Gå til innhold

"wannabe xenon" halogenpærer =)

Ranger emnet


Magnalf

Anbefalte innlegg

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg vurderer selv 90/100w pærer i kjerra mi til vinteren for å se bedre, men har jo ikke bruk for det andre tider enn sent på høsten og vinteren. I tillegg er det den tiden på året hvor lysene får best kjøling, så det passer jo perfekt. 100w pærer om sommeren virker bortkastet.

 

Og Xenon kan være både blått, gult, lilla osv. Så mine lys med litt gulskjær i tenker jeg at er Xenon. Og da er jeg lykkelig :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vil anbefale JSM sine xenon-pærer til montering i alle slags biler. H1, H3, H4, H7 og H4bixenon (fjern og nærlys).

Pærene er tilgjengelige i 6000k, 8000k og 10.000k

 

KELVIN SCALE COLOR DESCRIPTION:

4300K - BRIGHT WHITE (BRIGHTEST)

5000K - INTENSE WHITE

6000K - CRYSTAL WHITE

8000K - CRYSTAL BLUE (RECOMMENDED)

10000K - AQUA BLUE

12000K - BLUE-PURPLE

14000K - PURPLE

 

Og til sammenligning med vanlige halogen-pærer (55w) bruker JSM pærene kun 35w. Ikke noen grunn for å være redd for reflektoren da. De er i tillegg E-merket og er ISO9001 godkjent og blir levert med 1 års garanti fra fabrikken.

 

Kjører selv med H4bixenon og er veldig fornøyd med resultatet. Blir en helt annen kjøreopplevelse når veibanen blir skikkelig opplyst (gir ~300% bedre lys enn vanlige pærer) :pimp

 

IMG_2762.jpg

 

Disse koster da et par høvdinger og folk har sikkert forskjellige meninger om hva de heller vil bruke penger på i bil.. :naaaws

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke kjøpt enda, men skal en tur på mekonomen snart, så tipper det blir noen pærer derifra...

 

Anbefaler Osram Silverstar, lyser meget godt! :thumb Valgte disse framfor de "wannabe xenon" pærene til Osram, de lyste faktisk dårligere enn vanlige pærer. Man fikk bare inntrykk av at de lyste bedre pga det blå lyset. Men tøffe å se på da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale JSM sine xenon-pærer til montering i alle slags biler. H1, H3, H4, H7 og H4bixenon (fjern og nærlys).

Pærene er tilgjengelige i 6000k, 8000k og 10.000k

 

 

 

Og til sammenligning med vanlige halogen-pærer (55w) bruker JSM pærene kun 35w. Ikke noen grunn for å være redd for reflektoren da. De er i tillegg E-merket og er ISO9001 godkjent og blir levert med 1 års garanti fra fabrikken.

 

Kjører selv med H4bixenon og er veldig fornøyd med resultatet. Blir en helt annen kjøreopplevelse når veibanen blir skikkelig opplyst (gir ~300% bedre lys enn vanlige pærer) :pimp

 

IMG_2762.jpg

 

Disse koster da et par høvdinger og folk har sikkert forskjellige meninger om hva de heller vil bruke penger på i bil.. :naaaws

 

Men er disse lovlige? Hvis man ikke har et automatisk høydejusteringssystem på Xenonlysene som justerer lyktene når du f.eks kjører i en dump eller over en fartsdemper, så er det ulovlig etter norsk lov :/ Det er dette som koster penger, og har hørt rykter om at det ikke lønner seg å satse på å betale bøtene for å ikke ha godkjent Xenon heller... :P Men hvor ofte har de slike kontroller? Kan kanskje bli køddent når man skal på EU godkjenning eller noe...veit ikke..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Osram Silverstar, lyser meget godt! :thumb Valgte disse framfor de "wannabe xenon" pærene til Osram, de lyste faktisk dårligere enn vanlige pærer. Man fikk bare inntrykk av at de lyste bedre pga det blå lyset. Men tøffe å se på da.

 

har du ikke prøvd de? å anbefale noe uten å ha prøvd... jeg veit ikke jeg.

 

hva er pris og hvor kjøper vi de henne?

Mvh. prizma

 

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du ikke prøvd de? å anbefale noe uten å ha prøvd... jeg veit ikke jeg.

 

hva er pris og hvor kjøper vi de henne?

 

 

Jeg har nevnt Osram silverstar ovenfor i tråden her. Det er det jeg hadde før jeg testa disse xenon-greiene. Husker ikke helt prisen, men det var rundt 2-300 på Cd cardic på Jessheim.

 

 

Syns de pærene var veldig gode, bytter tilbake til de etterpå. Det lyser ikke hvitt, men det lyser godt. Og det er strengt tatt det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår