Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

2 måneder uten noe action? digger prosjektet så vil gjerne ha no fart her, underholdende lesing også :)

 

Det går litt tregt nå. Må ha nye slanger til servostyringa, og Tess vil ikke lage så lenge de vet det er til bil. Og jeg må feste tannstanga før jeg kan sette motoren nedi.

 

Det bidrar ikke til prosjektets fremdrift at jeg har begynt å pusse opp kjøkkenet. Og når'n Reodor først pusser opp kjøkken så slår'n seg ikke ro med ny tapet eller noen alminnelige gulvfliser. Nei, da river'n ned kjøkkenet helt til det utvendige panelet og takbordene i 2 etasje kommer til syne. I tillegg fjerner'n råttent tømmer til huset kun står oppreist av gammel vane. Vi snakker tross alt 130 år gammelt tømmerhus her :D

 

Regner med å få skaffet riktig terminerte slanger i løpet av neste uke. Noen som har forslag til hvor?

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager vil ikke tess lage slanger når de vet det er til bil?

 

Da begynner de å flakke med blikket og si at de ikke har slanger som tåler den aggressive servoolja, at de ikke har fittings som passer og at man må være sertifisert for å kunne holde på med bilutstyr. Akkurat som om vogna mi er sertifisert fra før...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har aldri vært en problemstilling når jeg har fått tak i slanger til bil på tess ivertfall! Riktignok var det bensinslanger, men dog.. :) Du har ikke flere tess-avdelinger i nærområdet da? (usikker på orddeling, jfr. "Det heter ikke.." tråden =p)

[o]'90 Opel Omega 2.0i

[o]'90 Opel Omega 3000 24v

[o]'96 Opel Vectra 1.7TD

[x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs)

[x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner de å flakke med blikket og si at de ikke har slanger som tåler den aggressive servoolja, at de ikke har fittings som passer og at man må være sertifisert for å kunne holde på med bilutstyr. Akkurat som om vogna mi er sertifisert fra før...

 

Dra på hydroscand på grorud,så sier du att det er til en anleggs maskin.hadde du gjort det på tess så hadde det heller ikke vært no problem,men de er vært sære på sånne ting der i alle år.blire no problem så send meg en pm så skal jeg sende deg nr til en kompis;)

No smoke,no fun!

Big bore,høykomp,porta topp,store ventiler,Yosimura rs3,modda rs38r,

spesial slipte ov 01 kammer,V&H powerpak,billet clutch+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du må nesten ha stor skrift på siden som sier "takk til turboed1", for det virker som han har hjulpet deg mer enn en gang :D

Men dette ser dritbra ut! Og din ufattelige skrivemåter hjelper ikke med og holde latteren inne isåfall :D

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten ha stor skrift på siden som sier "takk til turboed1", for det virker som han har hjulpet deg mer enn en gang :D

Men dette ser dritbra ut! Og din ufattelige skrivemåter hjelper ikke med og holde latteren inne isåfall :D

 

Han får ikke takk, han får betalt :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken tess forhandler var det du besøkte? jeg har god erfaring med tess på alnabru, de har vert hjelpsomme, men alt kommer an på hvem man treffer på der nede også har jeg en følelse av.

 

Det var på Alnabru ja. Jeg har dessverre ikke særlig god erfaring med disse. Så fort det blir litt off pist så løper de med halen mellom beina, alternativt spytter og freser. Og ikke var de i stand til å svare på mine intrikate spørsmål om sveiseapparater heller, noe jeg har beskrevet nærmere i denne tråden:

http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/188606-piggdekkgebyr-moralsk-dilemma.html

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får ikke takk, han får betalt :D

 

Mange vil si det er bedre ;)

Men neste gang du snakker med han, kunne du jo bett han PM'e meg om han har lyst på en to-timers tegnejobb ;)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Beklager incommunicado, men det har gått litt trått i det siste. Nå har jeg imidlertid besluttet å utsette elektrisk servopumpe til Evo 2, så nå har jeg gått til anskaffelse av festebraketter for servo og generator beregnet på 20V Audi med serpentin-reim. Da gjenstår bare nok en ny servopumpe og generator, men Norsk bildelsenter selger dette for en slikk og ingenting.

 

Delene er foreløpig innsauset av olje, men dere tar tegninga:

 

DSCN2670.jpg

 

DSCN2671.jpg

 

 

Prøvemontert på motoren ser det slik ut. Viftehjertet skal fjernes:

 

DSCN2675.jpg

 

 

Som politidirektør i veivhusventilasjonspolitiet må jeg selvsagt ha skikkelig veivhusventilasjon. Jeg har derfor kjøpt en oljeseparator fra Porsche:

 

DSCN2667.jpg

 

I tillegg har jeg fått min venn med TIG-sveisen, Turboed1, til å sveise inn en oljeretur i bunnpanna som munner ut under oljenivået:

 

DSCN2660.jpg

 

DSCN2663.jpg

 

DSCN2662.jpg

 

Da er vi i gang igjen folkens :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg har jeg fått min venn med TIG-sveisen, Turboed1 til å sveise inn en oljeretur i bunnpanna som munner ut under oljenivået:

 

 

bra den ikke er til olje retur på turbo da,mange som har brent seg på litt lav oljretur og endt opp med litt dirty trick på tomgang da slangen har en tendes til og fylle seg helt opp til turbon for så og ende opp i eksosen:D

No smoke,no fun!

Big bore,høykomp,porta topp,store ventiler,Yosimura rs3,modda rs38r,

spesial slipte ov 01 kammer,V&H powerpak,billet clutch+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg har jeg fått min venn med TIG-sveisen, Turboed1 til å sveise inn en oljeretur i bunnpanna som munner ut under oljenivået:

 

 

bra den ikke er til olje retur på turbo da,mange som har brent seg på litt lav oljretur og endt opp med litt dirty trick på tomgang da slangen har en tendes til og fylle seg helt opp til turbon for så og ende opp i eksosen:D

 

Nei, turboreturen munner ut i blokka, så det burde være godt over oljenivået :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår