Gå til innhold

"wannabe xenon" halogenpærer =)

Ranger emnet


Magnalf

Anbefalte innlegg

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det er jo ikke lov å bruke pærene fra Usbildeler.no Fordi pærene har høyere watt styrke enn det som er lov. Eller at de produserer for mye lys. Ei vanlig H4 pære yter 55\60 Watt og de fra usbildeler.no yter 90\100 watt. I tillegg at de ikke er lovlig så risikerer du å brenne reflektoren din.

Jeg vet om flere som har prøvd pærene både i vanlig H4, H1 og H3. Det er etter min mening dårligere lys av de pærene enn det er av f.eks. Osram sine pærer. I tillegg så er de altfor blå i lysbildet, så det blir ikke hvitt lys, men ganske blått.

 

Men du bestemmer selv....

 

Forsåvidt er det stort sett aldri lov å benytte disse, "super-plasma-white-xenon" pærene. Det er fordi at det er for mye watt styrke.

Skal dere ha ordentlig lys, så kjøper dere heller ekstralys, eller en bil med ordentlige Xenon lys standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke lov å bruke pærene fra Usbildeler.no Fordi pærene har høyere watt styrke enn det som er lov. Eller at de produserer for mye lys. Ei vanlig H4 pære yter 55\60 Watt og de fra usbildeler.no yter 90\100 watt. I tillegg at de ikke er lovlig så risikerer du å brenne reflektoren din.

Jeg vet om flere som har prøvd pærene både i vanlig H4, H1 og H3. Det er etter min mening dårligere lys av de pærene enn det er av f.eks. Osram sine pærer. I tillegg så er de altfor blå i lysbildet, så det blir ikke hvitt lys, men ganske blått.

 

Men du bestemmer selv....

 

Jeg er tilbøyelig til å være særdeles uenig med deg..

Jeg hadde som sagt et sett 100w Xenon look, hadde dem vel i ca. 1,5år og ingen skade på lyktene, i tillegg er mine lykter lakkert innvendig med sort jalla-lakk.. Om det blir dårligere lys avhenger også av hvor mye strøm som går til pærene, hvis spenningen er lav så vil nok en 100w pære være bortkastet sammenlignet med 55w.. Og halve poenget er jo at det skal være blåskjær i dem, heter jo Xenon look..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke lov å bruke pærene fra Usbildeler.no Fordi pærene har høyere watt styrke enn det som er lov. Eller at de produserer for mye lys. Ei vanlig H4 pære yter 55\60 Watt og de fra usbildeler.no yter 90\100 watt. I tillegg at de ikke er lovlig så risikerer du å brenne reflektoren din.

Jeg vet om flere som har prøvd pærene både i vanlig H4, H1 og H3. Det er etter min mening dårligere lys av de pærene enn det er av f.eks. Osram sine pærer. I tillegg så er de altfor blå i lysbildet, så det blir ikke hvitt lys, men ganske blått.

 

Men du bestemmer selv....

 

Forsåvidt er det stort sett aldri lov å benytte disse, "super-plasma-white-xenon" pærene. Det er fordi at det er for mye watt styrke.

Skal dere ha ordentlig lys, så kjøper dere heller ekstralys, eller en bil med ordentlige Xenon lys standard.

 

Tenkte heller på å prøve disse: http://www.norstyle.no/view_product.php?product=2149

 

De er 60/55W og dermed lovlige. Noen som har prøvd disse, blir det for mye blåskjær i lyset eller blir det forbedring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si her at, vis du svir reflektoren din, blir lyset bare dårligere og dårlige, og da du får nok vett og skifter til riktig styrke på pærene så blir det jo drit dårlig siden disse er enda svakere.

 

Men men, folk som syntes det er gøy å skifte alle lyktene på sin bil for jo for all del gjøre det, blir jo stillig 'look' hehe enig med det, helt til noen av dere kommer å blender meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si her at, vis du svir reflektoren din, blir lyset bare dårligere og dårlige, og da du får nok vett og skifter til riktig styrke på pærene så blir det jo drit dårlig siden disse er enda svakere.

 

Men men, folk som syntes det er gøy å skifte alle lyktene på sin bil for jo for all del gjøre det, blir jo stillig 'look' hehe enig med det, helt til noen av dere kommer å blender meg;)

 

Svir jo ikke pæra mi hvis jeg kjører 60/55 watts "super" pærer :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg kjøpte xenon look super white hos http://lysdiode.no

var bra lys ein stund men etter par mnd så va det lille blå skjæret vekke.

eg trur det er slik med alle "xenom look" pærer.

biltema sine super ultra blue halogen pærer er bare dritt. etter to veker er lys kvaliteten redusert 50%

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lyser jo bare vanlig anyway! Største drittet som fins..

 

Men det fra norstyle.. Lyser det blått, i motsetning til de fra mobilsentrum...?

 

eg kjøpte xenon look super white hos http://lysdiode.no

var bra lys ein stund men etter par mnd så va det lille blå skjæret vekke.

eg trur det er slik med alle "xenom look" pærer.

biltema sine super ultra blue halogen pærer er bare dritt. etter to veker er lys kvaliteten redusert 50%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv prøvet ut Osram sine CoolBlue halogen pærer...de lyser blågrønt, ikke hvitt, men de lyser betraktelig bedre enn vanlig halogen!

Har hatt de i tåkelykter, men det anbefales ikke, da disse pærer ikke tåler risting så lett...de gikk i ett sett...DYRE saker. Har de i kjørelys nå (H7)

 

Slik ser de ut i tåkelykter iaf:

post-8-13804852637484_thumb.jpg

post-8-13804852637552_thumb.jpg

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår