Gå til innhold

Min 740TIC 88

Ranger emnet


Mogwai

Anbefalte innlegg

  • Svar 317
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

It's ALIVE....!

 

Etter mye feilsøking og diverse fikk man endelig høre et BRØL etterfulgt av mitt eget jubelbrøl ;)

 

Toppen ettertightes i morra, og motoren skal få stå å gå i et par timer på 2-3000rpm før jeg tapper av biltema-olja og har på noe skikkelig.

 

Må også få laget meg et eksosfeste og div annet småkjafs, men har liksom ikke giddet å gjøre noe mer småpjusk før motoren har startet. Nå ble det liksom litt mer inspirerende å skru igjen gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... var ute og ettertighta og fyrte opp i sted...

 

Det som nå er dritt er at jeg har frieksos ut fra fleksible eksosslangen fra Vangbo. Og det har jeg en liten bit av før lambdasonden også. SKUFFET! Ikke nok med at en av selgerene nektet å sende meg en v-band klemme jeg ville bestille fordi han mente den ikke kom til å passe, men varen jeg bestilte og FIKK fungerte ikke som fortalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... var ute og ettertighta og fyrte opp i sted...

 

Det som nå er dritt er at jeg har frieksos ut fra fleksible eksosslangen fra Vangbo. Og det har jeg en liten bit av før lambdasonden også. SKUFFET! Ikke nok med at en av selgerene nektet å sende meg en v-band klemme jeg ville bestille fordi han mente den ikke kom til å passe, men varen jeg bestilte og FIKK fungerte ikke som fortalt.

 

reklamasjon..

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bilen er nå mappet grovt opptil 1bar, og går omtrent som en chippet 740TIC, kanskje litt bedre. Vanvittig kult register - ladetrykket legger seg på 0,5 +/- fra 2500rpm og oppover, men mellom 4k og 4500rpm skyter ladetrykket til værs ;) 4500 til 6500 passer veldig bra med getrag 262cr kassa.

 

Slenger inn mer info etterhvert som ting går fremover om det er noe interesse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja! til denne tenningsmappen kan jeg bare si følgende:

 

IKKE PRØV DETTE HJEMME! :klovn:

 

I hvertfall ikke før du har prøvd deg frem med litt lavere tenning først. Ligger på 1.3 - 1.4...Nå begynner det å dra litt :) Legge på litt mer fortenning i morra og se hva som skjer. :devil:

 

tenningsmapopptil240kpa.jpg

 

AFR ligger på cirka 12:1 opp til 1bar og ned mot 11.5:1 oppå 1.2bar og mer.

 

 

For ordens skyld og for å hjelpe folk igang (jeg er ingen verdensmester heller) så kan jeg jo legge ut hva jeg startet med:

 

tenningstabellstart.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår