Gå til innhold

Verktøy merker, hva er bra osv?

Ranger emnet


hercem

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis man må modifisere verktøyet (f.eks hvis man må bøye en fastnøkkel for å komme til og skru orntli), så ville jeg kjøpt det av biltema, men ellers ville jeg gått for kvalitet.. Snap-On er min favoritt, men det er det ingen som har råd til, så da blir det teng tools..

 

Snap-On, Craftsman osv. er veldig bra verktøy, men utrolig overprisa i forhold til tysk kvalitetsverktøy som er like bra.

 

edit: snap-on er blankt og fint da....

66 Chevrolet El Camino

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Veldig mye av kamaasaverktøyet er identisk med biltemaverktøy, bare annen pris.

For 10 år siden kjøpte jeg Kamasa Tools 1/2" skralle til 270kr+mva. Biltema sin koster 99kr. Har åpnet alle fire(har og 1/4" og 3/8" biltema), innvendig er biltema 98% lik. Bittelitt andre specs/dimensjoner, men ellers like inn/utvendig.

For å beholde livstidsgarantien til Kamasa må skrallene smøres. Ta opp skralla minst en gang i året, vask delene og smør de inn med lagerfett. Tenk på hvor mange runder tannhjulene gjør på ett år. Jeg har også sluttet å ta i med skralle på de verste boltene når jeg kjenner det sitter. Bruker heller to fastnøkler skjøtet sammen.

 

PS!! Som tidligere sett og sagt om både verktøy og andre ting. Når man holder to ulike merker i nevene kan man ta seg selv i å lure på om de er laget på felles samlebånd eller bare en godt laget kopi. Biltema hevder at de kjøper seg inn med f.eks 10% av kapasiteten på en fabrikk og får 10% stemplet som sitt eget.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wurth, bacho, hazet og kamasa er gode merker.

 

På jobb blir alt verktøy erstattet i biltema når det ryker :hammer

 

 

DER kom hazet! lurte på hvor lenge det tok før noen nevnte det navnet!!(hvis jeg ikke har fått det med meg før da)

jeg har hazet, kamasa tools, og biltema. har ødelagt 3 mellomskraller (3/4), en haug med fastnøkler og noen kopper.. men hei.. det er biltema.. jeg forventer ikke noe mye jeg..

 

men dette med at kamasa er 98% lik biltemaskralla, er oppspinn.. fortell meg hvorfor jeg aldri har føkka ei kamasa skralle da? jeg har brukt alle merkene like mye egentlig. kamasa er et par hakk bedre enn biltema. hazet har jeg ingenting negativt å si om. grei kvalitet til en billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår