Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

 

Hva synes dere? Det er jo vesentlig forskjell på en bil som har gått 155000 og en som har gått 455000 ?

 

 

Tja hva skal jeg si.

Hvis jeg mistenkte at km stand ikke stemte tror jeg at jeg hadde lagd en klausul i kjøpskontrakten om dette.

Tror nok ikke du stiller veldig sterkt uten noe skriftlig.

Men det er jo verdt å prøve seg ovenfor selger da...

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja hva skal jeg si.

Hvis jeg mistenkte at km stand ikke stemte tror jeg at jeg hadde lagd en klausul i kjøpskontrakten om dette.

Tror nok ikke du stiller veldig sterkt uten noe skriftlig.

Men det er jo verdt å prøve seg ovenfor selger da...

Km-stand står oppgitt til 155000 i kontrakten, så det må jo telle for noe.

 

Men, jeg er faktisk mer bekymret for hva jeg evt vil finne av rust etterhvert enn hva jeg er for motoren.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gammal bil... Rust må du forvente å finne... Du så jo audien min? Var en del rust. Men alt kan fikses med nye plater. Tar bare tid..

 

For å svare på spørsmålene dine:

 

Slip bort den verste rusten, smør på brunox, det laget med komponent grunning jeg har lagt på er for å beskytte den gjennom vinteren. Skal slipes vekk når jeg skal begynne å sveise osv.

 

Ved døra: det er ikke rust... Bare brunt rust/vann.. Gadd ikke å pusse da det ikke er rust der...

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halla jokke...

 

først må jeg si fet bil, dette kommer til og bli fett, og du driver og lurer på farge?? behold den orginale fargen, den er skam fet(-:

 

den grønne bilen det var bilde av før i tråden var helt vilt fet, kjør den stilen,....(-:

 

snakkes.. kommer og ser på bilen snart!

|Teamsideways|[CREW]

 

`90 Vw Golf -Solgt-

`96 Honda Civic -Solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gammal bil... Rust må du forvente å finne... Du så jo audien min? Var en del rust. Men alt kan fikses med nye plater. Tar bare tid..

 

For å svare på spørsmålene dine:

 

Slip bort den verste rusten, smør på brunox, det laget med komponent grunning jeg har lagt på er for å beskytte den gjennom vinteren. Skal slipes vekk når jeg skal begynne å sveise osv

 

Ved døra: det er ikke rust... Bare brunt rust/vann.. Gadd ikke å pusse da det ikke er rust der...

Joda, blir liksom ikke overrasket når jeg finner rust :) Men, jo mindre jo bedre hehe.

 

Blei litt usikker på det der med brunoxen, for de sa på billakkspesialisten at dersom jeg brukte den på blankt metall (typ ved siden av der jeg har funnet rust), så ville kanskje ikke lakken feste seg der? Men på boksen står det jo at den kan brukes som primer? Altså bør den ha nok heft i seg til å la grunning/Sparkel og i ytterste konsekvens lakk feste seg der? Eller er jeg helt på jordet?

halla jokke...

 

først må jeg si fet bil, dette kommer til og bli fett, og du driver og lurer på farge?? behold den orginale fargen, den er skam fet(-:

 

den grønne bilen det var bilde av før i tråden var helt vilt fet, kjør den stilen,....(-:

 

snakkes.. kommer og ser på bilen snart!

Halla du, så du er her inne du også? Har bestemt meg for farge, blir lofotengrün, den orginale fargen som er manilagrün blir litt for lys for meg. Og den grønne bilen som det var bilde av før i tråden, tror det blir noe sånnt ut av den ja :)

Det bildet er forøvrig printet ut og ligger i frontruta på bilen slik at jeg kan kikke på det når jeg trenger litt inspirasjon i kampen mot rusta.

 

Idag fikk jeg forøvrig kjørt bilen opp til verkstedet litt mer permanent, dvs at jeg slipper å kjøre den frem og tilbake hver dag. Glemte kameraet hjemme, så det ble dårlig med oppdateringer på bildefronten idag også.

 

Så nå har jeg tatt ut baklyktene og begynnt på rusta på bakplata. Fant ut at jeg må pusse ferdig denne på utsiden før jeg lakker inni bilen for å ikke ødelegge lakken med varmen som går igjennom plata når vinkelsliperen går som verst.

 

Tror forøvrig at jeg skal forsøke å punktsandblåse de fleste rustflekkene på utsiden, så slipper jeg å sparkle så mye når den tid kommer.

 

En liten ting, ser flere einsere uten blinklysene i forskjermene, men dette får man vel ikke godkjent? Hvordan ordner man det? Har man bare et blinklys man kobler på og fester med dobbeltsidig teip eller noe når det er kontrolltid eller?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk IKKE Brunox, er veldig stor sjanse for at lakken begynner å "koke".

Ville heller ha bruket Por15 eller Rustbullett...

 

Angående blinklys på framskjermene så må du ha det for å få den godkjent.

Jeg har fundert litt på det samme og det ideelle må jo være å få mekka noen trådløse blinklys :)

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk IKKE Brunox, er veldig stor sjanse for at lakken begynner å "koke".

Ville heller ha bruket Por15 eller Rustbullett...

Det er nok litt seint... La Brunox baki igår kveld...-

 

Angående blinklys på framskjermene så må du ha det for å få den godkjent.

Jeg har fundert litt på det samme og det ideelle må jo være å få mekka noen trådløse blinklys :)

Eller gjøre som noen av oss og bytte skjermene ved visning på tilsynet

EU går greit uten.

Så da kan jeg droppe blinklysene, bare passe på at jeg bruker de gamle skjermene når jeg godkjenner gewinde'n på biltilsynet? Ser unektelig bedre ut uten blinklys i skjermene ja.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man legger ledningene til blinklysene på utsiden da, og blinklysene limt fast? hadde vært en bra jalla løsning. Hva med to sett skjermer da? når du først er i gang, de med lys i kan jo egentlig være helt jævlig ellers.

SKjermene mine er ikke såååå ille. men nye skjermer koster 315 kr på norsk bildelesenter, så jeg tenkte jeg skulle kjøpe nye med en gang istedenfor å bytte de om et år eller to. Og da har jeg jo to stee skjermer :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik da, jeg brukte brunox hvis det er den epoxygrunninga på 3'ern min og det kokte ikke noen steder med den som grunning på rent stål.

 

Nå sparkla jeg og grunna litt over uten prob med påførende metallic lakk oppå!

 

Så vil ikke tru det blir no problem egentlig.

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik da, jeg brukte brunox hvis det er den epoxygrunninga på 3'ern min og det kokte ikke noen steder med den som grunning på rent stål.

 

Nå sparkla jeg og grunna litt over uten prob med påførende metallic lakk oppå!

 

Så vil ikke tru det blir no problem egentlig.

Det står jo at det er rustomvandler og primer i ett, så jeg vil ikke anta at det skjærer seg. Men, det finner jeg nok ut imorgen for da skal jeg grunne over brunoxen. Dessuten er det ikke noe krise, dette er jo inni bilen, og om det blir skikkelig ille kan jeg bare pusse ned og gjøre det igjen.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo at det er rustomvandler og primer i ett, så jeg vil ikke anta at det skjærer seg. Men, det finner jeg nok ut imorgen for da skal jeg grunne over brunoxen. Dessuten er det ikke noe krise, dette er jo inni bilen, og om det blir skikkelig ille kan jeg bare pusse ned og gjøre det igjen.

 

Mm..lykke til! klør litt i fingra etter å få starta pent med golfen min å så jeg får noe skilter på den. Får sitte her å beundre verket ditt så lenge :) hehe

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm..lykke til! klør litt i fingra etter å få starta pent med golfen min å så jeg får noe skilter på den. Får sitte her å beundre verket ditt så lenge :) hehe

Hehe, beundre og beundre.. vi få se da vet du.. er første gang jeg gjør noe slikt, så jeg har jo ingen garanti for hvordan det blir :) Og den kløinga i fingra dine kan sikkert kureres med at du kommer nedover og hjelpe rmeg med min golf :)

 

Er hjemme og er syk idag, ikke noe gøy ass.. har lyst å jobbe på bilen...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår