Gå til innhold

Min 740TIC 88

Ranger emnet


Mogwai

Anbefalte innlegg

CIMG0011.jpg

 

EDIT: slik ser den ut pr. 26.07.07:

 

DSC00240.jpg

DSC00239.jpg

DSC00241.jpg

DSC00242.jpg

DSC00244.jpg

DSC00271.jpg

DSC00272.jpg

DSC00275.jpg

DSC00278.jpg

 

Tenkte jeg skulle hive ut litt info om bilen min

 

Bilen er en original 740TIC 88 modell, med følgende mods:

 

Motor/drivlinje

 

**EDIT 26.07.07**

 

- B21ET bunn med smidde stempel

- 531topp med 40/46ventiler og RÅ kam. (toppen fra den svarte KRB 740'en fra the 90's)

- 940 eksosmanifold

- Turbonetics T3/T04e46 med steg 3 a/r.63 eksos

- 3" JT eksos med én demper (bråker ja)

- MegaSquirt'n'extra v2.2 med EDIS coilpakke

- 3" FMIC

- RFL kopi

- 3" trykkrør

- Getrag 262cr

- Spec trykkplate og 4pucket paddle(sinter) clutch

- Diffbrems type TrueTrac

 

Effektmål 350+hk

 

**EDIT slutt**

 

- B230FK 1998mod. blokk og topp, T kammen byttet ut med en A.

- 940 eksosmanifold og lettere oppgradert Garrett T35 (escort cossie) turbo montert (forrige eier av turbo bremset 315hk på 1.6bar.)

- Alu IC montert, original-ic kjøler dårlig og har en tendens til å sprekke når du bikker 1 bar...

- forsterket trykkplate og 6-puckers såkalt "sinter-clutch" montert, så nå tar jeg vel enda flere m46girkasser :\

- Diffbrems type Dana Truetrack på vei, driitlei av enhjulstrekk

- Akkurat montert 465cc dyser og 3"lmm fra 535i, ikke innstilt enda, så bare daffer rundt. Ved cirka 1,5 bar skal det være 270hk med dette oppsettet.

- Chip fra David Mattson i Sverige, mannen som visstnok drar ut mest av motronicstyrte biler der borte

- Åpen dump type Nitto. (siste gang jeg kjøpte noe fra Fast Guy )

- 3" Eksos hele veien med 1 demper

 

Interiør, anlegg osv:

 

- Byttet det røde stygge originalinteriøret med sort delskinn fra en 85 mod delebil.

- DVD spiller og skjerm

- Pioneer 8600 spiller

- Pioneer 6,5" frontsett med egen frittplassert diskant

- Pioneer 6x9 bak

- 2x10" Swiss Audio Subber, Swiss Audio 1500W RMS monoblokk

- Lanzar Audio Neo2x150 forsterker

- American Legacy 2kanaler forsterker

 

Eksteriør

 

- Senket med Sachs r-sport fjærer og Bilstein Sprint

- Eiker 7,5x17" felger med Goodyear Eagle F1 215/45/17

- Helrøde baklys + refleksplate

- Volvo's Add-on styling til front, sideskjørt og hekk

- Orig. Volvo 740 Vinge

- Samtlige ruter bortsett fra frontruta tonet med 43% Solfilm fra CD Cardic

- Egenkomponert grill

- Bulket panser som snart byttes ut når jeg får lakkert det fra delebilen. (noen som har et tips til hvem som vil gjøre sånt billig?)

- Hvite blink og øyelokk foran

 

 

Litt forskjellig har forandret seg siden dette bildet, kjørte med litt mer originalt motoroppsett osv... skal prøve å få hive opp litt nye bilder etter hvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 317
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ikke dum den der;) selv om jeg personlig ikke er noe fan av øyelokk og eiker, men bortsett fra det var den absolutt ikke værst!

 

*det med helrøde baklys,kunne du sendt meg en pm om du ikke vil ta det her åssen du gjør? jeg vil ikke sette på '90 lyktene bak, så får vel lakke de som er der nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dessverre ikke noe enda.. menne.. har jo ikke vært noe mer enn rundt 220hk maks i den tidligere (jeg er da en som ikke tror noe på BSR og de 240hk'ene deres på 0,9bar)

 

skal se om ikke jeg får ut noe når 3" LMM og 465dysene er oppe og går. bort å gjøre ferdig eksosanlegget nå etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

panseret blåste bakover ruta i 90km/t i mai i fjor... jævla rally-låser skal jeg aldri ha på andre panseret. Han som solgte meg bilen skulle egentlig sette på standard panseret før jeg kjøpte den, og når jeg kom til oslo for å møte han sto fortsatt det panseret på. og ved et girkassebytte 3mnd senere ble panseret bare lagt nedpå for å flytte bilen, og etter en liten opprydding rundt bilen tok vi oss en prøvetur. Begge trodde selvsagt at den andre hadde låst panseret. Sur kveld, kan du si!

 

har heldigvis et panser på delebilen som står her, det skal lakkeres fortest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 5 months later...

denne tråden har jaggu vært bra inaktiv...

har kun fulgt den opp på Ålesund Gatebil.

 

det som er nytt for tiden er at jeg har fått montert mer eller mindre ferdig MegaSquirt og wastespark, og dette er mappet noenlunde opp til 0.9 ... bilen er nå like rask som den var på 1.1 med motronic.

 

etter anbefaling fra Øyvind Ludvig Otterlei sikter jeg på cirka 1.3 / 1.4 , og da skal jeg visst krype opp under 300hk streket.

 

har dessverre ingen bilder for hånden nå, men er NØDT til å få tatt noen bilder nå, siden jeg blant annet har fått på baklykter med helhvit øvre rad, m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår