mortenwb Skrevet November 10, 2005 Rapporter Share Skrevet November 10, 2005 Jepp. Sjekk batteripoler, jording for minusen og tilkoplingen på innslaget og hovedpluss som kan gå videre fra innslag.Kan faktisk være så banalt som en løs polsko.... Tor Er ikke dette, har sjekke selv. De sitter bra. Men, som sagt, han bytta en sikkring, så starta bilen uten problemer, jeg var der selv og så dette. Men den døde igjen etter 500 meter, men ingen sikkring var gått. Hva kan da være galt? Om tenninga var helt på bærtur ville den vel ikke gått normalt det stykke vi kjørte? Virker som den drukner, for da han gassa (bilen sto i gir) i nedoverbakke så døde den, prøvde starte rett etterpå, bare smeller. Kan det være Luftmengdemålern som har hengt seg ? noen tips? Må fikse den asap. Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 ^ ^^ ^^^ ^^^^ ^^ ^^ Opp! Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locktite Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 fikk en 325 for en jobb en gang med samme problemet. Fikk ikke tid til og finne ut hva det va før bayern ble kjørt til døde. Siter 90 Bmw 318is Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet November 11, 2005 Rapporter Share Skrevet November 11, 2005 hmm, holder en knapp på defekt luftmengdemåler eller dårlig kontakt med den. Siden den starta lett etter sikkrings bytte, men ikke nå. men takk for svar. Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 Har du bytta bensinpumpe releet? Prøv det;) Bilen til broren min (87 modell omega da men) oppførte seg på liknende måte, lodda over releet(var noen loddinger som hadde tørka ut), så var det strøkent igjen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 Den får bensin, har sjekket det. Men om releet ikke funka ville vel bensinpumpa ikke levert bensin? virker som den drukner (smeller i potta) da vi prøver starte den igjen. Heller mere mot at den får for mye bensin enn for lite... Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 Den får bensin, har sjekket det. Men om releet ikke funka ville vel bensinpumpa ikke levert bensin? virker som den drukner (smeller i potta) da vi prøver starte den igjen. Heller mere mot at den får for mye bensin enn for lite... Men da tviler jeg på at det luftmengdemåleren. For da ville den ikke gått strøkent for så å stoppe etterhvert, da hadde den fuska hele tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 jaok, men kan det ikke bare være en dårlig kontakt på selve luftmengde måleren? Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet November 12, 2005 Rapporter Share Skrevet November 12, 2005 jaok, men kan det ikke bare være en dårlig kontakt på selve luftmengde måleren? Høres tvilsomt ut... Starter den rett etter at den dør? Eller må den bli kald først? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 starter ikke rett etter den dør. bare smeller i potta. Må stå en stund ja, hakke fått start på den ennå. Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 starter ikke rett etter den dør. bare smeller i potta. Må stå en stund ja, hakke fått start på den ennå. Hmmm... Høres ut som noe går varmt og må kjøle seg før det fungerer igjen. Det som var med det bensinpumpereleet som jeg nevnte. Noen andre som kan gi noen råd her? nysgjerrig på hva som er gæli her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Tro meg, vi vil og finne det ut :D Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Tro meg, vi vil og finne det ut :D Hehe:D Tviler ikke på det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Kan ikke være en eller annen temperaturføler som er defekt? Sånn at den tror at motoren er kaldt som f**n, selv om den ikke er det, og pøser på med bensin? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Claus Skrevet November 13, 2005 Rapporter Share Skrevet November 13, 2005 Nå kjenner ikke jeg til BMW og er heller ikke noen mekaniker... Men jeg hadde akkurat samme symptomene på min mazda 323. Kjørte en stund, så stoppet den og måtte stå 5-10min før den startet. Ble verre og verre over tid. Byttet "gniteren" (kondensatoren?) i fordeleren. Funket bra etterpå... :) Siter 02 Toyota Hiace 05 Yamaha R1 - banesykkel 08 Honda CBR1000RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg