Gå til innhold

Vær ærlig: Hvor mange lyver om antall hk i bilen deres?

Ranger emnet


BLACK.PEARL

Anbefalte innlegg

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kan jo nevnes at jeg hadde en calibra 16v 4x4. (150hkoriginalt og 196nm)

Med powercap innsug (effektøkning anes ikke men det merkes godt i toppregistret), K&N filter, EDS chip og tennplugger+ halvanlegg bremset jeg 133.7hk på hjula og 179Nm (såkalt streng benk) hk@5800rpm og -Nm@6500

Sperra ble satt til 8000rpm.

I motor tippet dem at jeg hadde rundt 158hk... men de 8hk'ene merktes sykt godt... før klarte jeg ikke å dra fra f.eks e30 325.. men etter gikk det rimelig greit å dra fra den :)

 

Skulle jeg ha trodd på alt det folk "tror" så skulle jeg hatt ca 170-180hk faktisk... hehe men det er jo da veldig feil.

Chip osv (økotrim) gir en samlet effekt... man kan ikke plusse på de 10% ekstra effekt sportseksosen skal gi oppå de 16% chippen skal gi...

 

Ikke på en NA motor iallefall.

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så stolt eier av to biler (som ikke går).. og i disse følger (mine anntatte teorier) denne hk effekten:

 

1994 Honda Concerto 1.6 16v = ca 125 hk

1984-85 MB 190 = 120-150 (er meget usikker på denne, har hørt mye rart om hk antallet i motoren på den!! noen som kan hjelpe?)

 

min far har en 1997 BMW 520i = ca 150 hk

min mor en 2001-02 pug 206 cc = ?? (noen som vet?)

 

om jeg lyger på noen av disse tallene, så er det ubevist.. for jeg vet faktisk ikke tallet på annet en hondanen min.. hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare nysgjerrig.

 

Hvis noen spør hvor mange hk bilen deres har, lyver dere? Eller oppgir dere det tallet som står i vognkortet? Utrolig hvor mange som smålyver :) Bare gøy å høre når folk lyver om hvor mange hester de har, også spør du "Hva har du gjort for å få ut så mye?" Også blir det helt stille, hehe... Også smiler man og bare nikker "Du vet best" :)

 

Det er, etter min mening, like halvdumt/synsing å hevde at man dro fra noen med mer effekt enn man har selv enn å juge på seg mer power i egen bil. Fordi skal man kunne si sikkert at man kjørte fra noen så bør det være rimelig klart at begge bilister kjørte det bilen gikk, gasset på samtidig (et sekund forskjell kan fort føre til at en 150 hk bil drar fra en med 200) og er ca like tungt lastet (kanskje hadde konkurrenten ei dame på 100+ kg i baksetet ;)). I tillegg er det jo VELDIG stor forskjell på hvordan motorkarakteristikk ulike biler har. Noen akselererer veldig opp til 120 km/t og så er det slutt, mens andre er mer langbeinte etc.

 

Det beste er vel å ligge litt lavt med pratinga og la bilen tale for seg selv ;)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er, etter min mening, like halvdumt/synsing å hevde at man dro fra noen med mer effekt enn man har selv enn å juge på seg mer power i egen bil. Fordi skal man kunne si sikkert at man kjørte fra noen så bør det være rimelig klart at begge bilister kjørte det bilen gikk, gasset på samtidig (et sekund forskjell kan fort føre til at en 150 hk bil drar fra en med 200) og er ca like tungt lastet (kanskje hadde konkurrenten ei dame på 100+ kg i baksetet ;)). I tillegg er det jo VELDIG stor forskjell på hvordan motorkarakteristikk ulike biler har. Noen akselererer veldig opp til 120 km/t og så er det slutt, mens andre er mer langbeinte etc.

 

Det beste er vel å ligge litt lavt med pratinga og la bilen tale for seg selv ;)

 

 

Tja er veldig stor forskjell på en 150hk og en 200hk bil da.. Har testet det. har to kompiser som har a4 1,8t ene orginal med 150hk den andre er ommprogramert, byttet luftfiler og eksos så den ligger vel på nesten 200hk.

Vi var 4stk i den som var omprogramert og han var alene i den orginale å det var helt rått for en forskjell..

Lot til og med han ligge bak med i ca 30km/t så svingte han ut å dro på, når han kom på siden ga jeg på og på ca 130km/t paserte vi han igjen..

 

Men fikk ikke helt den til å stemme ett en 2,8 som har en sugemotor orginalt da og om den har 200hk skal klare å ta en turbo bil som har 220hk orginalt.

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fyren påstod det var Wolf med 440 hk.. Var Wolf emblemer der også... Men var neppe noen ekte.. Sikkert tøffing med emblemer og original Cossie motor...

 

Ja å det er vel ingen vits å lage noen stor diskusjon av det heller.. viktikste var at han ble frakjørt :)

 

Hadde en mazda 323gt-r før med 285hk og 372nm å der var det mange som sa dem hadde godt over 300hk som ble bak..

Like gøy vær gang..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår