Gå til innhold

Min 740TIC 88

Ranger emnet


Mogwai

Anbefalte innlegg

  • Svar 317
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

LITERMÅLET!! hehe

 

Neida...når du er ferdig med grenrøret liker jeg kanskje det veldig godt... er det varmebandasjert 740turbo grenrør jeg ser til høyre?

 

Det er eit GIK gren for T04 turbo type stor med seperat wastgate type 40mm

HKS..

Vil du ha 400+hk ? så er de til salgs. minus-wastgate.

mvh

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips på oppgradering av bremser på 740/940

 

1. 2stk kalipter holdere, Volvo nr 8602456

2. 4 stk M12 x 1.75 i 12:9 kvalitet 35mm lange.

3. 4 stk Distanseringer av værktøystål må være 6.3mm tykke dia lik skive.

de skal stå mellom fjærben og holder for kalipter.

4. 2 stk kalipter fra 850 92- / X70-00

5. 2. stk Bremseslanger x70

6. 2 stk 302mm bremseskiver fra x70 ++

 

obs de bilene uten abs må man enten plugge to bremse rør (på rett måte slik at bremse kretsene ikke blir påvirket) eller montere eit T kors så man kobler sammen bremse røra før de går i Kalipter. Eg ville valgt den første måten. Mener at man må ha tilbakeslagsventil, om man kobler sammen rør?

hvis ene kretsen ryk så går bremsevesken tilbake det t stykke!!! ikke bra.

blir myk pedal.

 

Bremsene blir en hel del bedre!!!

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo selger en sånn ventil av noe slag har jeg for meg,har vert borti det før på en bremse update på et svensk nettside men husker ikke kor

 

 

kanskje det e kjekt og skrive at 14" hjulene ikke kommer til å passe lenger :P

Volvo 850 1996 R-optik

Ex-Volvo 740 Gl 1986

 

Bakhjulstrekk er som å sette hesten bak vognen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

mja... når girkasse nr 5 gikk til helvete og jeg har sett meg bra lei på å kjøre rundt med boblende kjølevann etter littegrann gasspådrag (trassig toppakning?) bestemte jeg meg for å bytte til 531toppen jeg hadde liggende fra delebilen...

 

fikk skrudd litt 16. og 17.mai, vært så h""¤!#!# mye å gjøre i det siste både med jobb, DJ-spilling og annet, at jeg har ikke kommet så forbanna langt...

 

fikk skrudd på toppen i går og begynte å montere på igjen eksosmanifold og div. før jeg vendte hjem til dusjen og reiste på puben for å se finale i Champions League;)

 

tenkte kanskje jeg skulle prøve å få laget til en litt bedre løsning til oljeånding enn jeg har nå også med det samme jeg har innsuget ute av veien.

 

 

men er det noen som har GIRKASSE til meg?! m46 er ikke lenger klassifisert som noe annet enn sandkasse/skranglekasse! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mja... når girkasse nr 5 gikk til helvete og jeg har sett meg bra lei på å kjøre rundt med boblende kjølevann etter littegrann gasspådrag (trassig toppakning?) bestemte jeg meg for å bytte til 531toppen jeg hadde liggende fra delebilen...

 

fikk skrudd litt 16. og 17.mai, vært så h""¤!#!# mye å gjøre i det siste både med jobb, DJ-spilling og annet, at jeg har ikke kommet så forbanna langt...

 

fikk skrudd på toppen i går og begynte å montere på igjen eksosmanifold og div. før jeg vendte hjem til dusjen og reiste på puben for å se finale i Champions League;)

 

tenkte kanskje jeg skulle prøve å få laget til en litt bedre løsning til oljeånding enn jeg har nå også med det samme jeg har innsuget ute av veien.

 

 

men er det noen som har GIRKASSE til meg?! m46 er ikke lenger klassifisert som noe annet enn sandkasse/skranglekasse! :D

 

Jaaa, finn ut olje ånding så jeg har noe og bli inspirert av. Driver og pusler med motoren nå. Står uten noen ting faktisk, hehe :)

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår