Gå til innhold

Reodor F: Chevy Van - Nothing beats cubic inches

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

OHV - OverHead Valve er det vel i følge tegninga da men

 

han mente vel ohc som i overhead cam og det var spørsmålet.

 

 

Haha! Er'e mulig! Jeg sa til meg selv: "Ikke skriv ohv! ikke skriv ohv! Ikke skriv ohv!" Noe som førte til at jeg skrev akkurat ohv...

 

Men dere skjønner tegninga :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

muli det er influensan min som gjør at jeg ikke skjønner en dritt nå men :s

 

Jeg prøvde bare å krype ydmykt til korset og si at jeg skrev feil. Skrev ohv når jeg mente ohc (enda jeg sa til meg selv at jeg ikke måtte skrive ohv). Motoren har selvsagt ohv, men ikke ohc som dere ganske riktig påpekte :)

 

God bedring!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta er sjukt...

Reodor F, du er ikke helt vettug :D

HAHA, trodde ikke at noen kunne finne på noe sånt..

Detta blir så rått at..........ja.......HJÆLP !:)

 

Vi får tro jeg ikke tipper over på feil side av the edge før jeg blir ferdig, og ender opp på Dikemark. :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Apropos Leo1... Befant meg av ulike årsaker i stridsvognsløypa mellom Trandum og Sessvollmoen i dag, da en bergepanser kom ruslende forbi for full maskin. Jeg står fortsatt ved at Leo2 lager mye råere lyd ;)

 

Vel, de har jo helt ulike lydkulisser.Enern har eksosutblåsene ut på siden og i tillegg har den sentrifugalkompressorer istedet for turboladere. Dette gjør lyden dypere og mer steinaldersk. Toern får eksospulsene hakket til fillebiter av to fullvoksne turboladere samtidig som lyden er mer rettet. Alt dette gjør at enern nok kan oppleves noe mer truende og allestedsværende ute i skogen. Men det er ingen tvil om at nesten dobbel effekt i toern også gir en minnerik lydopplevelse.

 

Jeg har hatt gleden av å ratte dem begge, og er udelt begeistret over både en og to. Det er overraskende hvor fort man kan ta seg fram over "stokk og stein" :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4ventilsteknikken er vel av "samme" type som på Merlin maskinene. Med vippearmer med to fingrer som jeg kaller det, hehe. Har en bygdeorginal som nabo her. Han er nåkså inne på Rolls Royce motorene og andre motorer fra krigstiden. Han ei veiv fra en Merlin XX(Merlin 20 på norsk)stående ved nattbordet. Den må jeg si er mektig. Morro og se på sprengskisser av de motorene og alt rart som er utprøvd. H-Merlin er jo også en motor med respektabel størrelse...

Ford Granada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4ventilsteknikken er vel av "samme" type som på Merlin maskinene. Med vippearmer med to fingrer som jeg kaller det, hehe. Har en bygdeorginal som nabo her. Han er nåkså inne på Rolls Royce motorene og andre motorer fra krigstiden. Han ei veiv fra en Merlin XX(Merlin 20 på norsk)stående ved nattbordet. Den må jeg si er mektig. Morro og se på sprengskisser av de motorene og alt rart som er utprøvd. H-Merlin er jo også en motor med respektabel størrelse...

 

Ja, det hørtes temmelig identisk ut. Disse "gamle krigerne" er ganske imponerende doninger. Ingen tvil om at de mener alvor liksom...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår