Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

Se den posten under det du skrev nå du, så får vi se om du fremdeles synes det :)

 

Kromfangerene er ikke mye å spare på tror jeg, fikk med et sett med svarte fangere også, men satser på å få fine kromfangere på til slutt.

 

Hva jeg ga for den? Tror jeg holder det hemmelig inntil jeg finner ut av hvor mye rust det VIRKELIG er på bilen ;) Men jeg kan røpe at det var langt under 10k :)

 

 

Det ser jo ikke ut som det er så mye "farlig" rust på den, bare litt "kose" rust :D

Neida, man kan bli overrasket når man begynner å pusse på noe man tror er overflate rust, men den ser jo tross alt ikke så ille ut.

Angående farge så tror jeg at jeg ville beholdt orginalfargen.

 

195.jpg

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heldig med den bilen!!! Litt småplukk her og der men, med tiden blir det nok bra :)

Teppet sitter med "låseskiver" eller hva man kaller det, langt oppunder dashbordet og er et rent helvete å få av...

Når du setter i teppet igjen kan du feste de med disse igjen, også sitter det vel med små "stifter" her og der, eller?

Eller dobbeltsidig tape..

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jo ikke ut som det er så mye "farlig" rust på den, bare litt "kose" rust :D

Neida, man kan bli overrasket når man begynner å pusse på noe man tror er overflate rust, men den ser jo tross alt ikke så ille ut.

Angående farge så tror jeg at jeg ville beholdt orginalfargen.

 

195.jpg

Testet litt lakkrens og polish på et hjørne av bilen, og det var ikke mye igjen der som minnet om den bilen på bildet der :) Fant en klistrelapp under teppet i baggasjerommet hvor det stod manillagrün, og om det er den fargen som er p bilen der, så er den jo egentlig ganske fet :)

Heldig med den bilen!!! Litt småplukk her og der men, med tiden blir det nok bra :)
Takk. Ja, blir nødt til å ta tiden til hjelp... Har aldri gjort noe lignende før, så dette blir spennende

Teppet sitter med "låseskiver" eller hva man kaller det, langt oppunder dashbordet og er et rent helvete å få av...

Når du setter i teppet igjen kan du feste de med disse igjen, også sitter det vel med små "stifter" her og der, eller?

Eller dobbeltsidig tape..

Så jeg må av med dashen? Dobbeltsidig tape var et bra tips, så for meg et svare strev med kontaktlim og greier jeg...

 

Forresten, blinklyset mitt funker ikke, men varselblinkeren funker... Gåent rele kanskje? Noen som har et til overs?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke om folket er intr. i å lese hvordan det går med min kjære einser jeg, men jeg legger ut en liten oppdatering alikevel. Har et par spørsmål på sluuten av posten det ville vært fint å få svar på.

 

Idag ble det ikke overraskende mer pussing inne i bilen.

 

Startet med å ta av fangeren, bilen er her sett sammen med Emil på 3,5 år, verkstedets maskot :)

 

golf0311rb.jpg

 

Når fangeren var av fikk jeg pusset skikkelig under de brakettene fangeren er festet i

 

golf0344my.jpg

 

Vasket vekk masse lim og skit fra hele den bakre delen av bilen slik at det kan lakkes etterhvert.

 

golf0332oj.jpg

 

Under pussing av baggasjerommet fant jeg det første store rusthullet. Det var litt bak støtdempertårnet i baggasjerommet. Her blir det vel sveising til uka.

 

golf0381nj.jpg

golf0395yg.jpg

 

Ellers mattet jeg ned nesten hele bakdelen av bilen inni idag.

 

I forbindelse med lakking lurer jeg på om jeg skal ta av de hvite trekkene her, men de virker limt rett på karroseriet, så jeg vet ikke om de vil overleve å bli tatt av. Er det noen som vet om man får kjøpt nye slike, eller noen som har gode forlag på hva jeg kan erstatte de med? Tenkte på skai, men disse er jo mye tynnere...

 

golf0414ic.jpg

 

En annen ting jeg lurer på, i gleppa her skal det være et slags skjøtestykke, skal det ikke? Får man tak i disse på huggeren eller?

golf0447sl.jpg

 

Setebeltet mitt fungerer ikke helt optimalt, mulig jeg er for tjukk :rolleyes: , men det virker ikke som om det er langt nok Tipper det er et eller annet i spola som ikke er riktig. Dessuten er det litt frynsete et sted, så jeg må uansett ha nytt, noen som har?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i hvertfall interresert i å lese hvordan det går med prosjektet ditt :)

Jeg tror de hvite trekkene er vanskelig å få av hele, de er limt med kontaktlim å sitter som fy...

Er man forsiktig så går det kanskje men jeg tviler...

Skjøtestykke til chrome lista skal vel være mulig å finne på huggern, går vel kanskje ann å ta fra golf2 med slike liste også..

 

Jeg skal snart ribbe min 79 mod så da får vi se om taktrekket kommer ut i en hel del ;)

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmepistol er vel greit for å få limet til å slippe... Fin golf da! :D Går enda og vurderer om jeg skal prøve meg på en 78 diesel som en kompis har stående.. problemet med den er at den er løftet med stropp gjennom framrutene, og dermed litt bulking i taket :(

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i hvertfall interresert i å lese hvordan det går med prosjektet ditt :)

Jeg tror de hvite trekkene er vanskelig å få av hele, de er limt med kontaktlim å sitter som fy...

Er man forsiktig så går det kanskje men jeg tviler...

Skjøtestykke til chrome lista skal vel være mulig å finne på huggern, går vel kanskje ann å ta fra golf2 med slike liste også..

 

Jeg skal snart ribbe min 79 mod så da får vi se om taktrekket kommer ut i en hel del ;)

Gøy å holde på, har lenge lest om andres prosjekter, kult om noen følger med når jeg endelig får ett selv :)

 

Tror taktrekket mitt blir værende jeg... Ser faktisk ikke så ille ut, tror det er en eller to rifter i det, og det er fremdeles hvitt :)

 

Tok av de plastdekslene som sitter limt i forkant av hjulbrønnen bak, det ene slapp greit, men det andre satt aom faen, så det gikk selvfølgelig i stykker :(

 

Tror uansett jeg må en tur på skroten og finne litt bits'n pieces snart.

 

Varmepistol er vel greit for å få limet til å slippe...
Det burde jeg kanskje vært smart nok til å tenke på selv før jeg gikk løs på det med både diesel og aceton well :)
Fin golf da! :D Går enda og vurderer om jeg skal prøve meg på en 78 diesel som en kompis har stående.. problemet med den er at den er løftet med stropp gjennom framrutene, og dermed litt bulking i taket :(
Kan jo bli gøy det, i verstefall kan jeg kanskje komme og plukke litt deler :D

 

Nå er det kvelden og kroken på døra, får se hva morgendagen bringer :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de hvite trekkene er vanskelig å få av hele, de er limt med kontaktlim å sitter som fy...

Er man forsiktig så går det kanskje men jeg tviler...

 

Taktrekket på C-stolpen er greit å ta ut. Det er bare litt lim under selve flaten. Mesteparten av liminga er under vinduspakningen og pakningen til baklukeåpningen. Du må ut med rutene og ta av pakningen til bakluka, så skal det gå bra. Om trekket ditt er tørt/morkent og sprekker finnes det ennå hele slike rett som det er på høggern.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp Hepp, Har da fått "utretta" litt idag også. Har desverre ikke noe bilder idag, så dere får make do med litt tekst.

 

Bestemte meg for farge idag, ramla på lofotengrün og handla inn noen bokser for å lakke inni bilen. Veit jeg ikke er alene om å ha den fargen på en einser, men jeg følte det var viktig å bevare bilens tidsånd i fargen, og av fargene fra den "epoken" var det den jeg synes var fetest. Den sier liksom fra at den er der, uten at den skriker mot deg, om noen skjønner hva jeg mener. Prøvespraya litt og ble utrolig i tvil om jeg likte fargen, men etterhvert så jeg at jeg hadde tatt helt riktig valg :)

 

Dro også med meg en boks citrusspray, litt brunox og ei tube autosol når jeg var innom billakkspesialisten.

 

Citrussprayen funka forøvrig helt utmerket, så nå har jeg nesten rensa hele bilen fra bak forsetene og bakover for lim og annet moro.

Kom forøvrig til å tenke på at bilen lukta fryktelig vondt når jeg kjørte opp til verkstedet isted, men jeg tror det fort gir seg om jeg renser resten av innsiden med denne sprayen, den lukter mildt sagt friskt :)

 

Fortsatte også med litt rustpussing og fant gjennomrusting rett ved bensinpåfyllinga også, kanskje ikke så overraskende igrunn.

Er litt skeptisk til hva jeg vil finne når jeg beveger meg fremover og kikker enda nøyere under bilen, men foreløpig trøster en av gutta på verkstedet meg med at han hadde enda mer rust på sin 93 Corsa. :) En mager trøst, men alikevel en trøst. (pluss at veng ikke er så ille på karroseridelpriser)

 

En annen overraskelse jeg fikk idag var at jeg fant ut at bilen IKKE har gått 155' som selger sa. Mistenkte som nevnt tidligere at den hadde gått litt lenger, men idag fant jeg ut at korrekt kilometerstand er 455000.

Lurer på om dette kan være et argument for å få tilbake en tusenlapp eller to fra selger, da jeg spesifikt spurte om bilen hadde gått mer enn 155000 og han svarte avkreftende. Lappen jeg fant med "dokumentasjonen" på dette lå blandt delene hans, så at han ikke viste om dette er lite sannsynlig (bilen har visstnok vært i familien hans siden den var ny.)

 

Hva synes dere? Det er jo vesentlig forskjell på en bil som har gått 155000 og en som har gått 455000 ?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekka lakkoden på klistremerket baki bagasjen? Mulig bilen din er veldig falma, men jeg synes ikke fargen ligner på Lofotengrün L61H. Derimot ser den ut til å være Manilagrün L63Y.
Hehe, det stemmer nok det :) Klistremerket er borte nå, men bilen er nok manillagrün ja. Vurderte å beholde bilen i orginalfargen, men etter nøye tenking, kikking på bilder og studering av fargekart bestemte jeg meg for å skifte farge :)

 

Og da falt valget på lofotengrün som ganske korrekt har L61H som lakkode.

 

Bilen er forøvrig relativt falma også.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår