Gå til innhold

Destination Nürburgring, drømmeturen.

Ranger emnet


boXer

Anbefalte innlegg

Det som sikkert er den største forskjellen fra virkeligheten og PS2 er jo hvor kupert ringen er, du får nok ikke den samme følelsen av hvordan underlaget er med å kjøre noen runder på Play Station. Men det er sikker bra for å lære seg hvordan svingene er.

"Jeg brukte mye penger på fyll, damer og raske biler. Resten bare rotet jeg bort."

George Best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det som sikkert er den største forskjellen fra virkeligheten og PS2 er jo hvor kupert ringen er, du får nok ikke den samme følelsen av hvordan underlaget er med å kjøre noen runder på Play Station. Men det er sikker bra for å lære seg hvordan svingene er.

er nok rett det... sikkert noen som kommer til å gå på en smell der he he, gøy å leke seg på ps2, men det må nok oppleves live.. skjønner jo det :cab men bedre å ha spilt det på ps2 og en som ikke vet noe om banen.. er jo en lang og rå bane..... :jackinbox nok om det.. hadde vært kult om en gjeng dro herfra ja..positiv jeg :)

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette som folk frykter.

 

PS2 generasjonen har nettopp fått lappen og kjørt "1000" runder på Ringen i GT4.

Når de da kommer ned dit i sin <fyll inn bilmerke> så er det første de gjør, smeller rett i vernet og dreper seg selv!

 

Jammen, det gikk jo bra i spillet!

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dette som folk frykter.

 

PS2 generasjonen har nettopp fått lappen og kjørt "1000" runder på Ringen i GT4.

Når de da kommer ned dit i sin <fyll inn bilmerke> så er det første de gjør, smeller rett i vernet og dreper seg selv!

og det er farlig ja....har nok noen kompiser som hadde havnet i vernet...må ta det som en opplevelse..er jo en veldig krevende bane...begynner liksom ikke der og prøver å trø flatt :w00t har koniseggen hvert der nede nå? får håpe vollvik ikke har spilt ps2 he he damndamn

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart samla tur er gøy.

 

Har selv vært der to turer i sommer :drive2 siste gang med 3 kompisser og fattern knall morro.

 

Å nå i September var det en haug engelskmenne på felles tur så gøy ut selv om de vraka over 10 biler på to dager pga de tror de kan bane etter masse GT4.

 

Mao et spill er et spill man kan lære rekkefølgen på svingene MEN man lærer ikke: Høydeforskjeller, ujevnheter i banen (hvor ideal spor ikke er optimalt), detaljer som er viktige.

 

Å Ringen kan man ha det gøy på med ALT av bil motor er ikke det viktigste normal 2,0 er helt ok dvs over 200km/t 3 steder utenom langsiden er ikke problem HVIS man kan banen. Har selv kjørt bil med 1.4L rundt der på 10,14 med 2.0 går det betydlig fortere.

 

Har jobbet der nede i over 2 mnd så jeg kan trykt si at Ringen lærer man ikke på en dag...

Vil dere ha med kartleser som kan gi tips og råd om spor, puber, verksteder (kjenner flere) så si fra jeg SKAL need til neste sommer også.

OBS! Jeg er ikke ekspert med kun noen hundre runder på ringen men noe har jeg da lært som alt muligman for en som holder kurs der nede.

 

 

Mvh

Erik A

Bitt av ring ormen og blir alderig seg selv igjen...

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har koniseggen hvert der nede nå? får håpe vollvik ikke har spilt ps2 he he damndamn

Har ikke hørt noen nytt om at Koenigsegg har vært der, men i sommer sa de at de skulle tilbake til Nurburgring i september å prøve å slå sin egen rekord som raskeste serieproduserte bil rundt ringen. De hadde planer om å komme under 7.30 min.

"Jeg brukte mye penger på fyll, damer og raske biler. Resten bare rotet jeg bort."

George Best

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt noen nytt om at Koenigsegg har vært der, men i sommer sa de at de skulle tilbake til Nurburgring i september å prøve å slå sin egen rekord som raskeste serieproduserte bil rundt ringen. De hadde planer om å komme under 7.30 min.

hørte og det.. rå bil det der..gøy på lang sletta der...men vollvik skulle jo og ned en tur og prøve den ut sa han... :peace: men gøy å snakka mer om en tur over nytt år.. blr nok med..sugen på å prøve autobanen og..... :driving

Nissan 180sx skrensetøy http://nafmotorsportkristiansand.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg ville svinekjørt på ringen etter (Sett in høyt antall GT4 runder på Nurburgring her) Må vell ta et par runder i "søndagskjøring" først får du begynner å øke tempoet så du slipper lite hyggelige møter med mr. Autovern.

Hadde vært gøy å sett og prøvd ringen men det får bli en annen gang...

 

For å avslutte hele GT4 debatten + ringen, om GT4 hadde vært 100% realistisk så er det mange slemme snarveier på Ringen...

Av en eller annen grunn tviler jeg på at du i 200 Kmt kan peise over noen bakketopper ja, istedet for å følge banen rundt.

Du trenger bare 5 verktøy for å fikse en Opel, disse er:

1x Stor skiftnøkkel

1x Slegge

1x Skjærbrenner

1x Kasse med dynamitt

1x Hjullaster

 

Det du ikke kan fikse med det verktøyet er ikke verdt å fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

vekker liv i denne "gamle" threaden *riste riste*

 

Målet må være å la endel nye få oppleve og endelig skjønne hva man snakker om, og de som har vært der før kan videreutvikle seg

 

Et annet mål må være at man får prisene så fornuftige som mulig slik at flere har sjangsen til å være med.

 

har pratet litt med overladdaren, og han planlegger juli-august, samme gjør jeg for min sommerferietur, nøyaktig dato kan ikke planlegges før kalendern som viser åpne dager er ute.

 

en mulighet er å ta båten torsdag ettermiddag, fremme tyskland fredag morgen og man rekker noen turer på banen på fredag før den stenger. da drar man hjem søndag når banen stenger og tar båten som går mandag morgen fra kiel slik at man er i norge tirsdag

 

et annet alternativ er for de med ferie samtidig å bli en uke eller to.

 

hvordan er intressen?

satser på at vi får fornuftige pris på overreise da jeg har noen kontakter og evnt vet noen som har kontakter.

 

hotell har jeg også anbefaling, spørs litt hvordan budsjett vi legger oss på, men blir ikke dorinth ;)

 

dette er for å lodde stemningen, hvem andre enn viking, overladdaren og meg kunne tenke seg en tur?

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg legger turen nedover i juli en gang. Venter i spenning på at kalenderen for 2006 skal bli lagt ut. Regner med å ta Kielfergen ned for å spare bilen litt, og samtidig slippe å komme frem lang på natt. Planlegger å være der ned en ukes tid, der noen dager går med til kjøring, og noen går med til å sitte i solen langs banen og kikke på biler og spise god mat.

 

Hadde vært moro om en hel gjeng reiste nedover. Blir jo ofte mer sosialt hvis man er flere...

 

Pacecar:

Bilen jeg skal nedover med har gått 313.000 km, skal melde meg inn i NAF, så jeg får gratis hjelp hvis noe skulle skje. Tar med litt verktøy, men er ikke bekymret for ikke å komme frem.

1992 Golf 2 Pasadena

1983 Alpina B9 3,5

1987 Suzuki TSX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da ser det ut som vi reiser ned i slutten av juli, litt avhengig av hva kalendern for 2006 sier om åpne dager, personlig blir jeg der da minst en uke og legger sommerferien min dit.

 

det lønner seg med halvårskort om du er lenger enn 3 dager.

 

husk fullkasko forsikring, da dette er offentlig vei og forsikring gyldig.

 

noen teaser vids

 

har drepte 2 biler på autobahn, en på vei ned, en på vei tilbake, så husk medlemskap i NAF som overladdaren sier, tauing er fint.

 

vid 1

vid2

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår