Gå til innhold

FRP solgte bensin til 8kr literen

Ranger emnet


awt

Anbefalte innlegg

I forbindelse med valgkampen sponset FRP endel bensinstasjoner rundt om i landet slik de kunne selge bensin til 8kr literen og diesel til 7.

 

Dagbladet-link

 

Synd jeg ikke visste om dette, de gjorde det visst på den bensinstasjonen som er nærmest meg også. :(

 

 

ja jeg så det....jeg er skikkelig glad i frp jeg....de har min stemme amma

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som ikke er sikker på om dere gidder å stemme valgdagen, gå til ditt tilhørende rådhus og forhåndsstem (på FrP) :)

Gå til skranken og si du vil forhåndsstemme, finn den listen det står FrP på, stapp i en konvolutt og stapp i urnen. Ferdig :)

Mye enklere enn å stå i valgkø på mandag.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med valgkampen sponset FRP endel bensinstasjoner rundt om i landet slik de kunne selge bensin til 8kr literen og diesel til 7.

 

Dagbladet-link

 

Synd jeg ikke visste om dette, de gjorde det visst på den bensinstasjonen som er nærmest meg også. :(

 

Bilistene betaler i hovedsak 5 avgifter på bil:

 

1) Engangsavgift

2) Omreg.avgift

3) Årsavgift

4) Bomavgifter

5) Bensinavgifter

 

Av disse er de 3 første de største og de betaler man før man har kjørt 1 km!!! Bomavgift og bensinavgift er de eneste avgiftene på BRUK fremfor EIE av bil.

 

Derfor synes jeg man burde gjøre noe med de andre avgiftene før man setter ned bensinavgiften. Ettersom jeg forstår, så har nordmenn aldri jobba så lite for å tjene penger til 1 liter bensin som nå (selv med 11-12 kr pr liter). Benisnpris på 8 kr er bare populisme fra et parti som hele tiden har de enkleste løsningene på alt og dertil får de enkleste velgerne ;)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns bensinprisen er urimelig høy, men jeg klager ikke, og tanker opp når bilen er tom, uavhengig av hva det koster. Jeg har fast jobb og har absolutt ingen problem med å betale for bensinen, men syns bare det kan være litt irriterende av og til.

 

Bompenger irriterer meg mer, men da bompengeringer. Jeg har heller ingenting imot å betale bompenger det det før var ferje, og nå er laget bro/tunnel. Her måtte vi betalt for ferjen uansett, mens bompengeringer må du passere mye oftere, og det står ofte bomstasjoner på rekke og rad. Her i mitt område kommer det bompengering om noen år, og de skal plassere noen av de steder der det verken er behov eller kommer utbygging av ny vei, slik er veldig irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilistene betaler i hovedsak 5 avgifter på bil:

 

1) Engangsavgift

2) Omreg.avgift

3) Årsavgift

4) Bomavgifter

5) Bensinavgifter

 

Av disse er de 3 første de største og de betaler man før man har kjørt 1 km!!! Bomavgift og bensinavgift er de eneste avgiftene på BRUK fremfor EIE av bil.

 

Derfor synes jeg man burde gjøre noe med de andre avgiftene før man setter ned bensinavgiften. Ettersom jeg forstår, så har nordmenn aldri jobba så lite for å tjene penger til 1 liter bensin som nå (selv med 11-12 kr pr liter). Benisnpris på 8 kr er bare populisme fra et parti som hele tiden har de enkleste løsningene på alt og dertil får de enkleste velgerne ;)

 

 

Godt skrevet, jeg må si meg veldig enig her ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med valgkampen sponset FRP endel bensinstasjoner rundt om i landet slik de kunne selge bensin til 8kr literen og diesel til 7.

 

Dagbladet-link

 

Synd jeg ikke visste om dette, de gjorde det visst på den bensinstasjonen som er nærmest meg også. :(

 

Når fikk dagbladet http://www.vg.no som adresse???

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt skrevet, jeg må si meg veldig enig her ja...

 

 

Ja, samme her..

En ting er å ha lave avgifter på bil og bensin, men hva når du skal til legen, på sykehuset osv og så koster det dobbelt så mye fordi du nå har billigere bensin.. :fish - Dette er nødvendigvis ikke fakta, men bare for å illustrere et poeng -

 

Folk flest har ikke peiling på hva dem stemmer, dem velger bare det partiet som har en sak som appelllerer til dem, uten å sette seg inn i resten av partiprogrammet.. Altså; som Terminator skriver; For de enkleste menneskene..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår