Channah Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Hvordan blir d å sette i A-Kam i en ft motor? må d noe ekstra til for at dette skal gå? eller er d bare å sette den i? Har ikke fordeler i bak kant så jeg trenger ikke spor i den. Siter Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod Volvo 142 DeLuxe 74 Mod http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 bare å smelle i det Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Channah Skrevet Oktober 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 men hva utgjør egentlig en a-kam? Siter Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod Volvo 142 DeLuxe 74 Mod http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 link med info om kammer litt anna løft og durasjon... bedre drag med andre ord Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Channah Skrevet Oktober 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 noen som anbefaler eller har erfaringer med dette? har d noe for seg liksom? Siter Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod Volvo 142 DeLuxe 74 Mod http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 ser ut som man skal få gjevt og fint drag ihvertfall, iforhold til durasjon og løft Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-trimmaren Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 A-kam skal visst fungere utmerket på den motoren... Er jo T-kam originalt, og etter hva jeg har fått med meg har motoren en tendens til å "gi seg" når du kommer litt opp i turtall... At moroa er over når du passerer 5500 RPM eller noe.. En A-kam skal visst gi en litt annen effekt/moment kurve slik at moroa varer litt lenger..;) Siter Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Hva jeg har hørt skal en A kam være en behagelig kam å kjøre med, ikke altfor dæv på lavt turtall, og henger med en god bit oppover i registeret. Enorm forskjell fra originalkammen sier folk. Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 Skal funke fett opp til 300-350hk i allefall. Jeg har det i 531 toppen jeg kjøpte fra en svenske som hadde rundt 350gamp, den holdt fint til det i allefall. Alt er bedre enn T kam i allefall. Men den skal vist være bedre hvis den er nyere, jo nyere, jo vassere var det en som sa. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 litt ot, men hvilken kam egner seg best i b23et fra 84? og som ikke koster skjorta. hehe Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 I turbo: D-kam, A-Kam eller K-kam. Det er døm kammene som skal fungere best. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 A-kammener en veldig god kam. den drar fint fra lave turtall og henger fint med i toppen. Den orginale T-kam'en gir seg egentlig allerede fra 4500 omdreininger.. ved 5500 omdreininger er den stendød... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 litt ot, men hvilken kam egner seg best i b23et fra 84? og som ikke koster skjorta. hehe Der sitter det orginalt en b kam som er veldig lik som a kammen har jeg for meg..... Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Channah Skrevet Oktober 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 sitter og diskuteres med min far her nå, og han mener at når du setter i a-kam så vil motoren gå ujevt og at du må ha justerbart kamdrev. noen her som har satt i a-kam som vet noe om dette? Siter Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod Volvo 142 DeLuxe 74 Mod http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 den går ikke ujevnt, men det vil. akkurat som en A motor gå litt ujevnt på tomgang.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.