Gå til innhold

Laser: "Vant over politiet", 'Politiet kan rett og slett ikke sitt eget regelverk'

Ranger emnet


Skody

Anbefalte innlegg

"Vant over politiet" (link)

 

- Kan ikke reglene

Det er ikke første gang den erfarne trafikkadvokaten avslører graverende feil ved bruken av laserpistoler.

 

- Politiet kan rett og slett ikke sitt eget regelverk, og saken fra Stavanger avslører de fleste vanlige feil. Hovedproblemet er at laseren ikke kan brukes der det er kjøretøy i bakgrunnen som kan reflektere strålen. Da vil laseren gi feil måling. På motorveien mellom Sandnes og Stavanger var trafikken tett denne dagen og gjorde målingene svært upålitelige. I tillegg ble det avdekket at politiet hadde slurvet med apparatkontrollen, slik at det slett ikke var sikkert at tjenestemannen traff der han siktet.

osv osv...

Får håpe lasermåling snart blir stemplet som ubrukelig som bevis. Blir jo litt skremt av sånt mtp at man som lovlydig bilist kan bli bura inne. Kan det være nødvendig å måtte lage seg en "black box" med en pc og gps som logger hastighet og snitt? Litt drøyt spør du meg.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen ting som er litt rart er at politiet var fornøyd med resultatet... hvorfor er dem fornøyde tro? forde de liksom beviste at det er mange som kjører for fort og uansvarlig eller forde de får litt ekstra fløte i kaffen i kveld?

 

politiet skal være fornøyde når ingen blir tatt for å kjøre dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en annen ting som er litt rart er at politiet var fornøyd med resultatet... hvorfor er dem fornøyde tro? forde de liksom beviste at det er mange som kjører for fort og uansvarlig eller forde de får litt ekstra fløte i kaffen i kveld?

 

politiet skal være fornøyde når ingen blir tatt for å kjøre dårlig.

 

Lønnspålegg for hver 50. bilist som blir tatt ellernoe sikkert

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En arbeidskollega av meg ble tatt mens han tok forbikjøring av en annen bil. Kollegaen min kjørte for fort, så det var ingen tvil om at han skulle få bot, dette var også kollegaen min enig i. Kollegaen min er en ganske stor kverrulant, og spurte om all mulig drit angående målingen, og politimannen sa at om han kjørte rettsak mot denne målingen så var det helt sikkert at han vant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønnspålegg for hver 50. bilist som blir tatt ellernoe sikkert

 

Hehe....

Det forklarer hvorfor Philip Bain alltid sitter gjemt inni buskene i mossereligionen. For de som ikke veit det, så anmeldte han sønnen sin for piratkopiering av CD/DVD ol.. Det sier alt om mannen. Han er gal.. hehe..

Går under navnet "blokk og blyant" og har rekorden i å skrive ut fartsbøter ol, noe han akter å fortsette med.. sukk... wtf?

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi har for eksempel hatt en motorsyklist her nå, som kom inn i 50 kilometer i timen rett mot et gangfelt. Han ble ilagt bot på stedet, forteller Bain."

Hva om dette var 50sone? Målte han dette? Om jeg så hadde kommet i 200 (som jeg aldri ville gjort) og han hadde "målt" med øya, så hadde jeg nekta plent.. Han så ganske maktsyk ut, ser ut som ett tidligere mobbeoffer, han forhører unga om di har fått hår på kukrota, for å så dytte di ut i veien når det kommer bil om di fikk det før han.

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tatt av lase selv jeg. Men da målte den for lite:) Lå i over 140 og ble tatt for 105. Ekke dumt :D

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å slenge ut litt snutehat: For et par uker siden var jeg på esso'n med noen kamerater, det var en shabby peugeot der som ikke starta. Det var mistanke om at bilen var stjålet, i tillegg lå det ny dvd-opptaker og mobiltelefon i baksete. Purken ble ringt, de sa at de skulle komme hvis de hadde tid...!!! DET ER EN STÆRT BIL FULL AV TYVGODS HER??!! Er det mulig ass... Tror vi var der i et par timer, og ingen dukka opp, så vi stakk. Hvis vi hadde ringt og sagt at en ungdom stod å burna, hadde dem vært der på flekken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om dette var 50sone? Målte han dette? Om jeg så hadde kommet i 200 (som jeg aldri ville gjort) og han hadde "målt" med øya, så hadde jeg nekta plent.. Han så ganske maktsyk ut, ser ut som ett tidligere mobbeoffer, han forhører unga om di har fått hår på kukrota, for å så dytte di ut i veien når det kommer bil om di fikk det før han.

MeSs

 

haha... denne var god, han derre sheriff duden så nu ikke heilt go ut der han sto å antasta di små ongan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en syk syk verden vi lever i... **skal holde seg langt unna moss hvertfall**

 

Men er det ikke no regel om stativ??(som tidligere nevnt??)

På fredagen var det kontroll på skiveien ved prinsdal'n der.. der satt det en loka politimann med lasern i hånda og skjøt villere enn ett bandeoppgjør på Holmlia..

- 97 Rover 214 SI

X - 95 SEAT Ibiza GTI

X - 92Opel Kadett E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår