Gå til innhold

Reodor F: Chevy Van - Nothing beats cubic inches

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

  • Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hva med å bygge den om til bensin og øke turtallet med 1000rpm ? blir jo rene masse ødeleggese maskinen ... om den ikke var det fra før.

 

kan du ikke ta et bilde med motoren sammen med bilen så vi får se hvor stor den egenlig er.

 

Jeg har riktignok litt erfaring i å bygge om dieselmotorer til bensin (jf det andre prosjektet mitt), men i dette tilfellet skal motoren være urørt. Vil anta at den holder litt lengre da... :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miljømessig blir den vel en rullende katastrofe vil jeg tro, men så skal ikke denne rulle mange kilometerne i året da. Dette er en bil som bygges for 4juli-cruisinga i Lillestrøm vet du...

 

Hvis jeg velger et hydrostatisk drivverk vil jeg tro det leverer kraften ganske skånsomt, men målet er ikke å legge igjen gummi med denne. Til det tror jeg drivverket på vanen er litt for lealaust. På den annen side fikk jeg noen lekre skrenser fra stillestående i bruksvanen min i går kveld. Og den har en 31,2-liter mindre motor...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treg og treg fru Blom, jeg bygger jo ikke denne kjerra for å sette akselrasjonsrekorder. Her er det kun det å være største gutten i gata som teller...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde vært artig å se denne stille opp i traktorpulling.
Vært et spenstig syn å se den på bakhjulene med slepevogna etter og jorda fossende overalt....det hadde vært bildet sitt det.. :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hadde vært artig å se denne stille opp i traktorpulling.

 

Vært et spenstig syn å se den på bakhjulene med slepevogna etter og jorda fossende overalt....det hadde vært bildet sitt det.. :D

 

Og deretter ett nærbilde av sjølveste Reodor med horn i panna og fråde rundt kjeftamentet.onfiredevi

 

Det er solgt 2 slike motorer til traktorpullingmiljøet i Jæren-området, men jeg har ikke sett de in action enda. I standardutførelse kan nok ikke denne motoren måle seg med en blodtrimmet Scania-åtter eller et trespann med trimmede RR Merlin. Vil tro at borret på 165mm og slaglengden på 175mm skaper en bevegelig masse som ikke akkurat roper halleluja ved høye turtall. MTU er dessuten svært restriktive med deletilgangen siden dette er en motor som fortsatt er i operativ bruk.

 

Prøvde å bestille oljefilter via Hellanor her forleden, og de fikk ikke engang lov til å bestille fra produsenten MANN+HUMMEL. Så her må jeg nok utnytte min stilling i Fårsjen på det aller groveste...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at borret på 165mm og slaglengden på 175mm skaper en bevegelig masse som ikke akkurat roper halleluja ved høye turtall.
Nå har en Merlin 137,16 x 152,4mm som mål...den varver ikke mest den heller. 3000 rpm er peak standard. Trimmet varver de nå rundt 4K i Reno Air Racing -spec.

 

Prøvde å bestille oljefilter via Hellanor her forleden, og de fikk ikke engang lov til å bestille fra produsenten MANN+HUMMEL. Så her må jeg nok utnytte min stilling i Fårsjen på det aller groveste...
TS'e et Leo-oljefilter fra lageret? :D

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har en Merlin 137,16 x 152,4mm som mål...den varver ikke mest den heller. 3000 rpm er peak standard. Trimmet varver de nå rundt 4K i Reno Air Racing -spec.

 

TS'e et Leo-oljefilter fra lageret? :D

 

Vil vel se noe snålt ut å få en Ts på ett filter til en sånn vogn når Reodor er adm dir ass ettellerannet mitt i tjukke Oslo.

Husker bråket det ble når jeg "mistet" både ett stykk telt duk pluss koma genseren.

Forbannede halv kriminelle syltappskaller!!!:rockets

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår