Gå til innhold

Min 740TIC 88

Ranger emnet


Mogwai

Anbefalte innlegg

Hei.

Kan nå legge til at han kjører med Deca dyser som leverer 630cc ved 3bar bensintrykk og han kjører med 3.5bar..

Og ved 6400rpm og AFR 11.5 så drar han 80% duty på dysene!

Den har bra med hk på det øvre registeret 5000rpm 0g opp..

 

Tror jeg har mer enn 3.5bar grunntrykk du... var nok rundt 4 allerede når jeg kjørte de sagnomsuste "r-dysene", og jeg presset den litt til...

 

Men på sida til de dysene står det 63lb/h og 670cc på 3bar.... vet ikke hva som skal stemme jeg... den SLUKER i hvertfall bensin på svinkjøring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 317
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

afr som er så lav??? er ikke det vel "lean" med tanke på så mye ladetrykk eller er jeg helt på jorde nå? 14,7:1 er vel det gylne tallet?

 

Det er vanlig å ligge på cirka 12:1 på fullt pådrag på en småhvass turbomotor. Grunnen til at jeg kjører litt mer suppe er for å redusere litt temperaturen og påkjenningene på stemplene, og man taper egentlig ikke noe særlig med hk på å gå fra 12 til 11.5 ... men noe særlig lavere er ikke å anbefale, sies det.

 

14.7:1 er et gyldent tall ja, det såkalte "lambda 1" , men dette er mer hensiktsmessig å ligge på ved cruising. Mange originalsprut vil nok prøve å legge blandingen til lambda 1 på alt opp til hardt pådrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhm, det er jo derfor man sparer fuel ved å holde en konstant hastighet, med lav belastning på motoren da selvsagt (crusing).

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hih... var på Atlanterhavsparken (akvarium) i dag, og må si svigermor så lett skeptisk ut når jeg flata fjøla i 2.gir ut fra bomstasjonen på Kverve... Men har funnet ut at nå etter jeg monterte turbo med grovere eksosdel har det blitt LITT i overkant med eksosbråk til cruising. Mulig det blir en ekstra demper. Noen som har mellomdemper til JT liggende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hih... var på Atlanterhavsparken (akvarium) i dag, og må si svigermor så lett skeptisk ut når jeg flata fjøla i 2.gir ut fra bomstasjonen på Kverve... Men har funnet ut at nå etter jeg monterte turbo med grovere eksosdel har det blitt LITT i overkant med eksosbråk til cruising. Mulig det blir en ekstra demper. Noen som har mellomdemper til JT liggende?

ikke verst, svigermor kunne daua av det samme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jaja... Etter mye eksperimentering med kaminnstilling har jeg flyttet tilbake til merket på kamhjulet, og ikke en tann foran, slik det var.

 

Det som skjedde med å ha den en tann foran var at den ble veldig T-kam-aktig. Virket som at den gikk veldig bra, men var bare en del moment i bunn, så sloknet det fort.

 

Grunnen til at vi begynte å vase med det her i det store og det hele var at Øyvind Otterlei begynte å bli veldig usikker på om den toppen faktisk sto på merket eller en foran eller bak når han hadde den selv.

 

Uansett har jeg bestilt meg justerbart kamdrev for å prøve å avansere et par grader for å se om den vil dra litt råere fra 3500 i stedet for 4000 som nå. Litt bedre å sladde med når man får flyttet registeret litt ned i stedet for 4-7k maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår