Gå til innhold

Vw Golf Cl mk1 -82 Prosjekt

Ranger emnet


olemarius

Anbefalte innlegg

Gjest brunerune
Jo det skal jeg fortelle, jeg planlegger å lagre den i en tørr garasje der jeg bor , (leilighet) som den skal få stå!

 

Jeg derimot, investerer i busskort og tar bussen gjennom vinteren! Har ikke råd til annet i et liv som student :)

 

Eg og e student! Men du har jo webere..! Jaja, livet e kjipt for oss studentgutta... Nå e det t.o.m vinterdekk på A4en imorgen.. sukk:(

jaja nok OT.. du har fått god gang i motorbyttet ditt olemarius, glede meg te å se hva neste punktet på lista er, hvordan ligger det an med setene? Trenger du skinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 306
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann folkens!

 

Jo da var det gjort, har endelig fått montert og lufta hele bremsesystemet, med skiver bak!! Ser kanon tøfft ut!

 

Men foreløpig bruker jeg den gamle 7 1/2 " bremsekraftforsterker fordi hovedsylinder fra ener passer ikke til bremsekraftforstker til golf 2!!

 

Men bremsene fungerer utmerket!!

 

Litt nytt på bilen er at gti "breddere" er montert rundt baut!

 

Og krom listene langs sidene er kommet i posten!! Blir montert brennkvikt!

 

Skal få tatt noen bilder når været tillater det :D

 

Synes bilen begynner å ta form nå!! Dere får gjøre opp deres meninger når bildene kommer

 

olemarius!

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei og hå g1 folket.

 

 

Joa tida har gått , men har jo fått gjort noe..

 

Som de fleste veit har jeg jo bytta om til skivebremser, det fungerer heilt greit.

 

Men nå har jo vinteren kommet over oss, så jeg fikk tak i noen frekke 13" bbs fra min kamerat tommyel i dusavika! Skulle få meg vinterdekk og handla detta hos meca!!

 

Fikk lagt om dekka! Tror du ikke 13" ikke klarerer skivebremsene !!

 

Da skal jeg love deg jeg banna og steika, for makan til motgang skal man lete lenge etter!!

 

Men men, jeg får finne ny løsning!

 

Nytt ellers er at håndbrekket er ødelagt, ikke noe galt med bremsene bak, men tror det er noe med selve brekket i koupen som må justeres skiftes ut!

 

 

Det var dette for denne gang, skal få tatt noen bilder snarest!

 

 

Kjører enda på 8x14 om noen lurer :)

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå g1 folket.

 

Joa tida har gått , men har jo fått gjort noe..

 

Som de fleste veit har jeg jo bytta om til skivebremser, det fungerer heilt greit.

 

Fikk lagt om dekka! Tror du ikke 13" ikke klarerer skivebremsene !!

 

Da skal jeg love deg jeg banna og steika, for makan til motgang skal man lete lenge etter!!

 

Men men, jeg får finne ny løsning!

 

Det var dette for denne gang, skal få tatt noen bilder snarest!

 

Er det bak at du ikke får på felgen? Dersom du har f.eks. Ally-cat, ATS, gamle BBS til BMW E21/Alpina-kopier til samme bil så har disse ekstremt flatt senter (på innsida av felgen). Dermed kommer man ofte ikke unna spacere. Dog kan jeg ikke skjønne hvorfor dette ikke skal gå. Har selv kjørt med Ally-cat på Einseren min, både med tromler og skiver.

 

Foran er det kul umulig å få på en slik felg uten minimum 5mm spacer. Spesielt om du har den nyere utgaven av sadler til VWll-kalipere eller de komplett ubrukelige (og underdimensjonerte) Teves-kaliperne. På bilen din har du heldigvis den riktige (gamle) sadelen til VWll-kaliperne, men også her vil du trenge spacer. I tillegg er det ikke uvanlig at innsida av felgen tar i innfestinga til fjærbeinet øverst på hjullagerhuset, dersom man kjører med en del negativ camber. Da jeg kjørte med 8X13 ET 20 RSL var dette et evig problem. Endte til slutt opp med 15mm spacere foran, for å få nok klaring til fjærbeinsinnfestinga, så jeg kunne kjøre med ønsket negativ camber. Det er verdt å nevne at disse felgene hadde mer enn nok plass til bremsene, selv uten spacere. Det samme gjelder for de originale jernhjula.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går slett ikke veien alltid...Spacere da eller???

Hva skjedde med å vinterlagre bilen?

 

Det eg og sa, men han hadde ikkje råd te bil nr2... Og bussing e håpløst! Så forstår han og..

 

Uansett, 29kr paret for spacere på tema:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Böhser, jeg fikk ikke helt testa alt ut liksom, var så stressa og sinna!

 

Men jeg skal prøve en av de nærmeste dagene. Det er bbs felger fra en golf tror jeg, og er 13" ..

 

Det var kaliperen som tok borti, det jeg fikk med meg under all banningen var at det kun var problem bak, mulig jeg ikke testa skikkelig..

 

Er tema sine spacere å anbefale da ??

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er tema sine spacere å anbefale da ??

 

biltema sine spacere er som alle andre universalspacere, vanskelig å få på rett og du mister sentreringa på felgen.

 

Men de duger vel.. jeg hadde noen på under litt banekjøring og det funka det.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke bare å tape de mens man skrur de fast for å holde dem på plass foreløpig da ?

 

får nesten space "manuelt" først, å se om felgene klarere når jeg spacer ut hjula for hånd, viss det går er det jo bare å handle spacer!

 

 

Det har jeg faktisk aldri tenkt på før. :p

 

Men, til 29 kr kan du jo kjøpe en 5 mm spacer og teste da..

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olemarius.. jeg kjørte jo med 2 stk 5mm spacere på bakfelga i hele 06 sesongen, og det funka gull det.. det eneste er at de er litt større enn sentreringa, men er bare å holde de på mens du setter på felgen, og tighte godt, så sitter de. bedre det enn å kjøpe nye felger, er bare vinter lzm:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår