Gå til innhold

A-Kam i FT motor.?

Ranger emnet


Channah

Anbefalte innlegg

har kjørt mye med både a t og k kam både på turbo og na motorer.

T kammen kan du bare hive om du ikke drar masse henger og eller ikke klarer å sette igang bilen uten å kvele den. a kammen er en fin kompromisskam som drar greit fra bånn helt ut til sperre. K kammen er etter min mening klart morsomst å gir et ekstra kick ved ca 4000 rpm. på turbobilen min merka jeg litt forskjell på tomgang. den har en tendens til å jage mellom 700-1100 rmp. værre på na motor med gasser. dette gjelder også bånndraget. merka litt på turbobilen men en god del på n\a. eneste jeg irriterte meg over var at turtallsperra burde flyttes for den kammen er villig mye lenger enn 6300rpm..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

så da vil k-kammen anbefales i en na motor da? noen som veit ca. verdi på en slik?

 

edit: er forresten en Fmotor den skal på..som en "venter på snurbo" løsning..;)

vet om en kar heromkring som har en k-kam som han skulle selges, dersom noen er interessert... så kan jeg bringe beskjeden videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjøpt a-kam til FK`n min jeg..fikk høre på bygda at den var best for mitt oppsett..

skal prøve bilen uten først, for å så sette på kammen så skal dere få høre hva forskjellen ble!

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så å forstå at du har k.kam på fs'en din? er bil'n bra å kjøre eller har allt av bunndrag forsvunnet? åssen ble bensinforbruket etter kamskiftet?

om du leser her: http://turbobricks.com/specs.php?content=camshafts så ser du jo ganske tydelig at alt bunndrag forsvinner.. INGEN ting å hente under 2000rpm lol min dro jeg inn igjen fra 30km/t på 5. gir i 7% stigning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste akkurat igjennom det der ja.. høres jo ut som en k-kam kan bli litt i det drygeste for en n/a motor, og det som skremmer meg aller mest, "gamle" kammen der er det _dødt_ på ca 5000rpm, og med k-kammen bare røsker den videre avgårde, ved 6.500rpm! hvor mange liter suppe renner igjennom der da!? hmm dette kan bli dyrt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår