Gå til innhold

Reodor F: Volvo 850 - Volvo 850 S2+

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Et fantastisk kult prosjekt!

 

Skjedd noe av interesse den siste måneden?

 

Et lite teit spørsmål, men hvor mye regner du med å kjøle lufta ? Er det snakk om 273K? Har du planer som lykkegass i evo2/evo3? Syns volvo burde kommet inn på banen og sponset dette syke, men fascinerende, prosjektet.

 

Hei du!

 

Som du vet så tar utlandet meg i år, men jeg skal prøve å pusle litt innimellom. Det er for tiden snakk om å anskaffe en Quaife-diffbrems, så da er det greit å ikke ha montert drivverket.

 

Noe særlig med skruing blir det nok ikke før påsken. Da har jeg langperm og er forhåpentligvis ferdig med dette helvetes kjøkkenet...

 

Om sant skal sies - og det skal det jo - så har jeg ikke peiling på hvor mye lufta kjøles. Det blir liksom bare av akademisk interesse. Lattergass blir aldri aktuelt, men i en senere EVO vil det nok kunne være aktuelt å konvertere til E85.

 

Noen spons blir det vel neppe på denne, men jeg håper på spons på det andre prosjektet mitt. Det kan ha noe større profileringsverdi.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Som du vet så tar utlandet meg i år, men jeg skal prøve å pusle litt innimellom. Det er for tiden snakk om å anskaffe en Quaife-diffbrems, så da er det greit å ikke ha montert drivverket.

 

Noe særlig med skruing blir det nok ikke før påsken. Da har jeg langperm og er forhåpentligvis ferdig med dette helvetes kjøkkenet...

 

Om sant skal sies - og det skal det jo - så har jeg ikke peiling på hvor mye lufta kjøles. Det blir liksom bare av akademisk interesse. Lattergass blir aldri aktuelt, men i en senere EVO vil det nok kunne være aktuelt å konvertere til E85.

 

Noen spons blir det vel neppe på denne, men jeg håper på spons på det andre prosjektet mitt. Det kan ha noe større profileringsverdi.

Rop ut om du trenger en snekker på kjøkkenet da :) Tar gjerne tur å kiker litt jeg vettu!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rop ut om du trenger en snekker på kjøkkenet da :) Tar gjerne tur å kiker litt jeg vettu!

 

Og det sier du først nå :D

 

Jeg er autodidakt (selvlært) snekker og har byttet ut råtne tømmervegger, råtne gulvbjelker og lagt opp nye takbjelker før jeg isolerte, la fuktsperre, klaska på smartpanel, gulvspon, varmekabler og Alloc. I tillegg byttet jeg ut vinduet og kjellervinduet (siden tilogmed bunnsvilla over kjellervinduet likevel måtte fjernes grunnet råte). Et under at huset fortsatt står oppreist med andre ord...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jada gitt, da har den lekre diffbremsen fra Quaife ankommet Flåklypatoppen. Siden jeg forsvinner fra landet om ei uke, så har jeg avtalt med min gode venn Turboed1 at han skal bytte diff mens jeg representerer Bilforumet i Asia.

 

Et lite bilde av herligheten:

 

DSCN2904.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

billig morro?

 

Vil ikke si det min gode mann, vil ikke si det!

 

Fikk den for drøyt 7000 kroner inkl frakt og alt, så det kunne jo ha blitt enda dyrere...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min gode venn Turboed1

 

Kan ikke du nevne for bjørn at han må ringe Sten så fort som mulig. Får ikke tak i han når jeg ringer han. Gjelder min kjære 16v.

 

Ellers så ser det jo ut som at det begynner å nerme seg. Synd det blir avbrutt en stund da. Blir spennende om det hjelper så veldi med diff brems med så mye pulver på fremlabbene. Lykke til i Asia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk som byr folkens! jeg kan love dere at 2010 blir året da minst ett av mine bilprosjekter skal fullføres. Dersom alt går etter planen tar jeg nok en ny tur utenriks, men det skjer ikke før i 2011. Skattefordeler og slikt vet dere...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra :) Forresten, diffen din kosta like mye som bilen min :D

 

Da skal jeg passe på å kjøpe dyrere diff neste gang, så du får oppgradert bilparken din en smule :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg passe på å kjøpe dyrere diff neste gang, så du får oppgradert bilparken din en smule :D

 

Ja, det syns jeg er på tide :D

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår