner ikke hvor mye den egentlig pakker). Det er gjort noe med utvekslingen, karosseriet er stivet opp, og støtdemperene er nye. La oss i tillegg si den har en aldri så funksjonell spoiler, og vi er kanskje oppe i 300.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror forresten på at Volvoen kunne ha godt i 300. La oss si at den drøyt har 450-500 hk (aner ikke hvor mye den egentlig pakker). Det er gjort noe med utvekslingen, karosseriet er stivet opp, og støtdemperene er nye. La oss i tillegg si den har en aldri så funksjonell spoiler, og vi er kanskje oppe i 300.

 

 

Du og de teoriene dine :hammer

 

Joda den kan klare 300... Men folk sier det er litt usannsynlig i situasjonsbeskrivelsen, ikke at bilen skal klare 300 km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår