Gå til innhold

Min 740TIC 88

Ranger emnet


Mogwai

Anbefalte innlegg

kjører forresten med Innovate LC-1 ja... Denne er ikke så veldig glad i varme virker det som, så man må liksom se på første loggen med skikkelig påpdrag hvilken afr man faktisk har, og stole på det når man gjør små endringer i antall grader fortenning. Den begynner nemlig å oppføre seg litt pussig når den blir veldig varm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 317
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da jeg monterte bredbåndslambdaen min sto det at den skulle stå minst 40 cm unna utgangen på turboen, grunnet nøyaktigheten på målingene. Grunnen til at den skal så mellom 9 og 3 er vel kun pga kondens som kan oppstå og da blir liggende i selve føleren?

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Update anyone?

 

DSC00240.jpg

DSC00239.jpg

DSC00241.jpg

DSC00242.jpg

DSC00244.jpg

DSC00271.jpg

DSC00272.jpg

DSC00275.jpg

DSC00278.jpg

 

Joda - bilen har fått lakkrens og polering, før var det jo bare panseret som var svart blank....

 

Mappingen har kommet litt lenger, og vi har flyttet kamhjulet til toppen en tann frem i forhold til merket. Dette pga kammen bare hadde cirka 0.5mm løft på innsugsventilen på 4'ern v/ødp.

 

Etter vi flyttet en tann ble det drøyt 2 mm... Sa noen stillbart kamdrev eller? Tror jeg bør skaffe det, selv om hele denne toppen inkl kam ble levert fra KRB på nittitallet og motoren var sånn cirka 280hk på hjula (målt med g-tech måler) på 1.2 (1.3?) bar med litt mindre turbo.

 

KRB leverte visst et såkalt 380hk oppsett med denne topp/kam, med dokumentert 380hk på 1.6bar med omtrent samme turbosize som meg, med b21et 2.2liter.

 

Må da vel for pokker bikke 350 jeg da vel? Lader nå 1.3bar, da mapsensoren som står i MS'en ikke vil lenger en 1.5 (har ny liggende), og ladetrykket har små peaker opp til 1.45 slik det er nå, så gidder ikke ligge å pirke på overboostprotection med 15grader tenningskutt.

 

Øyvind mener bilen min går bedre enn hva hans gjorde, men jeg blir nok ikke overbevist før jeg ser det på papiret. Får prøve å dragge litt med 200SX'en med 280 hjul hk her i området da, så blir man kanskje litt klokere.

 

Tenkte forresten jeg skulle legge inn et bilde av nåværende tenningstabell (Øyvind fant mappen bilen var levert med fra KRB)

 

tenningkrbmappentannforanmerket.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men dem 380hk var vel på veiva??? 280 på hjula vil jo si at du har ca 310hk... på 1,2 bar er vel ikke det urealistisk. henter vel mer med litt mer mapping kansje?

 

Folderen som lå på gamle pc'en til Øyvind hette "KRB336hk" ... dette var på veiva ja.

 

Vet ikke om JEG har så mye hk enda, men det er samme tenningstabell nå. Og større turbo. Øyvind mener den går bedre, men vet ikke helt ennå. Men ut ifra den dutycycle jeg har og en AFR på 11.5:1 på 1.1bar og oppover skulle det være mye over 300hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lookin good! veit ikke om jeg har sagt det før eller hva jeg har, men jeg hadde byttet ut grillen og vinga, og modifisert øyelokka noe, men sån ellers så er det en meget flott bil!

 

Synes øyelokka gjør seg på bilen, grillen har akkurat dama laget ny, så den må du passe deg for å hakke på! hehe.

 

Angående vinge har jeg litt lyst på breddet grp-a fra 240 eller 850R vinge. Men skal jeg ha R-vingen må jeg nesten ha 760 '90 baklys for at det skal se riktig ut, og de jeg har er jo nye, så!

 

Men for all del, halshogger aldri andre sine meninger Ronny. (Men dama gjør det kanskje hvis du tuller med grillen:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men dem 380hk var vel på veiva??? 280 på hjula vil jo si at du har ca 310hk... på 1,2 bar er vel ikke det urealistisk. henter vel mer med litt mer mapping kansje?

 

Jepp med en g-tech så målte vi 280hk på hjula ved ca 1.3bar.

Testet etter på med en volvo 240 med en B230A motor så hadde den

88hk på hjula. så det skulle ikke være så langt unna.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår