Gå til innhold

Destination Nürburgring, drømmeturen.

Ranger emnet


boXer

Anbefalte innlegg

Jeg har fått NSXen nå, felger er bestilt, nytt understell skal på i april/mai samt gateslicks og track/street bremseklosser osv sammen med karosseristivende deler...

 

Men har aldri kjørt på bane, blir min første gang når sesongen 06 starter...

 

 

Er litt usikker på jeg har lyst til (om jeg tør, om du vil) å prøve å kjøre der. Virker litt skummelt. Men frister også å dra på en slik bilferie! Kolonne ned og opp igjen til Norge med noen biler.

 

 

Får se hvordan denne planen deres utvikler seg da, enda en stund til, så får jeg se om jeg er trygg på banekunnskapene mine inntil da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er litt usikker på jeg har lyst til (om jeg tør, om du vil) å prøve å kjøre der.

 

er det flere som føler dette? om folk ikke kjører helt nisse kan sikkert folk som kjenner banen og svingene sitte på rundt de første rundene. evnt vi kan ha pacecar forran og oppsamlingsbil bak som viser sporvalg og hastighet samt bremsepunkter.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det flere som føler dette? om folk ikke kjører helt nisse kan sikkert folk som kjenner banen og svingene sitte på rundt de første rundene. evnt vi kan ha pacecar forran og oppsamlingsbil bak som viser sporvalg og hastighet samt bremsepunkter.

 

Uhm pacecar? Men hehe kommer sikkert til å spille litt GT4 bare for å kjenne litt på hvordan banen er, det hjelper nok litt mer enn å se på bilder av svinger på nettet... Just to know what it's all about kiddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan kjøre foran he he..men går jo an å ta det med ro, har ikke akkurat racing understell gitt he he(leie en fet og grise kjøre he he, noen som gjør det og vel) mest for å se andre og turen, hvis jeg blir med..går jo å bare ta noen få runder, er jo ganske lang.. hva slags tider bruker dere som har vært der live?

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde vært humor å testa Mustangen på en slik bane, men... slikt koster penger, som jeg ikke har :p pluss at Mustangen står akkurat nå :(

 

men dere som skal ned, dere må filme mye! :p ihvertfall ta bilder

kanskje dere blir tatt igjen av morsome biler med hu galne dama bak rattet, som kjørte på litt over 10 minutter med en Transit :p

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mao et spill er et spill man kan lære rekkefølgen på svingene MEN man lærer ikke: Høydeforskjeller, ujevnheter i banen (hvor ideal spor ikke er optimalt), detaljer som er viktige.

 

Jeg har kjørt ekstremt mange runder på Ringen i spillet Racer - og det gjorde at jeg 'alltid' visste hvilken vei neste sving gikk. Det hjalp litt, men ikke særlig mye - for som du sier så er det utrolig mange andre ting som også spiller inn. Spesielt ble jeg veldig overrasket over de voldsomme høydeforskjellene.

 

Ei sinnsyk bane, som må angripes med respekt.

 

Får vi se Vegaen svinge seg rundt der nede til sommeren, eller? :)

 

 

PS: Jeg kombinerte mitt besøk på Ringen med Oldtimers GP - en slik kombinasjon anbefales på det sterkeste; da får man både sett lassevis av ekstreme/spesielle/råe biler og man får testet litt selv. (forutsatt at man er der lenge nok, siden banen som regel er stengt i forbindelse med slike arrangement)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår