Gå til innhold

Granada

Bruker
  • Innholdsteller

    223
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Horten

Granada's Achievements

  1. Sikler litt på BMW 525 TDS jeg... Hadde vært noe:
  2. Sammenligner ikke med en spesiell bil men med endel nyere biler som bretter seg pent sammen i liten fart så man ikke får den like harde bråstoppen.. Men skulle tro at den fort bretter seg for mye sammen hvis man kjører litt fort..
  3. Bedre å overleve en kræsj i stor fart enn å kræsje komfortabelt i liten fart vel? :)
  4. Magnor liker å runde opp tall.. Er 698 cid som sitter i Granadaen hans.. (Husker ikke hvor jeg har det fra.. Men går ut ifra at det stemmer). Men Granada er jo ikke akkurat en amcar.. Værtfall ikke den europeiske Granadaen vi snakker om nå.
  5. Motorene er hentet.. Glemte å oppdatere posten.. Var jeg som hadde den svarte 2.8 Inj ja.
  6. Som topic sier så gir jeg bort 2x2.8 motorer.. De er ganske langt fra komplette men kan kanskje brukes til noe fornuftig? Ene motoren er kjørt i bil for noen år siden og den fungerte helt greit, men var ikke så veldig sprek.. Motorene må HENTES i Horten... Kan kontaktes på mobilnr: 970 979 71 (Forhørt meg med moderator og har lov til å legge posten her siden motorene gis bort)
  7. Uansett hvor ofte man har vært med på at man ser bil med blålys i speilet blir man nok stresset for at den skal slippe fortest mulig forbi.. Noe som ofte kan skape farlige situasjoner og det er jo derfor politiet ofte unngår å bruke blålys i jakt på 2-felts E18.
  8. At du får kjøre fort er viktigere enn sikkerheten til alle oss andre?
  9. Jo.. Sant det.. 3.0 har jo 38/38.. Derfra gassern var ja.. Om 2.8 har 36/36 vet jeg ikke..
  10. Hehe.. Har ingen bil å ha de på for tiden så er nok ikke interessert.. Dessuten synes jeg 18" er i meste laget.. :)
  11. Hva slags felger er det du har på nå? Synes de var grisefete jeg!
  12. 2.8 kom aldri med 38/38 gasser originalt.. Husker ikke hvor gasseren kommer fra lengre, men 38/38 er værtfall større enn originalt.. Og 2.8 har 138 hk (oppgitt til 135 hk med AC). Motoren har fått seg trimkam (med duration på nærmere 300 grader) høvla og porta topper, plana innsug og er vel sikkert noe mer jeg ikke husker i farta.. Men overkill trimkammen er vel hemmelige våpenet til effekten på den bilen men den resulterer jo i litt rar gange på pen kjøring og ~1500 rpm i tomgang. EDIT: Og større gasser selvfølgelig (38/38)
  13. En kamerat av meg har en Sierra 2.3 GL med 2.8 motor som er trimmet litt.. Den går ganske bra og har 38/38 gasser.. Han prøver nå å få tak i en 40/40 for å få den til å gå bedre.. Jeg kan tenke meg at effekten er ca 170+ hk.. Men det jeg stusser på da er jo folk med Golf'er med 90 hk som skal ha 45/45 forgasser for å få bilen til å gå bedre.. Er dette nødvendig? Vil dem ikke benytte langt under potensialet av forgasseren (eller drukne motoren omtrent) og at det hadde vært billigere med en mindre forgasser eller er alt mye mer avansert enn jeg tror?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår