Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

Har ingen erfaring med sveising, men har alliert meg med en kompis som har litt peil, så jeg kan akseptere litt rust. Men er det store hull i kanalene og gulv må jeg nok styre unna... Har fiksa verksted å stå i vinter også, men jeg satser på et rullende prosjekt da.

 

 

Lakken er det heller ikke sååå nøye med da jeg har en lakkerer som kan ta på seg oppgaven å dekke bilen med en herlig åttitialsfarge :)

 

Må se litt på penga også, og akkurat nå er det nok ikke rom for 10+ k for en bil :( Har putta godt over 30k i opelen fra helvete i sommer også.

 

Litt av meningen med einseren er å lære seg å skru også, ikke bare bare for en fyr som sitter åtte timer på ræva på et kontor hver dag :rolleyes: hehe

Bør klare å finne deg en einser uten noe særlig alvorlig rust til under 10k

så lenge det ikke skal være GTI.

Ellers er jo det meste greit å få tak i av deler og det er etter min mening en veldig grei bil å lære seg på ;)

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt OT det her, men er det noen som har bestilt noe fra volkswarenhaus her? Hvordan gjorde dere det med fortolling og slikt?

 

Ikke meninga å ødelegge tråden din ekkoj

Det går bra, ikke umulig at problemstillinga dukke ropp for meg snart også :)

 

Bør klare å finne deg en einser uten noe særlig alvorlig rust til under 10k

så lenge det ikke skal være GTI.

Håper det, ryker jo fort på noe lakser i felger og gewinde også ;) (som sannsynligvis kommer til å koste dobbelt så mye som bilen)

Ellers er jo det meste greit å få tak i av deler og det er etter min mening en veldig grei bil å lære seg på ;)

Det var tanken da :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, hva bør jeg kikke spesielt etter når jeg ser på einser? Sånn for å unngå skikkelige problemer?

 

Har fått med meg at det kan være noe krøll med forgassergreiene, noe mer?

 

Steder der rusten er spsielt kritisk for eksempel?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, hva bør jeg kikke spesielt etter når jeg ser på einser? Sånn for å unngå skikkelige problemer?

 

Har fått med meg at det kan være noe krøll med forgassergreiene, noe mer?

 

Steder der rusten er spsielt kritisk for eksempel?

 

De vanligste stedene med rust:

 

- rundt, bak bensinpåfylling

- jekkfester

- mellom kanal og bakskjerm

- mellom bakplate og reservehjulsbrønn

- mellom frontplate og skjermer

- oppi A-stolpen på de uten innerskjermer

- nederst på dørene, spesiellt passasjerdør

- nederst bakre hjørne på sidevinduene, vreng opp lista for å kikke.

 

Ellers så er det som Nitewlkr sier, at du får tak i en noenlunde einser til under 10k men da må du leite endel.

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, idag har jeg vært og kikka på bil... Så lovende ut... i mørket vel og merke..

 

Ble enig med selger om å ta en siste titt på den i dagslys på lørdag, så vi får se om vi ikke er i gang snart ;)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey.

 

Da har jeg blitt eier av en 1978 Golf 1,5 LS. Bilen er registrert første gang 29/5 78 og har hatt to eiere. Bilen ble eu-godkjent ifjor og ser ihvertfall ikke helt opprustet ut. Det å si at den er fin er vel å overdrive, men jeg føler ihvertfall at jeg har gjort et greit kjøp.

 

Ifølge selger har den gått 155000, men jeg mistenker at den har tatt minst to rundet rundt klokka og at 255000 er mer riktig. Bilen har litt høy tomgang og lugger litt når man slipper opp gassen, men virket i og for seg relativt tight og fin. Litt bekymret over oljesøl i motoren som dere ser på bildet under, men skitt au. Fint om noen av guruene her kikker på det og kommer med forslag til hva som kan være galt.

 

Med bilen fulgte det en haug med deler som jeg ikke har fått kikket noe på enda, nær sagt komplett ekstra interiør, en garasjejekk, haynesmanual, en dunk med 5 liter ekstra bensin, 4 utslitte dekk og en haug med sjarm.

 

Så nå får vi se hva vi klarer å snekre sammen :)

 

golf0010wx.jpg

golf0036xt.jpg

golf0054an.jpg

 

Delehaug

golf0064fk.jpg

 

Interiøret så overraskende fint ut

golf0102ny.jpg

 

Bilens største skavank

golf0070rp.jpg

 

Noen som veit hvor denne oljen kommer fra?

golf0139fz.jpg

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ånkli bil :D

Kjempebra utgangspunkt for en riktig Ol'skool det her.

 

Er den skaden på ene bakskjermen?

Lekkasjen er vel toppdekselpakningen....bare å bytte.

 

Polering, senk og felg så er du godt igang!

Hehe, takk takk, har vært ute og luftet den nå, kjører bare rundt å gliser jeg.

 

Jepp, Skaden er på den ene bakskjermen ja. Ser faktisk verre ut enn det det er, ikke noe hull eller noe :D

 

Senk bestilles vel til uken, med mindre noen her har et justerbart sett å selge?

 

Felger er jeg usikker på om jeg kommer til å prioritere i år, (Ikke umulig, er utålmodig som faen ;) ), menom noen har noe snop liggende til en vettug pris er det bare å rope ut.

 

Skal opp på verkstedet og gå over bilen nå. Har så langt bare støvsuget den. Fant fuktighet under baggasjerommet og på gulvet bak førersetet, så jeg mistenker at den ikke er helt tett...

 

Kommer ikke til å bli kaldt i vinter ihvertfall, har konstantert at varmeapparatet fungerer og blåser skikkelig varmt - HELE TIDEN... hehe

 

Hørte jeg noen nevne sjarm?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn, Da har jeg begynnt på bilen... Puh... Snakk om å kjøpe seg jobb... Blir "litt " pussing på meg fremover ser det ut til...

 

Startet med å ta ut det meste av interiøret, men sleit litt med det forrerste teppet, noen som vet hvordan jeg får det ut? Må jeg ha av dashbordet? Lurer forøvrig på hvordan jeg skal feste det igjen, dere som har hatt det ute, har dere bare lagt teppet inn igjen, eller har dere limt det?

 

golf0160tv.jpg

 

Tenkte jeg skulle være nøye med rusta, så jeg har begynnt å pusse av all overflaterust inne i bilen... Tror forøvrig at det kommer til å ta endel tid...

 

Det er forøvrig ikke meg på bildet, men en kompis som kom oppom.

golf0232nd.jpg

 

Tror jeg må ta et valg på farge snart, slik at jeg evt kan lakke over brunox/grunningen som jeg hiver på inni bilen. Er veldig usikker på om jeg skal kjøre lofotengrün eller velge en oransje farge, så jeg vil gjerne ha innspill her...

 

Vi heiste også opp bilen for å kikke under... Vet ikke helt hva jeg synes jeg, men tror jeg må belage meg på litt sveising etterhvert... :(

 

golf0186lh.jpg

 

golf0205qj.jpg

 

golf0218ju.jpg

 

Ny dag imorgen, nye rustflekker å pusse... :pimp

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ut den der til å være en 78'

Den har jo chrome fangere jo, ikke værst....

Tør jeg spørre hva du måtte ut med for herligheten? ;)

Se den posten under det du skrev nå du, så får vi se om du fremdeles synes det :)

 

Kromfangerene er ikke mye å spare på tror jeg, fikk med et sett med svarte fangere også, men satser på å få fine kromfangere på til slutt.

 

Hva jeg ga for den? Tror jeg holder det hemmelig inntil jeg finner ut av hvor mye rust det VIRKELIG er på bilen ;) Men jeg kan røpe at det var langt under 10k :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår