Lamelot Skrevet Juli 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2005 Vet jeg er litt nølende, men føler at jeg må ha mest mulig info før jeg tør å sette i gang med noe slikt :-) Redd for at den gamle motoren skal gå til h%&¤"***e :scared. Den har jo som nevnt gått snart 200k (tidli. skolebil - æsj!) Vil nødig at den skal skjære seg slik at jeg får ytterligere utgifter :-) MEN sett at jeg gør dette - dvs får andre til å gjøre det for meg - hvordan vil dette påvirke eu-kontroller? Vil jeg fremdeles ligge innenfor grensene for lyd og utslipp? Siter /thomas ---------- 2005 Volvo V70 D5 Summum 163hk 2000 Passat 115hk TDI PD x-1999 Passat 1,6 (krasjet - se avatar) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juli 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2005 Den har jo som nevnt gått snart 200k (tidli. skolebil - æsj!) Hei kult... fikk du med pedalsettet? (jeg tviler, men måtte bare spørre :D) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Juli 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2005 Kammen kommer ofte på 2-3000 og greinrøyr det samme. Portinga varierer om du porter veldig forsiktig selv, eller leverer til andre. EBB har porta bl.a. du skal jobbe hardt for å finne trimkam til under 3000!! vis med de som selger dette til 2000.. Peri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Juli 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2005 Nå tenkte eg siden to kammer til min koster 5050 fra Mobeck burde en kam ligge på mellom 2000 og 3000. Min er Alfa Nord. Men prisene varierer nok en del. http://www.mobeck.com/MT/Catpriser.asp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Juli 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2005 det beste/billigste er vel demontering av toppen/ventiler, jobben består i å porte litt i åpningene..gjøre det litt mer "glatt" spesiellt i overgang innsugtopp også ventiler må bearbeides..har mang en gang blitt overrasket over hvor dårlig gjort dette er fra fabrikken selv på ganske nye motorer.. okey, dette er vel litt omfattende men hvis du gjør dette nøye og kan ta tiden til hjelp er det her hk ligger..etterpå + chips/filter/eksos..best å bruke "åpent" filter, sørg for å lede kald luft inn Kan du kansje forklare hvorfor man skal bruke ett åpent filter å hva du mener med det?? Beste på denne bilen ville nok være ett erstatnings filter fra kn i den orginale luftfilter boksen.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Juli 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2005 Kan du kansje forklare hvorfor man skal bruke ett åpent filter å hva du mener med det?? Beste på denne bilen ville nok være ett erstatnings filter fra kn i den orginale luftfilter boksen.. tror ikke jeg.. tror det ville gjort deg bedre med et sportsfilter i sylinder/konform og et rør som fører kald luft fra grill/fanger og inn til filteret... "sportsinnsatsfilter" er bare noe tull.. gir 0 effekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Juli 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2005 Har du effektmålinger som viser at et sportsfilter gir effektøkning og et innsatsfilter ikkje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedfile Skrevet Juli 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2005 Hei kult... fikk du med pedalsettet? (jeg tviler, men måtte bare spørre :D) da kjørelærern min solgte bilen(han gjorde det mens jeg holdt på med lappen) spurte jeg han om pedalsettet, det eneste han gjorde var å fjerne pedalene, som var festet med et par skruer. Alt lå ferdig opplagt så om noen ville ha et ekstra sett pedaler var det bare å montere. Siter 1996 BMW 520i x 1992 VW Passat stv x 1984 Opel Senator 3.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2005 tror ikke jeg.. tror det ville gjort deg bedre med et sportsfilter i sylinder/konform og et rør som fører kald luft fra grill/fanger og inn til filteret... "sportsinnsatsfilter" er bare noe tull.. gir 0 effekt. Montering av kon-filter ender i 90% av tilfellene opp i effekttap fordi filteret suger varmluft fra motorommet.. Tror nok ikke dem var inkompetente dem som laget bilens orginale luftfilterboks, kontra dem som produserer disse "Sports" filtrene til alt av biler.. En annen ting er tilførselen av luft utenifra, her kan en ikke montere slanger/rør verken for høyt eller lavt, eller rett på filter osv osv.. Jeg er vel ikke den eneste med luftinntak og fartsluftslanger som har opplevd en å annen uvelkommen vanndam f,eks.. De som har skikkelig kunnskap og ikke minst utstyr lager seg skikkelige varmeskjold for å forhindre slike ting, noe desverre noen av oss verken har penger eller anledning til.. Forøvrig, dette og trimming av de "små" Vw motorene er diskutert like mye som Midt-Østen konflikten.. Prøv søkefunksjonen;) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peri Skrevet Juli 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2005 Montering av kon-filter ender i 90% av tilfellene opp i effekttap fordi filteret suger varmluft fra motorommet.. som jeg sa bygg slange som fører kald luft frem til filteret..... på min bil lønner det seg med et sportsfilter... gunnen er at luftfilterboksen ligger nesten helt i bakken. når jeg monterte filter på denne istedenfor innsatsfilter får jeg KALD luft direkte fra dragsuget under bilen. filteret ligger nå nesten ved bunnpanna.. altså fint lite varm luft og mye kald luft. fønker bra hoss meg ja, men kan si meg enig i at d gir verken mye effekt eller lønner seg på de fleste biler.. de fleste gjør det for lyden etter min mening.. gir jo somregel mye god lyd :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
racebox Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 husk at stort sett alle bilfabrikanter skal ha ned støyen fra motorrommet sammen med isolasjon osv...det har vel mye med garanti og gjøre også men åpent filter gir mer effekt..hvor mye avhenger av utforming/varm/kald luft og hvor langt vekke det står fra spjeldet, utformingen av filteret bør være av den typen som har en innvendig kon(uten skarpe kanter innvendig).. å få kald luft rundt filteret kan jo være et problem men se om du har muligheten til å montere en"vegg"av aluminium eller annet lett materiale med hull for rør til filteret slik at filteret er adskilt fra selve motoren og at denne siden får frisk luft inn... veggen bør gå helt opp til panseret..har sett at det finnes ferdige sett av dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 Har du effektmålinger som viser at et sportsfilter gir effektøkning og et innsatsfilter ikkje? Har faktisk testet det på 4 biler når jeg jobbet på naf, å ja vi fikk effekt øking på en golf gti den fikk 1hk mere. men dem andre hadde tap på 3-4hk. men kn insats filter fikk jeg øking på 3hk på vectraen min, men skal nu si det gamle filtere var ikke mye å skryte av. :pray Hadde også en bil inne byttet komplet eksos. (ikke grenrør) konfilter og chip. fikk hele 12hk. å kostet bare 14.000.- men satt inn orginalfiltere igjen å den fikk 3hk til. Probleme ligger i at det blir mere lyd å da innbilder folk seg at det går bedere.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
racebox Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 klart det er vel ikke mye å hente på en standard inj/forgasser motor bare m filter.. det bør være i kombinasjon m porting/kam/eksos, se bare på rallycross feks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SnOOpY Skrevet Juli 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2005 Må bare si, at hvis du vil trimme litt, så har du igrunn feil motor.... Finn deg heller en annen bil... Mye penger og lite ekstra effekt å hente der du.. Det er en liten motor som er bygd økonomisk, for å være billig og grei å bruke... Samme greiene når gutta i Club Honda lurer på hvordan de kan trimme sin 1.3l DX.... Er ikke annet å gjøre enn å bite i det sure eple.. Siter SnOOpY's 92 Honda Civic B16A2 Turbo Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriklh Skrevet Juli 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2005 hva med å få tak i en 1,8 turbomotor denne finnes jo orginal i din bil. Har sett et par til salgs i norge, ligger på mellom 10 og 20 lapper (sikkert en hel haug slike motorer i tyskland om du gidder å ta turen dit). Vet ikke hvor mye jobb det er å bytte over hva som er likt osv, men ville heller prøvd det kontra å trimme 1,6 litern din. Gjør du alt etter boka vil det heller ikke være noe problem å få det godkjent, det kan bli et problem å få trimming av 1,6`n din godkjent pga lyd utslipp osv. men har ikke store kunskaper om denne bilen, men det er sikkert noen andre som vet om et slikt bytte er greit å gjennomføre. Siter VW Caddy, bruksprosjekt. (1,8l motor og 5 trisnskasse Ønskes) crosscart 180ccm *hjemmebygget* Vw boble SELGES I DELER vw polo 92` TRENGER VENSTRE FORSKJERM Croscart med gsxr 750 motor 140hp under konstruksjon Transit 1979 russebil SELGES Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.