Gå til innhold

Peri

Bruker
  • Innholdsteller

    347
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Peri

  • Bursdag 08/17/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    biler, biler og biler? musikk
  • Modell (eks S4)
    gti g60
  • Biltype (eks Audi)
    vw
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Yrke eller sivil status
    lærling Peder S. Fjetlan
  • Motor (eks 1.6)
    1.8 T
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    turbo,stor intercooler, monovisker, cobrajusterbart senkesett, kvass kam, portet topp, cobra rac.stoler osv
  • Fylke
    rogaland

Contact Methods

  • MSN
    per_arne_87@hotmail.com
  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Stavanger

Peri's Achievements

  1. ja går fint å kjøre uten. er en bryter som klikkes på ved full gass. da bryter lamda signalet og man får maximaleffekt fra motoren. den følger med spjeldet om du får tak i et brukt.
  2. Peri

    eksos

    hej noen som har bakpotte å anbefale til golf 1.8 med turbo? har simons 2.5" men synes det er fæææl lydd på tomang! dvs bør ha 2.5" inngang.
  3. sjekka at spjeldet ikke er tett?
  4. kordan vet du den klarer 9000r ? :P tviler sterkt på at en 1.6 gasser er villig til så høyt turtall, hehe er pluggen hel da? ettersom den "falt ut" som du sa? skal ikke store krafta til for å bøye tappen i pluggen...
  5. Peri

    Lambdasensor

    du skal ikke ohme sonden. du skal mlaale spenning. veksle mellom 0 og 1v, men du trenger helst et skop for å se at den har fine svingniger. er ikke så dyrt å kjøpe sonde på biltema å prøve med denn. 350kr om du ikke får målt den. den lodder du bare på.
  6. Peri

    Min Corrado 1.8T

    Hvordan fikk du godkjent dette? har turbo i min golf men får ikke godkjent pga avgass.... :) papirer?
  7. Peri

    Min Corrado 1.8T

    stemmer nok det etersom jeg mener det er et annet innpress på felger til golf, men bra det ordna seg da! men er bilen din godkjent med turbo?
  8. aha. leste deg litt feil. he
  9. hvorfor kan det ikke være toppen? når en top blir kjørt varm vrenger den seg og det vil resultere i lekasjer ol. muligens også britste eller sprekke. :) toppen er helt mulig en synder men har en liten finger på at jobben ikke er gjort helt etter boka kanskje? eks riktig moment på strekkboltene? byttet strekkboltene riktig pakning? montert riktig vei? pusset ordentlig? på top og blokk kontrolert termostaten til radiatoren at den åpner på ca 90grader? kjølevifta fungerer denn?
  10. målte du om toppen var plan? nytter ikke skifte pakning om toppen er skjev :P
  11. knirkelyd i trommelen er ikke uvanlig! da må du ut med trommelen som de allerfleste sikkert kan? så må du pusse banda litt med smargelpapir. og samme med trommelen. men ikke her det lager lyd. rens alle fjærene og staga som står i forbindelse med bremsebanda. (spray med tynner eller "bremserens" og bruk stålbørsten. tørk rent eller blås rent. så skal du smøre med keramikkfett. fønker veldig bra. da skal du altså smøre opp staga. saus godt på og tør over der det ikke trengs etterpå. så skal lyden være borte! eneste lyden jeg kjenner til om det ikke er pipelyd som i bremsepip. da er du ekstra nøye når du pusser banda og trommelen. husk og justere selvpåtrekket i trommelen etter du har tatt den av og på igjenn. (seljusteringa henger som regel) dvs å legge banda inntil trommelen. ang. bremser foran, hyling i bremser virker det som om det er snakk om her? ofte gliderene som henger seg som nevnt her tidligere. ta de ut av bøylen puss de og smør de med bremsepasta. bøylen skal også pusses og smøres på ny der klossen skal gli. puss litt på klossen også om du setter de gamle på igjenn og smør anlegsflaten her også. til sist skal du smøre litt bremsepasta på stempelet til kalipperen og litt på "kloa" dvs der kalipperen griper på den ytre klossen. takk for meg :P
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår