Omegamannen Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 jeg trenger ingen ting til omega a.men takk for at du spurte:)sofa stolene i omegan er gode ja.far hadde en slik omega a 2.0 når jeg var rundt 8 år tipper jeg var lenge siden vertfall akurat når den hadde kommet:)fin bil:)det var vel da jeg ble hkta på omega:) 2.2 over hele gården ja:) 2.2 turbo i planer eller? Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet April 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 hmm, sa jeg snurr... hehe Men det ligger bare å venter, så kanskje en vakker dag så står det en 2,2 med pustehjelp og ca 150hk... Omega stolene er deilige. Samt at det er skikkelig varmetråder i dem. Til sommer'n blir det nok OHC i rekorden. Men har ikke tid til motorbytte nå for tiden, da jeg bruker bilen hver dag. Men det gir jo muligheter til å pusse på Ascona'n. Vidre planer med Ascona'n. Skal en tur på hugger'n og høre på pris Astra F dashbord. Om ikke så fikk jeg grusomt lyst på slik look i Ascona'n: Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
methano Skrevet April 4, 2006 Rapporter Share Skrevet April 4, 2006 Ascona B er vel egentlig den tøffeste av de "mellomgamle" opel'ne.. Bare ikke ødelegg dem.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet April 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Da begynner jobben med bakakselen å bli bra. Alt som trengs er jo rondell, negerkuse, vinkelsiper og drill. og så litt: Blir bra detta syns jeg... Sitter å lurer på om jeg skal bruke kværnland lakken min her også. hehe... grønt er grelt :spin Den verste jobben er jo gjort, nå kommer god jobbinga med å tenke ut noe form for skiver og calipere som kan passe på akselen. Må ha håndbrekk, og det setter litt problemer ang valg av calipere. Tenker litt på Omega A calipere. Det har jeg jo liggende. Skal skru de av delebilen, måle litt osv. Se om det finnes noe skiver ol som evt kan borres om til 4-100. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Så bra ut det. :) Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 vag calippere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet April 5, 2006 Rapporter Share Skrevet April 5, 2006 Ascona / Manta B rear disc brake conversion. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet April 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 vag calippere. fra hvilken modell? audi 80? fra hvilken årsmodell?:tannløs Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opuso Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 kjøp heller denne denne.. en kamerat selger/bytter.. 2,0E motor veiv + svinghjul avbalansert og lettet 18 kg. 2x 45 webere (nye) med innsug nytt grenrør 4-2-1 dobble ventil fjærer kvass kam (autokonsult mente det var en 310-315 graders kam) sachs 4 pøkk clutch (nytt) sachs alu trykkplate høy komp stempler portet topp planet topp motor borret til 2100 ccm motor bygget av alf engh (affen) bakkeløps motor motor fester til 1600 bremse papirer finnes + film av bremsing.. (130 kw/ ca 175 hk) bilen ble bremset med annet grenrør og DÅRLIG eksos løsning.. bygget ny eksos + nytt grenrør (håper på 180-185 hk) bilen ble bremset til 129,9 kw på motor bilen hadde 101 kw på hjulene med 17" felger.. bremsing + justering er gjort av autoconsult i skotselv ny bremsing bør gjøres etter nytt grenrør + eksos + evt justering av cam for mere power.. motor selges KOMPLETT med: 2x 45 weber med innsug (gassere "nye" fra forgasser service i drøbakk) sacs clutch med alu trykkplate grenrør til RWD (kadettc) dynamo+starter tenning etc (alt) motor har gått MAX 5000km siden bygget.. benin pumpe + bensin trykk regulator.. gass wire etc. div slanger.. motor startes (evt) prøves i bil før kjøp.. sitter i en kadett c nå.. selges pga ny LET motor..... BUD starter på 15000. og ja da er alt komplett.. alt du trenger for og putte den i en ny bil.. SVARER IKKE SMS!!! ring HVIS du har penger.. orker ikke pratere.. bilen står i bærum utenfor oslo. sees der.. kan evt bytte i en 2,0 16 v motor (til et annet prosjekt) (må være støken) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet April 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 kjøp heller denne denne.. en kamerat selger/bytter.. 2,0E motor BUD starter på 15000. og ja da er alt komplett.. alt du trenger for og putte den i en ny bil.. kan evt bytte i en 2,0 16 v motor (til et annet prosjekt) (må være støken) Hvem sa jeg skulle ha enda en jøtul? hehe. Har nok ikke råd til noe slik motor nei, og skulle jeg gå for et nytt motorbygg med 200hk, så hadde det blitt C20XE med div snaks, evt en B23ET. Har jo 2,4'n stående, den venter bare på at jeg skal få gravd dypt nok ned i lommeboka etter mere groom deler. Har vært skikkelig orginal i dag, drunk hmm, fant frem groom lakken og lakka bakakselen grønn. Orginalt.. hehe... Er nok bare jeg som kan finne på slikt ja. :oohh Legg merke til alt ruststøvet som har lagt seg over alt i bakgrunn. Det regna ute, kunne stå ute å pusse aksel.:tannløs Samt, den er så jævlig å drasse rundt på, så den står helst på ett sted. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 dette blir bra!;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rekord 2,2i Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 du som hadde eit par snurrer liggande har vell ikkje lyst å selge en som er sånn ca ok Siter ønsker å kjøpe ford anglia uansett stand,. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet April 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 du som hadde eit par snurrer liggande har vell ikkje lyst å selge en som er sånn ca ok cossie snurren er solgt for 4000kr med div tilbehør. (ikke min, men en kammerat sin) Japsesnurren har en liten sprekk i eksoshuset, (lekker ut ved wastegate ventilen) Lastebilsnurren er nok noe for slitt, og har høyere bruksverdi enn salgsverdi... hehe... Kanskje den skal bygges om med nytt kulelager og reim drift... vi får se.. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Litt oppdateringer: Fikk ei pakke i posten i dag; Takk M_Lille Dobble Dellorto DHLA 45mm forgassere, nr 5351 og 5352. Så nå blir det å få tak i nye filtere, men pga plassmangel blir det nok det gamle pipercross filteret som satt i rallybilen til Kim. Skal få rensa det skikkelig, samt å få laga ei bakplate til det i CRC fresen på skolen. forhåpentligvis før sommeren. Nå mangler jeg bare kam og dobble ventilfjører så er vel motoren komplett, mangler bare å få satt det sammen og noen timers grov justering. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Mai 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2006 Skulle ut med båten i dag, så derfor måtte Ascona'n ut av hølet sitt. Ser litt lubben ut etter vinterdvalen. Felgene jeg kjøpte tar seg godt ut. Og kanskje 55mm senking bak ikke er så værst. Skal på et par skjørt og en frontspoiler så snart jeg får tak i mere glassfiber duk. (trenger rep) bakakselen er foresten blitt mørk blå. Forstillinga skal få samme farge. Skal få tatt all overflate rusta som er kommet i løpet av vinterens løp. Skal ta malingsfjerner og høytrykkspyler'n og bli kvitt den fine blå lakken på bilen. Så skal den grønne orginal lakken pusses ned i løpet av sommeren. Under skal den også bli gjort rein. og rustsveis der det trengs. Tektyl er et hælvete å få av... Har ikke ei krone igjen nå. Men alt av deler ligger klart, så er kun karosseriet som mangler å bli ferdig, Samt en justering av motoren. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.