olemarius Skrevet Mars 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2007 Wehuuu. Bremsesagaen er endelig blott, fått tak i alt jeg trengte , så da er det bare å montere og lufte, så er det ordna! Motoren kommer nok i løpet av den snarere tid, men lurer på om det er lurt å gjerne skifte clutch, og hvilken clutch bør jeg ha til denne type motor oppsett ? Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Wehuuu. Bremsesagaen er endelig blott, fått tak i alt jeg trengte , så da er det bare å montere og lufte, så er det ordna! Motoren kommer nok i løpet av den snarere tid, men lurer på om det er lurt å gjerne skifte clutch, og hvilken clutch bør jeg ha til denne type motor oppsett ? Bra det ser ut til å gå veien med bremsene:). Kjøp ny lamell og trykkplate først som sist. Uten at jeg har inngående kjennskap til motorplanene dine (bortsett fra at det er en 1,8 8V som skal få Webere) vil jeg tro at det er tilstrekkelig å handle inn en original, komplett clutch. Jeg kjørte med pent brukt GTI-clutch i hele fjor på PL'en min (takk til Ekkoj for "lånet":thumb. Du skal få igjen en av de jeg har på ressursmotorene mine) og jeg regner ikke med at du kommer opp i noe høyere effekt enn dette. Mulig du kommer til å bruke bilen din litt penere også;). Tips: Superpolo har tilgang på et "parti" komplette GTI-clutcher. Jeg mener å huske at han sa han skulle ha 900kr pr. sett på siste lokallagsmøte (som jeg var på). Dette er så rimelig at jeg anbefaler å sende en PM til ham. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Mars 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Jah bremsene har vært et skikkelig stress å få til , men alt går til slutt! Er fornøyd med det! ALt hadde vert lettere om vedkommende som solgte meg bkf hadde sagt det var fra en golf2! Men Men. Planene er jo en fin 1.8gti med doble webere jah , jeg kjører ikke så veldig hardt og skal ikke brukes på bane :) Så om du mener en vanlig gti clutch holder, sender jeg en pm til Superpolo! Lamell og trykkplate får jeg hvor ? Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Jah bremsene har vært et skikkelig stress å få til , men alt går til slutt! Er fornøyd med det! ALt hadde vert lettere om vedkommende som solgte meg bkf hadde sagt det var fra en golf2! Men Men. Planene er jo en fin 1.8gti med doble webere jah , jeg kjører ikke så veldig hardt og skal ikke brukes på bane :) Så om du mener en vanlig gti clutch holder, sender jeg en pm til Superpolo! Lamell og trykkplate får jeg hvor ? Lamell og trykkplate er de to delene et clutchsett består av. Ofte kalles bare lamellen for clutchen. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Mars 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Trykkplate er en ting. Men klutchen er lamellen ? Så klutch har to navn ? Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Mars 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Trykkplate er en ting. Men klutchen er lamellen ? Så klutch har to navn ? Ofte når folk sier de bytter clutch bytter de bare lamellen. For å gjøre en (mulig) lang historie kort: Du bytter for sikkerhets skyld både lamell og trykkplate. Dette får du med om du handler av Superpolo. Jeg anbefaler også å få et verksted ala Clutch & Brems i Oslo (i en så stor by som Stavanger finnes det garantert noen som driver med dette) til å slipe svinghjulet ditt. Dette i kombinasjon med det nigelnagelnye clutchsettet vil gi en fin og kontant clutch:). Nå må jeg stikke til Hallen. Bilen blir ikke klar for sesongen av å være inni internett! Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Mars 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2007 Da var det gjort, meg å brunestarta dagen i dag med å kvitte oss med gamle eksosen! Når den var vekk så var det egentlig å løsne en del ledninger osv i motoren , så var det bare å sette den nyleide elefanten i gang! Her trøkka inn i en polo mk5!! Videre var det å justere gewinden litt opp for å gjøre jobben litt letter ;) Oversikt, dårlig mekkelokale, men tar det vi kan i Stavanger! Dødelig vinkelsliper! Eier alt! Fornøyd eier! Borte vekk!! God natt! Måtte bare! Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Mars 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 Ja var en fin dag olemarius. Liten oppvarming til gti 8v + weber installen in der påske! Begynne å komme igang nå altså.. Den vinkelsliperen e mektig!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vir^tus Skrevet Mars 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 Jeg sier det samme som jeg sa i går, dette ser bra ut!! Men dere var søte med de rosehanskene på også :heyyou: Siter "Av lidenskap til biler" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Mars 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 Rosehanskene var et kupp på "Naboen" 10 kr støkke! Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Mars 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 Tenke du sånn olemarius, så va det 5kr pr stk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Mars 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2007 viss du skal si det sånn, blir det faktisk fortsatt 10kr støkke, for hanskene var sydd sammen! Så jeg vil se det som et støkke fortsatt!! Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aRne eGGe Skrevet Mars 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2007 Splitte mine bramseil, har faktisk klart å ikke se denne tråden din før nå olemarius:knock: Men det blir bra når du får weber oppi der! Ikke bli for dårlig på søndag da;) Siter VW Touran VW Golf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Mars 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2007 Bytta denne i mot noen penger : Fant mer penger, å bytta til meg denne mot noen penger : Regner med sinnsykt digg giring fremover! Hvertfall med ny clutch og disse delen! Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mars 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2007 Lekkert! Hvor har du handlet dette? Komplett giroverføring? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg