Gå til innhold

Bensinpris - Dieselpriser i Norge

Ranger emnet


mistercartman

Anbefalte innlegg

  • 7 months later...
  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mega bump !!!! Ser at det er lenge siden noen har skrevet et innlegg om drivstoff priser... Hva skal til for at folk reagerer... I usa begynner folk og våkne, der koster 1 liter ca 5,50Kr. Hva synes du er smertegrensa for prisen på 1 liter bensin\diesel er.Er vi et folk som bare godtar at staten tar inn flere og flere miliarder i avgifter uten at vi får bedre veistandard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det må gjøres noe drastisk mot staten...

 

Hva med en stor protest folkens? Bilforumet har vel nærmere 40.000 medlemmer i dag, om alle disse hadde protestert foran stortinget en dag hadde vel politikere skjønt noe. Det som hadde vært enda bedre hadde jo vært om de selskapene som kjører forsyninger til regjeringskvartalet og generelt der politikere oppholdt seg på dagtid streiket. Da kunne man begynt å komme med krav.

 

-Lavere drivstoffpriser.

-Lavere avgifter på import av bil både privat/forhandler.

 

Synes det er på tide at bilnorge slår tilbake mot det som ligner mer på et nazi-regime enn et demokrati.

 

Fabiz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin Halvorsen sier vi har så mange goder vi bilister her i landet (vi har jo blant annet et sånt "gode" som Oslofjordtunnelen..er ikke dere i Trondheim eller Bergen eller høyere opp fornøyd med det?..) at vi skal bare klappe igjen og hoste opp de 15 kronene det blir i juli... 98/99-oktan skal visstnok tippe over 14.50 rundt de tider..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel: 14,40

95bf:13,80

 

i Tromsø nå :deng

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt for mange brødhuer som styrer dette landet dessverre. Men prisene vil nok snu til sommeren når driving season starter. Da blir normalt sett bensinen dyrere, og dieselen billigere. De avgiftsøkningene som har vært er langt fra eneste grunn til at dieselen nå er dyrere enn bensinen.

 

Men det som provoserer meg mest akkurat nå er den vanvittige prisøkningen som kommer i oslos bomring.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker bare bensinprisen på en stasjon her i harstad på fredag klokken 1400 ca. 13.14 kr/l !

kan jo tenkes at dieseln kostet ca 13.20-25?

 

Uansett smertegrensen bynner å strekkes nå, syns det var mer enn nok å betale 12.50 tidligere i vinter. Kronene flyver jo ut av vinduet bare for å komme seg til/fra jobb! kjører sammlet ca 70 km hver dag bare for å komme meg på jobb og hjem igjen. Så det merkes godt på lærløingelønna at mann er nødt til å bruke bilen.

Buss er nogså uaktuelt for den går ikke så tidlig at jeg kommer meg på jobb til klokken 7, men 0745 i stedet, samt at jeg kommer meg ikke HJEM igjen med det første da!

 

Oslofjordtunellen er jo ett must for alle oss andre som ikke bor i Oslo, selvfølgelig er jeg kjempefornøyd med den!

 

Vi burde få ei kraftig økning på reisefradraget på skatten fra 1,40kr/km til i allefall 3kr per km! som en LITEN kompensasjon for di sinsyke bensin og dieselprisene.

 

ALLE merker økningen på drivstoff på en eller annen måte. Dyrere å ta kollektivtransport, det blir dyrere å transportere ting som klær, mat o.l. pga. den avgiftsfrie dieselen har steget himmelhøyt i pris den også, så da økes bare prisene på transport for å kompansere for den ekstra utgiften på diesel!

 

 

Meeen, hva kan man gjøre?

VW Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at avgifter på bommer,piggdekk og bensin osv er dyrere i oslo og tr.heim som er di største byene er dyrere en andre er rettferdig i mine øyne som det er nå.. men jeg driiiter vel i den oslofjord tunellen jeg vel!! det er ikke til gode for folk flest i landet det!

 

Jeg kjørte 9.6mil tur retur til jobb i nesten to år, å nå har jeg endelig fått en jobb 10min kjøring unna som jeg trives med.

 

Buss alternativ er ikke så lett som di fehuene tror på tinget.

for eks for meg som jobber skift.. og andre vanlige som kansje må jobbe overtid i ny og ned..

 

har mistet billappen 2ganger jeg.. og buss måtte jeg ta...åå fytti helsike å mange ganger jeg har måttet sittet å vente en halvtime på buss i 10kalde osv.. ekke morro..

 

Skulle gjerne sett Kristin Halvorsen sitte på en busslomme i 10-20min i 10minusgrader!!

 

avgifter på bil er bare en feit bonus te staten uansett!

har folk lyst å kjøpe en svær X5 eller noe anna så kjøper man det.. og det er jeg bombesikker på at dem vet på tinget oxo!

 

og har man ikke råd til en ny feit bil så kjøper man en eldre feit bil..sånn er det bare..

 

så jeg har en 97mod 528:) som jeg vil bytte ut mot nyere avgiftbørse snart..hehe

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår