Gå til innhold

Eiriksmil: Daihatsu Charade G100 CX - G100 CE

Ranger emnet


eiriksmil

Kan Charade bli fet?  

62 stemmer

  1. 1. Kan Charade bli fet?



Anbefalte innlegg

Listene er sikkert limt, men metallet går innover der listene er festet. Det er en slags grop/kløft til dem.. De er ikke bare klistret normalt oppå resten, men klistret inni en custom grop..

 

Hmm, er du sikker på det?

 

Syns det ser ut som de er bare limt rett på:

charade25oj.jpg

 

På japanske billigbiler har de ikke tatt seg råd til å felle inn listene...Er bare å rive de av og se det, blir noen timer med limrestefjerner, du trenger ikke slike mamma-parkerings-lister vel?

 

 

Eiriksmil: Daihatsu Charade - Prosjekt Badass Førstebil

Hehe

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.5k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm, er du sikker på det?

 

På japanske billigbiler har de ikke tatt seg råd til å felle inn listene...Er bare å rive de av og se det, blir noen timer med limrestefjerner, du trenger ikke slike mamma-parkerings-lister vel?

 

 

 

Hehe

 

Ikke F om jeg skal ha lister... Hmmm... Mitt eget bilde fra min egen bil kan da ikke lyve.. Så da passe ut som om listene bare er limt rett på... My bad :D

 

Skal jeg ta av dør-panelene, og ta dem ut, eller bare røske av?

 

;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, glem det jeg sa om groper, da av dørkledning, etc. De er IKKE festet med klips, det er ingen grop, og halve siden er tatt av... Jippi! :D

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da klarte jeg å rette ut en BULK, ved å dra av listen!

 

Hva er beste måten å fjerne limrester på? Limfjerner, men hvordan ser det ut? Aner ikke om vi har... Ellers, kan white eller rød sprit fungere? Eller vil det herpe lakken og?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

limfjerner tar bare limet, å ikke lakken;) bra prosjekt du har her da.. lenge til den skal på eu kontroll eller?;) kiddie

 

Takk takk!

 

Jeg tror ikke vi har limfjerner, egentlig det som er problemet... Fungerer det like godt med rød/hvit sprit og?

 

3 år til EU kontroll ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, hvis du kan rette opp en bulk ved å dra ut ei list.. da er ikke jeg så sikker på om jeg vil sitte på i bilen din ass LOL :D

 

Åh, metallkvaliteten er da toppers den, kan til og med hoppe oppå panseret uten bulker! ;)

 

Tror nok den er litt sikrere enn en 2CV, og en Kadett B for den saks skyld.

 

Eller hva, Olsen Kadett? ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk!

 

Jeg tror ikke vi har limfjerner, egentlig det som er problemet... Fungerer det like godt med rød/hvit sprit og?

 

3 år til EU kontroll ;)

 

Ville ikke brukt sprit på lakken. Har du sitronsyre funker det fiiint. Moren din har sikkert en sånn gul sitronforma flaske med grønn kork i kjøleskapet. Sprut på det, og la det vente en stund. Da får du vekk det verste. resten polerer du vekk:)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke brukt sprit på lakken. Har du sitronsyre funker det fiiint. Moren din har sikkert en sånn gul sitronforma flaske med grønn kork i kjøleskapet. Sprut på det, og la det vente en stund. Da får du vekk det verste. resten polerer du vekk:)

 

Har ikke tenkt å lage noen diskusjon, men jeg <b>tror</b> ikke at white/red spirit har så mye å si, ta en dæsj på en klut, skur bort limet og skyll med vann:)

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se hva morgendagen bringer... Prøver ut sitronsyren først, og så rød/hvit sprit... Kanskje Martini hadde gjort seg?

 

Forresten, kanskje jeg skulle prøve nå...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde den sitronsyren, det gikk ikke ordentlig av. Med rødsprit, derimot, gikk det fortere, lettere, og grundigere av. Lakken ble til og med blank og rød igjen! :???:

 

Ellers, har jeg fått tatt 3 cm av den ene, hele siden. Great... Trodde Nikdev overdrev da han sa noen timer med limfjerning og gnikking... Blir nok "noen" timer ja...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde den sitronsyren, det gikk ikke ordentlig av. Med rødsprit, derimot, gikk det fortere, lettere, og grundigere av. Lakken ble til og med blank og rød igjen! :???:

ja...

 

Hadde jeg vært deg, så ville jeg tørka av med med en fuktig klut etterpå..

Veit ikke om det faktisk skjer, men kan vel skje at rødspriten etterhvert tar litt knekken på lakken?

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår