Reodor F Skrevet Februar 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Kjører for FLO/Kolsås ja. Tro det eller ei, men vi sliter med rekrutteringen og får aldri toppet laget. Jeg er han fyren som kjører med kjøredress i kamuflasje... Vi fikk sydd opp noen slike i profileringsøyemed. Etter å ha lukta på dressene som hhk tilbyr var det et lett valg... Jeg er litt usikker på hvor mye bilen veier originalt, men den blir nok ikke så mye lettere etter at jeg er ferdig med den. Kommer trolig til å ta ut endel innredning, og i tillegg har jeg byttet ut stolene med noen litt lettere. Buret veier noen kilo og motoren er tyngre. Flytter batteriet bak, uten at det medfører annet enn vektforflytning. Sperre skal jeg ikke ha i første omgang, men vi får se hvordan girkassa trives med 550 hk på inngående aksel... :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 hehe. var hos turboed1 med en prosjekt topp selv i går(igjen :) ) og fikk lurt inn noen 12mm restriktorer i innsuget ditt mend turboed1 så en annen vei.. er ikke trygt med så mye hester vettu.. Var nettopp hos Turboed1 og tittet. Kunne heldigvis ikke se noen 12mm restriktorer, så Turboed1 har nok holdt øye med deg i øyekroken... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 På tide med litt oppdatering føler jeg. Prøver å laste opp flere bilder i samme post, men får feilmelding hele tiden, så jeg får prøve litt færre bilder i slengen: En kjapp prøvemontering av bremsene i felgen: Ser ut som felgen går klar akkurat...: Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 De nye ventildelene har kommet. Nye fjærer, rustfrie eksosventiler og titanretainers. De nye delene til høyre: De nye eksosventilene er rustfrie og i ett stykke. I tillegg har de en form som er bedre egnet for store effektuttak. De gamle ventilene er fylt med natrium, sveiset sammen på midten og har en tendens til å separere like før 8000 o/min: Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Titanretainere er utrolig lette i forhold til de originale. De nye til høyre: Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Toppen henger ikke med på høye turtall og motoren vil dermed motarbeide seg selv når turtallet øker. Det krever igjen høye turbotrykk for å få den nødvendige effekten. Kanalene må derfor portes noe: Nærbilde av en bortimot ferdig innsugningskanal. Det er ikke så mye materiale som er fjernet, men det har likevel stor effekt: Ingen 12mm restriktor der hfracing ;) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Hmm, jeg trodde værstingventiler hadde natrium i seg ? Vet ikke hva det har for seg men skal vel kjøle ned ventilene eller.no Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Hmm, jeg trodde værstingventiler hadde natrium i seg ?Vet ikke hva det har for seg men skal vel kjøle ned ventilene eller.no Det er et godt konsept i en original turbomotor, men siden ventilen er todelt har den en svakhet. Rustfrie ventiler klarer å motstå temperaturen selv uten natrium og blir dermed lettere og slankere og mer solid. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Kjører for FLO/Kolsås ja. Tro det eller ei, men vi sliter med rekrutteringen og får aldri toppet laget. Jeg er han fyren som kjører med kjøredress i kamuflasje... Vi fikk sydd opp noen slike i profileringsøyemed. Etter å ha lukta på dressene som hhk tilbyr var det et lett valg... Jeg er litt usikker på hvor mye bilen veier originalt, men den blir nok ikke så mye lettere etter at jeg er ferdig med den. Kommer trolig til å ta ut endel innredning, og i tillegg har jeg byttet ut stolene med noen litt lettere. Buret veier noen kilo og motoren er tyngre. Flytter batteriet bak, uten at det medfører annet enn vektforflytning. Sperre skal jeg ikke ha i første omgang, men vi får se hvordan girkassa trives med 550 hk på inngående aksel... :) Aha, da hilser jeg på neste gang! :) Hehe, med effekten din blir vel kassa et svakt punkt, ja. En del Nissan-modeller er også kjent for å ha 'svake' kasser (alle med SR20DET og RB20DET, ihvertfall), og etter sigende skal flerplateclutcher være endel tøffere mot kassa fordi de biter/setter seg mye raskere. Når man så bruker disse motorene i f.eks. drifting, med en del clutch-kicks og generelt tøff bruk, er det derfor anbefalt å bruke en-plateclutch som er mest mulig lik originalclutchen, dvs. blant annet fjæret sentrum, og istedet bytte clutchen oftere. Clutch er vel gjerne billigere (og enklere) å bytte enn girkasse. Nå husker ikke jeg hva slags clutch du skal ha, og dette er sikkert ting dere har tenkt gjennom uansett. Jeg tipper det ikke finnes så mye data og erfaring rundt hva en slik kasse som du har faktisk tåler, for det er vel ikke så mange som er like 'nuts' som deg, og bygger 550hesters hente-unga-i-barnehagen-bil? ;) Digger stilen, der man såvidt skimter AP-bremsene gjennom hullene i stålfelgen... :D:D Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Jeg tipper det ikke finnes så mye data og erfaring rundt hva en slik kasse som du har faktisk tåler, for det er vel ikke så mange som er like 'nuts' som deg, og bygger 550hesters hente-unga-i-barnehagen-bil? ;)...hvis alt blir som det skal,så kommer effekten relativt mykt i forhold til mange andre oppsett,så det blir ganske girkassevennlig...i den grad 2,5 - 3 ganger originaleffekten er girkassevennlig. ;) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Aha, da hilser jeg på neste gang! :) Hehe, ta kontakt neste gang du, det hadde vært hyggelig. Kjører du selv, eller jobber du der? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Nå husker ikke jeg hva slags clutch du skal ha, og dette er sikkert ting dere har tenkt gjennom uansett. Jeg tipper det ikke finnes så mye data og erfaring rundt hva en slik kasse som du har faktisk tåler, for det er vel ikke så mange som er like 'nuts' som deg, og bygger 550hesters hente-unga-i-barnehagen-bil? ;) Jeg bruker alu-svinghjul fra Fidanza og toplate-clutch fra Tilton. Neppe det mest behagelige alternativet, men jeg slet med å finne et svinghjul som passet, og da måtte det bli custom. For eventuelle nye sjåarar henviser jeg til bilde av clutchen i innlegg 53 i denne tråden. 710hk 850en i siste Bilsport kjører med original M56H, så girkassetypen har fått kjørt seg mye på stripa uten å spytte tenner ved første anledning... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Meget i orden Reodor ;) Dette må bli Norges heftigste 850! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Meget i orden Reodor ;)Dette må bli Norges heftigste 850! Sjøl takk Texascom ;) Joda, det skal ikke utelukkes at den kan bli heftigere enn snittet. Jeg har lyst til at den skal oppleves som like forretningsmessig og anonym som en... ja, hva skal jeg si... som ei Leopard 1 stridsvogn. Den skal jo gå mest mulig i ett med omgivelsene. Samtidig utstråler den urkraft ved en nærmere titt, og når motoren fyres dør ørnene (gammelt jungelord...) Ekstra kult er det at min kjære far har en kliss makan 850. Det kan jo skape en og annen morsom situasjon... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 "som ei Leopard 1 stridsvogn. Den skal jo gå mest mulig i ett med omgivelsene" Jeg har aldri sett noe som skiller seg mer fra sine omgivelser enn en Leo som pløyer seg veg gjennom en 3-4 grantrær i en ellers rolig skog... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.