Gå til innhold

Eiriksmil: Daihatsu Charade G100 CX - G100 CE

Ranger emnet


eiriksmil

Kan Charade bli fet?  

62 stemmer

  1. 1. Kan Charade bli fet?



Anbefalte innlegg

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg ville ikke ha brydd meg om noe turbo på denne bilen! ikke i denne motoren værtfall!

 

bruk heller penga på no annet kult til bilen!

 

Jeg tenkte som så at GTtien gjør noe rundt 120 hk med turbo, og da må jo nesten 1.3 liter gjøre noe som 140-150 hk. Og så mye power på 850 kg må jo være rått! Men, trolig nok blir det ikke turbo...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen er rammeskjev (Er det ikke selvbærende karroseri forresten??), så må du ha den i jig å rette den opp, hvis det er mulig.

 

Det kan ikke være med mye. Men dørene har litt forskjellig glippe fra side til side, og fra oppe til nede. Dessuten står panseret skjevt, men det er bare panserfestene som er bøyde. Eller, kan de være skjeve pga rammen er skjev?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørene kan bare være å justere... samme med panseret.

F.eks. dørene på Golfen min står ikke helt likt, og når jeg åpner den henger den en del. Så det kan gå an å justere.

 

Den rusten der så ikke SÅÅ ille ut da. Vært borti verre for å si det sånn. Har vel ikke rusta igjennom der... anbefaler å gå over med en grovrengjører på vinkelsliperen og evt. sandblåse etterpå for å få bort det siste.

Det vil ta evigheter med sandpapir :) Og det siste du vil er å kapsle inne rusta når du lakker over seinere... plutselig en dag har lakken begynt å boble seg og du har 10 ganger så mye rust :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Samma typen som jeg hadde den Charaden der! Med spraymalte dekorer, tilhengerfeste, fake alu-spoiler og spray-sota ruter og lykter, så den ikke ut! Din ser iallfall ut til å kunne bli ganske bra. Billige, men morsomme de Daihatsuene!

Mvh T.F

 

- 2006 Mitsubishi Evo IX MR

[x] 1995 Mitsubishi 3000 GT VR-4 (solgt)

[x] 1991 Eagle Talon TSi AWD (vraket av venn)

[x] 1985 VW Golf GTi (vraket av mor)

[x] 1990 Daihatsu Charade 1.3 (solgt)

[x] 1970 Mini Cooper S (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørene kan bare være å justere... samme med panseret.

F.eks. dørene på Golfen min står ikke helt likt, og når jeg åpner den henger den en del. Så det kan gå an å justere.

 

Den rusten der så ikke SÅÅ ille ut da. Vært borti verre for å si det sånn. Har vel ikke rusta igjennom der... anbefaler å gå over med en grovrengjører på vinkelsliperen og evt. sandblåse etterpå for å få bort det siste.

Det vil ta evigheter med sandpapir :) Og det siste du vil er å kapsle inne rusta når du lakker over seinere... plutselig en dag har lakken begynt å boble seg og du har 10 ganger så mye rust :)

 

Panserfestet er jo som sagt skjevt, så dette må bankes rett. Tenkte å ta meg en tur ut og titte litt på det nå...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Samma typen som jeg hadde den Charaden der! Med spraymalte dekorer, tilhengerfeste, fake alu-spoiler og spray-sota ruter og lykter, så den ikke ut! Din ser iallfall ut til å kunne bli ganske bra. Billige, men morsomme de Daihatsuene!

 

og her prater vi med oss selv faktisk..

Mitt Prosjekt:

- Mercedes 190e w201 90"

"You should never underestimate the predictability of stupidity!"

Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og her prater vi med oss selv faktisk..

 

Ja... Artig, eller hva? :D

 

Forresten, Mæsjen din er fin! Digger de høst-bildene du tok... :thumb

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rusten skal uansett vekk, ikke noe halvgjorte greier her. Millhouse anbefalt å kutte av hele bakskjermen, og bare sveise på en ny en. Noen som har innvendinger/gode greier her?

 

 

Liten vits at jeg skal prøve å fortelle deg hvordan du skal gjøre ting og tang,hvis du skal "overprøve" det jeg sier til stadighet her på forumet!!

Isåfall hvis du skal det,sørg for og referer meg KORREKT!

 

Vi snakker om en SKJERMKANT,ikke HELE BAKSKJERMEN.

 

...

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjulbuen det er snakk om?

Hvis den er så opprusta at det ikke går an å redde så kapper du av og sveiser på nytt.

Bare få deg noe så du kan fjerne rusta kjapt... som en vinkelsliper m/ grovrengjører. Så ser du fort om det er håpløst...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens lille arbeid i en mørk garasje i minusgrader.. I t-skjorte...

 

Hopper stadig fra dynamo til rustarbeid.

 

Begynte å fjerne noe av interiøret, strippe den litt. Skulle se om jeg fant noe rust:

 

Rent og pent...

rimg04470jw.jpg

 

Lyspære og mye annet rot... :S Dameeid bil... Klarte iallfall å finne mange plastklips til interiøret der. :P

rimg04488bv.jpg

 

Null rust

rimg04491fb.jpg

 

Pipes til min hemmelige, bakmonterte intercooler. Aka, Bensinrør... :P

rimg04529at.jpg

 

Ser ikke at noe er borte? Joa...

rimg04462fl.jpg

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble myye jobb i dag.

Våknet i dag og fant ut at jeg kanskje skulle lakke interiørpanelene i bagasjerommet til sommeren en eller annen gang. Fant i stedet ut at jeg ville gjøre det i dag. Here we go.

 

Lakkering av interiørdetaljer:

 

Utstyrsliste

1 boks grunning (anbefales)

1 boks maling, her silkematt sort

sandpapir (anbefales, helst 600, våtpapir)

rødsprit (anbefales)

mors kjoler, filler, fars skjorter, sofaputer, t-skjorter, klut, etc...

Hvordan?

1. Ta av alle paneler.

2. Sett opp et egnet sted for lakkering. Kjeller fungerer bra. MERK: Det må bare lakkeres i godt ventilerte rom.

3. Begynn med å slipe litt ned, til du får en nokså matt overflate.

4. Vask det rent for fingemerker, fett og slikt, med rødsprit, og dra det ut med en klut/fille.

5. Spray på grunningen. Heller for lite enn for mye. For mye lager klumper, bobler og annen dritt vi ikke vil ha. Følg instrukser på boksen.

6. Lakker over med lakken du har. For å få det beste resultatet, lakker i ett opplyst rom, da ser du lettest overflater du ikke har tatt, osv. Lakker litt og litt av gangen. Hvis du bare pøser på, blir det fort stygt. Følg så instruksene på boksen.

7. Det ser veldig lett ut, men arbeidet tar 6-7 timer, med tørking og slikt, kommer ann på hvor nøye du gjør det. Mer forarbeid, gir bedre resultat. Hvis du er fornøyd, beundre resultatet ditt, og monter det tilbake i bilen.

 

Tips: Matt lakk skjuler bedre hakk og andre firnuligheter. Blank lakk blir ofte da seende stygt, og billig ut...

 

Tips: Ta av delene, lakker for seg selv. Ikke spray inne i bilen...

 

Bilder kommer...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår