Reodor F Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Har de i alle størrelser og boltesirkler? link? Link finner du nederst i innlegg nr 373 i denne prosjekttråden. De har vel alle originale stålfelger til moderne biler vil jeg tro. 17" stålfelger er ikke spesielt vanlig, så en skal ha litt flaks for å finne noe til en annen bil som passer. Jeg hadde flaks... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Har tilgang til dekk for deg jeg Felgen.Mulig de er litt brede?!?!? Høyden var vel ca 3 meter og 40 cm.... Volvo i formula offroad eller. Litt og slite på. Ps: Det kom over meg at jeg har virkelig mye blodseriøse innlegg. Kan slette hvis du vil. syns bare det var ett litt artig bilde. Passer de på felgene mine så er det bare å komme med et par :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Først skriver jeg dette: Det stemmer! Dette prosjektet ble født da jeg var på vei hjem fra bytur med bestemuttern sommeren 2003 i min 850 2,5 10V. En Yaris T-Sport flådde forbi i stigningen forbi Alnabru på E6 ut av byen. Jeg giret ned et par hakk og la meg på hjul, men Yarisen skled ifra samme pokker hvor hardt jeg tråkket skjea i bånn. Det var da jeg bestemte meg for å bygge en 850 som ikke skulle la seg pille på nesen av ei rotte av en Yaris, eller av noe annet for den saks skyld... Så skjer dette: http://www.dinside.no/php/art.php?id=367251 Tilfeldigheter? Neppe....:roll: Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 hahaha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 heftig prosjekt. og fin humor og :D Forbi kjørt av yaris ja.. har selv kjørt yaris 2006 modell med 3 sylindret motor.. kan ikke skryte av at jeg kjørte forbi noe som helst medden gitt.. tror aldri den bilen kommer til og kjøre forbi noe som helst heller.. selv ikke i fritt fall.. og for en motor lyd da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 Når bilforumet er nede og motordelene spredd over halve Norge for bearbeiding må man gjøre andre ting. Som for eksempel å rengjøre forstillingsdetaljer for rust og fanteri. Halvveis på denne: Rakk også å stikke en tur over til Sverige for å hente de nye felgene: 7x17 med 5x108 og 48ET for Peugeot 407 fra stålfelgprodusenten Kronprinz: Felgene veier ca 9,5 kg pr stk: Har også kjøpt nytt vannsamlerør til toppen for mer effektiv kjølevannsretur: Om noen dager kommer nye deler til ventilmekanismen. Turboed1 har også fått i oppdrag å porte toppen slik at motoren når effektmålet uten å mate på med altfor mye turbotrykk. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 Turboed1 har også fått i oppdrag å porte toppen slik at motoren når effektmålet uten å mate på med altfor mye turbotrykk....hvilket jeg nå gjør... legge inn margin for potensiell effektøkning senere? Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dennis87 Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 Først skriver jeg dette: Så skjer dette: http://www.dinside.no/php/art.php?id=367251 Tilfeldigheter? Neppe....:roll: så skjer dette: http://usedcars.netcars.co.uk/articles/displaynewsarticle.aspx?s=1&q=&aid=204768#blank hehe... :P De med de minste motorene går som en dass da. t-sport har 106 hk og med den nye 1.5l på 150 hk blir det nok en skikkelig kone racer hehe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 ...hvilket jeg nå gjør... legge inn margin for potensiell effektøkning senere? Gjerne, men husk at selv min lommebok har en bunn :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 Gjerne, men husk at selv min lommebok har en bunn :) De har jo fått pris,Hr. Felgen,så de vet hva det koster... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 De har jo fått pris,Hr. Felgen,så de vet hva det koster... :) Jojo, men da var ordren og porte mest mulig for den prisen. Og da inngår vel ikke margin for 700hk+... Men gjør det det så klink til og gi meg en topp verdt aluminiumen den er støpt av :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Februar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2007 Jojo, men da var ordren og porte mest mulig for den prisen. Og da inngår vel ikke margin for 700hk+... Men gjør det det så klink til og gi meg en topp verdt aluminiumen den er støpt av :) Det eneste som begrenser 700+ hk etterpå er graden av ladetrykk... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
360_R Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 ...og med en dempningsfaktor på ventilmekanismen beregnet for hydrauliske løftere og ikke mekaniske,som jeg mitt naut hadde lagt opp til,så skal jeg kverulere og si 7683 rpm... forespørsel på fjærsett i tillegg til de rustfrie ut? Hva med å regne over én gang til ? Er jo innlysende at 7684 rpm i mye større grad medfører riktighet ! Med racefuel som det er opplagt at dere må kjøre med p.g.a den vanvittige kompresjonen dere vil enda opp med så sant de specs. dere har oppgitt på de nye stempla stemmer, vil det jo uansett ikke bli noen som helst problemer å spytte ut 550 hk.. Hvorfor så mye utregning og knot, dette er "husmortrim", vi snakker ikke om astronomiske effekter som ingen jordboere tidligere har sett her ?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Hva med å regne over én gang til ? Er jo innlysende at 7684 rpm i mye større grad medfører riktighet ! Med racefuel som det er opplagt at dere må kjøre med p.g.a den vanvittige kompresjonen dere vil enda opp med så sant de specs. dere har oppgitt på de nye stempla stemmer, vil det jo uansett ikke bli noen som helst problemer å spytte ut 550 hk.. Hvorfor så mye utregning og knot, dette er "husmortrim", vi snakker ikke om astronomiske effekter som ingen jordboere tidligere har sett her ?! Beklager, men folk fra Østfold som snakker om husmortrim har ingen adgang her! Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
360_R Skrevet Februar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2007 Beklager, men folk fra Østfold som snakker om husmortrim har ingen adgang her! Ok, var jeg ikke klar over, et ømt punkt...? Syns bare å ha registrert at verdens sterkeste audimotor er bygd her i østfold..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.