Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

Du får jo senkesett til drøye 1400+frakt på ebay da :D hehe

 

80/60 eller andre dim!

 

EVO Sportfahrwerk gassdempere og fjærer med garanti, duger sikkert lenge de :D

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

FK gewinde er vel greit det.

KW får du vel også fra 5-6k og oppover.

Jeg kjører med H&R som jeg er veldig fornøyd med.

Kosta meg ca 8,5k i Tyskland og ligger vel på 11-12 her hjemme.

 

Ok, tror kanskje jeg blanda KW og H&R her...

 

Du får jo senkesett til drøye 1400+frakt på ebay da :D hehe

 

80/60 eller andre dim!

 

EVO Sportfahrwerk gassdempere og fjærer med garanti, duger sikkert lenge de :D

 

Må jo ha maks senk må vi ikke? FK-settet senker vistnok helt ned til 95 eller 105 mm + fjørskåler som i tillegg hjelper deg ned 15 mm... Tøft med 110 eller 120 mm senk er det ikke :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tror kanskje jeg blanda KW og H&R her...

 

 

 

Må jo ha maks senk må vi ikke? FK-settet senker vistnok helt ned til 95 eller 105 mm + fjørskåler som i tillegg hjelper deg ned 15 mm... Tøft med 110 eller 120 mm senk er det ikke :)

 

Joa, hehe.. men om det er kjørbart med over 100 spørs vel? :D

 

Trukke jeg skal gå for noe mer enn 80 / 60 iallefall

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, hehe.. men om det er kjørbart med over 100 spørs vel? :D

 

Trukke jeg skal gå for noe mer enn 80 / 60 iallefall

Det var det da :) Vi får se.. jeg går ihvertfall for justerbart. SÅ får jeg heller skru opp om det blir for ille. :D

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tror kanskje jeg blanda KW og H&R her...

 

 

 

Må jo ha maks senk må vi ikke? FK-settet senker vistnok helt ned til 95 eller 105 mm + fjørskåler som i tillegg hjelper deg ned 15 mm... Tøft med 110 eller 120 mm senk er det ikke :)

De fleste gewinde kommer du ned i 120mm med.... men det oppgitte området på 40-70/80mm er kun der hvor det er tüv godkjent.

Har kjørt 8/9x14 på einser og da var det ikke gewinden som hindret mer senking,får ofte problemer med diverse andre ting so blir for lave ;)

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste gewinde kommer du ned i 120mm med.... men det oppgitte området på 40-70/80mm er kun der hvor det er tüv godkjent.

Har kjørt 8/9x14 på einser og da var det ikke gewinden som hindret mer senking,får ofte problemer med diverse andre ting so blir for lave ;)

Har liggi litt på gulvet og kikka under.. ser bunnpanna allerede har fått seg en smell eller to, så det gjelder vel å kjøre pent om man alt står i bunn...

 

Fant dette bildet i Inspirasjonstråden og vil at min skal se sånn ut... Så lav mener jeg... Tviler på at det er noe praktisk, men denne skilte seg så mye ut at jeg begynnte å lure på om det rett og slett ikke var en golf...

 

56008100_l.jpg

 

EDIT: jeg kunne trengt en rettskrivningsmodul tror jeg...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig å hjelpe til men det virker som de fleste ikke vet at det koster MYE tid og penger å bygge bil.

Tror du kan regne med 50-60k for å få en einser i utstillingsskikk ved å velge billige løsninger.

Ett lite regnestykke:

gewinde 5-10k

hjul 5-10k

lakk 10-25k

motor 5-?k

osv....

 

Det kommer jo litt ann på hvor du legger lista og om det er en bruksbil eller bare godværsbil.

Personlig ville jeg prioritert karrosseri, understell og hjul først, motor og slikt kan man jo ta senere.

Min einser kommer til å bli en godværsbil så da kjøper jeg nok et billig justerbart senkesett, det holder sikkert mer enn nok.

Med de delene jeg har kjøpt til einseren så har jeg vel 3-doblet verdien ;)

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På cab prosjektet mitt har jeg brukt en del penger nå. Men nå er den også 100% rustfri, strøken, og enda har jeg MYE igjen...

 

Å sjekke priser i hue og ræva orker jeg ikke mer. Finner mann noe men har lyst på, så slår man til. Det er relativt gamle biler vi holder på med, så det sier seg selv at deler begynne å bli kostbare.

 

Særlig om man skal ha kromfangere, håndtak, osv osv..

 

Som Mania sier.. Man må opp i den prisklassen. På mitt prosjekt er den prisklassen sprengt for lengs........

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har liggi litt på gulvet og kikka under.. ser bunnpanna allerede har fått seg en smell eller to, så det gjelder vel å kjøre pent om man alt står i bunn...

 

Fant dette bildet i Inspirasjonstråden og vil at min skal se sånn ut... Så lav mener jeg... Tviler på at det er noe praktisk, men denne skilte seg så mye ut at jeg begynnte å lure på om det rett og slett ikke var en golf...

 

56008100_l.jpg

 

Er et ord her som ikke passer når man skal ha grom bil.. gjett hvilket.. ;) Få den ned du..

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår