Gå til innhold

Eiriksmil: Daihatsu Charade G100 CX - G100 CE

Ranger emnet


eiriksmil

Kan Charade bli fet?  

62 stemmer

  1. 1. Kan Charade bli fet?



Anbefalte innlegg

Gasspjeld :rolleyes:

 

Deet var det, ja! Er det samme som du ser på V8ere f.eks. Med hull i panseret og innsugsag på toppen? De beveges jo når man gasser, de og...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Huffda!

Skulle ut og ta knekken på litt rust, den tok knekken på meg istedet. Jeg har lagt ut flere bilder av stedet, på bakre, venstre skjermen, altså på ramma. Trodde det kun var overflaterust. Jeg drar av plastikk-beskyttelse, og dermed drar jeg av et lag med rust. Jeg tenker litt, og begynner å slipe med sandpapir. Det er en stor rustblemme, så jeg tenker at dette kan man jo skrape vekk med skrutrekker. Jeg skraper vekk, og mer og mer forsvinner. Jeg prøver forsiktig å dytte litt inn noen steder, og ett sted går skrutrekkeren rett igjennom. Jeg må ta en titt på det i dagslys, men det ser ikke bra ut. Hva gjør man dersom ramma er gjennomrusten, ved hjulbuen der? Sandblåsing hjelper vel ikke? Sparkling blir vel ikke hardt nok? Folk med langt mer erfaring enn meg: Hva gjør jeg?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sveiser man inn nytt metall... nytter ikke å sparkle det, det er bærende.

Sandblåser du forsvinner jo all rusta ;) Det bør jo gjøres uansett for å få alt bort.

 

Og et lite tips, istedenfor å gå over med sandpapir så er en grovrengjører på vinkelsliperen langt mer effektiv. :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sveiser man inn nytt metall... nytter ikke å sparkle det, det er bærende.

Sandblåser du forsvinner jo all rusta ;) Det bør jo gjøres uansett for å få alt bort.

 

Og et lite tips, istedenfor å gå over med sandpapir så er en grovrengjører på vinkelsliperen langt mer effektiv. :)

 

Dersom man sandblåser:

1. Hvor mye vil dette koste?

2. Skal man ta av alle paneler, løfte av motor og sende den vekk da?

3. Man kan ikke sparkle nei, da trodde jeg riktig. Dersom man sandblåser, vil all rusten bare forsvinne? Vil det være store, åpne hakk i rammen da?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kompressor kan du kjøpe deg en sandblåser og sand selv, og blåse i vei.

Mener Rakriste her på forumet betalte 2000,- for å sandblåse hele Golfen sin.

Skal du sandblåse hele bilen bør du demontere ALT først...

 

Ved sandblåsing fjerner du alt oppå metallet, men selvsagt ikke selve metallet. Så all rust, lakk osv. vil forsvinne. Og om det da er gjennomrustet vil du sitte igjen med hull og groper etter rusten.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kompressor kan du kjøpe deg en sandblåser og sand selv, og blåse i vei.

Mener Rakriste her på forumet betalte 2000,- for å sandblåse hele Golfen sin.

Skal du sandblåse hele bilen bør du demontere ALT først...

 

Ved sandblåsing fjerner du alt oppå metallet, men selvsagt ikke selve metallet. Så all rust, lakk osv. vil forsvinne. Og om det da er gjennomrustet vil du sitte igjen med hull og groper etter rusten.

 

Da får vi plastifisere garasjen! :D Berre å begynne! :D

 

Må tenke litt på det, men kommer trolig nok til å gjøre det...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg sandblåse på biltema den koster hele 159kr og ver sekk med sand koster 50 kr for 5kg sand sånn ca tror jeg. den sandblåsa funker helt greit til rust og sånt. og har brukt den en del på prosjekte mitt ;) Lykke til vidre stå på

- Dodge Ramcharger 5,9 - 1978 (prosjekt) Her

- Ford Fiesta 1,1 - Vraka

- Aeon Revo 50cc atv - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle sette opp noen mer strukturerte planer:

 

Etter prioritering:

 

[n] 1. Skifte av dynamo

[n] 2. Ta ut radio/CD-spiller

[n] 3. Ta av støtfanger, se etter rust og jobbe litt med det.

[n] 4. Sandblåsning kanskje?

[n] 5. Bytte luftfilter

[n] 6. Bytte fjæring

[n] 7. Sette på turbo?

 

I tillegg må jeg finne ut om rammen ER skjev... Er den det, og med hvor mye? Skal jeg droppe prosjektet, eller banke ut rammen? Ser ut til at jeg får hodet under/over (hva heter det?) vann fortere enn jeg hadde trodd... Begynner å bli omfattende dette....

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budsjett:

 

1 stk bil: 2000 kr

Sandpapir: 100 kr

Coroless: 95 kr

Totalt: 2195 kr

 

+ kanskje:

 

Dynamo: 900 kr

Sandblås: 1700 kr

Luftfilter: 700 kr

 

 

Vi får se...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår