Gå til innhold

Destination Nürburgring, drømmeturen.

Ranger emnet


boXer

Anbefalte innlegg

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei

 

Ta å les alt som står på denne websiden:

 

Nurburgring standard lektyre

 

Jeg har vært der både på motorsykkel samt i NSX'en.

 

Jeg kan ikke si sterkt nok at folk bør vite hva de går til der nede.

 

Det er en opplevelse, men kan fort bli skikkelig kjedelig på mange måter.

 

Mvh

Martin Bergvill

91 SS NSX WW,DF AIS,HID's*3,Custom leather,Custom Stereo,Bilstein's,HP Evo's,RB BBK, Tubi Style eksos

08 Civic Si Mugen, Kawasaki ZXR400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en opplevelse, men kan fort bli skikkelig kjedelig på mange måter.

 

 

Det hjelper utrolig om man husker å slå på hodet før man kjører ut på banen og lar det være påslått helt til man er ferdig :-)

 

10 sekunder uten å tenke seg (skikkelig godt) om - og vips har man parkert bilen i et autovern. Neppe det man egentlig var på jakt etter.

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan gjelder det i utlandet..

 

 

Hvis du lurer på NAF så følger medlemskapet personen, ikke bilen. Og skjer det noe i utlandet ringer du dem, og de ringer videre til sine søster-selskaper i utlandet som kommer og hjelper deg.

 

En kompis fikk full motorstopp i Belgia, i byområde da, ringte NAF, etter 20 min. kom hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til nermeste verksted da,, det er jo fint :) men blir noen av japse bilene klare og for min er ikke noe å kjøre med på ringen,men mest for å oppleve det og for turen:) naf er tingen alså

 

 

NAF er generelt litt kjipe på det der... De vil bare frakte bilen til nærmeste verksted som regel. Av erfaringer jeg har hørt er Falken mye mer behjelplige med å kjøre bilen litt lenger for kunden evt. dit kunden ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart samla tur er gøy.

 

Har selv vært der to turer i sommer :drive2 siste gang med 3 kompisser og fattern knall morro.

 

Å nå i September var det en haug engelskmenne på felles tur så gøy ut selv om de vraka over 10 biler på to dager pga de tror de kan bane etter masse GT4.

 

Mao et spill er et spill man kan lære rekkefølgen på svingene MEN man lærer ikke: Høydeforskjeller, ujevnheter i banen (hvor ideal spor ikke er optimalt), detaljer som er viktige.

 

Å Ringen kan man ha det gøy på med ALT av bil motor er ikke det viktigste normal 2,0 er helt ok dvs over 200km/t 3 steder utenom langsiden er ikke problem HVIS man kan banen. Har selv kjørt bil med 1.4L rundt der på 10,14 med 2.0 går det betydlig fortere.

 

Har jobbet der nede i over 2 mnd så jeg kan trykt si at Ringen lærer man ikke på en dag...

Vil dere ha med kartleser som kan gi tips og råd om spor, puber, verksteder (kjenner flere) så si fra jeg SKAL need til neste sommer også.

OBS! Jeg er ikke ekspert med kun noen hundre runder på ringen men noe har jeg da lært som alt muligman for en som holder kurs der nede.

 

 

Mvh

Erik A

Bitt av ring ormen og blir alderig seg selv igjen...

 

Halla Erik !

 

Hmmm.... 10.14 er ikke mye dårlig. Da er vel drømmen min om å ta mustangen ned der og kjøre under 10 min fullt mulig ? Eller bør jeg sikte lavere/høyere ?

 

Mvh Magnus

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla Erik !

 

Hmmm.... 10.14 er ikke mye dårlig. Da er vel drømmen min om å ta mustangen ned der og kjøre under 10 min fullt mulig ? Eller bør jeg sikte lavere/høyere ?

 

Mvh Magnus

 

Hei

 

Du har helt feil innstilling. Du bør ikke tenke på noen form for tidtakning i det hele tatt.

 

Kjør 50 runder først så kan du kanskje banen såpass godt at tidtakning kan være forsvarlig.

 

Sabine kjørte under 10 minutt med en Ford Transit. Hun kunne nok gjort det samme med den Mustangen din. Men å dra ned dit for å sette en sub 10 runde ender gjerne med at man kommer hjem med bilder fra turen fra røntgenavdelingen på sykhuset samt bilen i håndbagasjen.

 

Mvh

Martin Bergvill

91 SS NSX WW,DF AIS,HID's*3,Custom leather,Custom Stereo,Bilstein's,HP Evo's,RB BBK, Tubi Style eksos

08 Civic Si Mugen, Kawasaki ZXR400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Du har helt feil innstilling. Du bør ikke tenke på noen form for tidtakning i det hele tatt.

 

Kjør 50 runder først så kan du kanskje banen såpass godt at tidtakning kan være forsvarlig.

 

Sabine kjørte under 10 minutt med en Ford Transit. Hun kunne nok gjort det samme med den Mustangen din. Men å dra ned dit for å sette en sub 10 runde ender gjerne med at man kommer hjem med bilder fra turen fra røntgenavdelingen på sykhuset samt bilen i håndbagasjen.

 

Mvh

 

man skal drite i tidene ja farlig å jage klokka, er kult å bare kjøre! kjører gjerne hele tanken i strekk, så fuele, lyve om hvor fort det gikk til gutta, så ut igjen og kose seg:)

 

hun kjørte vel aldri under 10? var da 10:18? og dette var jo også BTG tider, stakkars transiten der fikk deng.

 

når vi rasa i sommer 2stk ble det nærmeste verksted ja, begge ganger

 

til era, da ses vi på pistenklause? :)

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man skal drite i tidene ja farlig å jage klokka, er kult å bare kjøre! kjører gjerne hele tanken i strekk, så fuele, lyve om hvor fort det gikk til gutta, så ut igjen og kose seg:)

 

hun kjørte vel aldri under 10? var da 10:18? og dette var jo også BTG tider, stakkars transiten der fikk deng.

 

når vi rasa i sommer 2stk ble det nærmeste verksted ja, begge ganger

 

 

Hei

 

Sabine er rimelig rå ja. Kan godt være det var 10.18. Ligger vel på google video akkurat den Top Gear episoden.

 

Det man også skal tenke på er at banen er mer enn 20km lang. Så en runde der tilsvarer noen runder rundt på Våler/Rudskogen. Som flere har sagt allerede, så er det store høydeforskjeller på Ringen. Du vil ikke tro det før du har vært der.

 

Det sliter mye på både hode og bil å kjøre der. Første gang jeg var der med mc var en skremmende opplevelse. Alle "Ringers" lå i ræva mi hele tia uansett hvor mye man tok i. Men ble tauet rundt ett par runder der det gikk rimelig bra avgårde. Vi ble ikke forbikjørt og det er en seier i seg selv. Siste runden jeg hadde på Ringen med mc hadde jeg kneskrap samt forhjulsløft på samme tid. Det var en rå opplevelse. Jeg blir _aldri_ å kjøre der mer med motorsykkel.

 

Dette er helt klart den beste siten om Nurburgring

 

Det jeg satt mest pris på der nede var å sitte på erfarne folk rundt. Det var helt rått. Satt på en kar i en Clio sport. Vi flisa faktisk alle. Både GT3'er og alt mulig. Han var helt rå å kjøre. Ble kvalm etter 1.5 runde. Satt også på Ben Lovejoy i Porschen hans og det var rimelig spektakulært det også.

 

Ellers så har jeg kjørt en grei runde med NSX'en med "kartleser". Blir nok å kjøre der mere, men det beste er å sitte på noen som har peiling. Det ultimate måtte være å sitte på Sabine i Bmw'en.

 

Så hvis dere ikke har fått det med dere ennå. Ta det rolig. Tenk. Forbered dere så godt dere kan. Spille tvspill hjelper helt klart på, men har en tendens til å føre til at man tror man er "verdensmester".

 

Les nøye hele siten som jeg har link til lengre opp. En opplevelse som man ikke bør være foruten. Hele samfunnet der nede er unikt.

 

Bare det å stå på parkeringsplassen er unikt i seg selv.

 

Mvh

Martin Bergvill

91 SS NSX WW,DF AIS,HID's*3,Custom leather,Custom Stereo,Bilstein's,HP Evo's,RB BBK, Tubi Style eksos

08 Civic Si Mugen, Kawasaki ZXR400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår